Την ανάγκη υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά, τη λειτουργία της «Κλειστής Αγοράς»  και τη δημιουργία μεγάλου ξενοδοχείου μέσα στο λιμάνι, ανέδειξαν ως «τις μεγάλες προτεραιότητες» για τον Πειραιά, σχεδόν όλοι οι ομιλητές ημερίδας για την ανάπτυξη του τουρισμού και του εμπορίου στην πόλη του Πειραιά.

Βασικό θέμα της  ημερίδας που διοργάνωσαν στο Δημοτικό Θέατρο ο Εμπορικός Σύλλογος και ο Δήμος Πειραιά, ήταν:  «Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη κρίσιμος παράγοντας για το μέλλον του πειραϊκού εμπορίου».

Τα τρία αυτά έργα, τόνισαν ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης και οι εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού και του εμπορίου, θα δώσουν νέα τουριστική ώθηση στον Πειραιά, ο οποίος «τα  τελευταία χρόνια κάνει άλματα», προσελκύοντας συνεχώς νέες επενδύσεις  και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στην πόλη.

«Παλιά ο Πειραιάς ήταν ένα απλό …πέρασμα από το λιμάνι προς την Αθήνα. Σήμερα, ο Πειραιάς υποδέχεται 18 εκατ. διερχόμενους επιβάτες και έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα της τουριστικής ανάπτυξης. Αποτρέψαμε την ιδέα δημιουργίας μεγάλου Mall μέσα στο λιμάνι και στηρίξαμε από την αρχή την ανάπτυξη του home porting στην κρουαζιέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μώραλης και πρόσθεσε: «Προχωρήσαμε σε εκτεταμένες αναπλάσεις όπως π.χ. στο Μικρολίμανο και στα Βοτσαλάκια, στην αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά, δώσαμε έμφαση στην καθαριότητα και εντάξαμε τη ναυτιλία και τον τουρισμό στο οργανόγραμμα του δήμου μας…».

Ήδη, ο δήμος Πειραιά διαθέτει «στρατηγικό σχέδιο» για τον Τουρισμό, εγκεκριμένο από τον ΕΟΤ.

«Χρειάζεται περισσότερη εξωστρέφεια», είπε ο κ. Μώραλης, δίνοντας έμφαση  στις μεγάλες παρεμβάσεις που εκκρεμούν και αφορούν τις αναπλάσεις της Πειραϊκής και της Ακτής Δηλαβέρη, ενώ όπως τόνισε «θα διεκδικήσουμε το Πάρκο του ΣΕΦ και την παραχώρηση του κτιρίου της Κλειστής Αγοράς, η οποία θα πρέπει κάποτε να λειτουργήσει…».

Σύμφωνα με τον κ. Μώραλη, η έλευση του Μετρό και του τραμ βοήθησαν τον Πειραιά, ενώ και το Δικαστικό Μέγαρο που ήταν το «σκοτεινό κομμάτι της πόλης», τώρα αρχίζει να γίνεται. Σε εκκρεμότητα -πρόσθεσε- παραμένει το σχέδιο της κυβέρνησης για τη ΧΡΩΠΕΙ, «καθώς μένει να δούμε την εξειδίκευση του σχεδίου της».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θόδωρος Καπράλος, τόνισε ότι «ο Πειραιάς έπαψε να θεωρείται μια απλή θαλάσσια πύλη και είναι πλέον ένας αυτόνομος προορισμός».

Σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, «η πόλη σήμερα δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ξενοδοχειακών υποδομών, αλλά υποδομών που σχετίζονται με τις μεταφορές, καθώς η κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται τους μήνες του καλοκαιριού, που ο κόσμος μετακινείται προς το λιμάνι, επηρεάζει και τη λειτουργία της πόλης του Πειραιά». Ο ίδιος στάθηκε κυρίως στην ανάγκη υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά και στη δημιουργία μεγάλου ξενοδοχείου μέσα στο λιμάνι, σύμφωνα με το αρχικό master plan της Cosco.

Υπέρ των έργων αυτών τάχθηκε και ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Dimand».

Η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, πρόσθεσε πως «η ενότητα του Πειραιά είναι πλέον κομβική για τη χώρα και τη Μεσόγειο, λόγω του λιμανιού», προσθέτοντας ότι «παρά την ανάπτυξη που υπάρχει, απαιτούνται κι άλλα σημαντικά έργα, όπως αυτά που ανέφερε ο κ. Μώραλης».

Η γενική γραμματέας  Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βάσια Κουτσούκου, ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, Μιχάλης Σφακιανάκης, συμμετέχοντας σε πάνελ που συντόνιζε ο δημοσιογράφος της Alter Ego Media, Νίκος Φιλιππίδης, επισήμαναν ότι ο Πειραιάς εξελίσσεται σε έναν μοναδικό τουριστικό πόλο, χάρη στη στενή του σχέση με τον τουρισμό, το εμπόριο και τη ναυτιλία.

«Με τις προσπάθειες του δήμου Πειραιά και της Περιφέρειας Αττικής, βλέπουμε τον Πειραιά να εξελίσσεται σε τουριστικό πόλο και σε έναν από τους σημαντικότερους λιμένες στην Ευρώπη», τόνισε η κ. Κουτσούκου.

Ο πρύτανης του πανεπιστημίου Πειραιά, Μιχάλης Σφακιανάκης, ανακοίνωσε ότι ήδη το πανεπιστήμιο εκπονεί μελέτη για τον κλάδο της κρουαζιέρας και τις επιπτώσεις της στο εμπόριο. «Θέλουμε να βοηθήσουμε τη χώρα να αξιοποιήσει το δυναμικό της στον τουρισμό και να αναδείξει νέους προορισμούς, προσελκύοντας ποιοτικούς τουρίστες, αντί να τους βάζουμε “πρόστιμα” για την αποβίβασή τους σε Μύκονο και Σαντορίνη. Είναι σημαντικό να κινηθούμε προς τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη», τόνισε ο κ. Σφακιανάκης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, στάθηκε κυρίως στις προοπτικές της κρουαζιέρας με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι φέτος καταγράφηκαν 1.100 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, αυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρυσι. Όμως, όπως είπε, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη ο τζίρος της κρουαζιέρας φτάνει στα 60 δισ. ευρώ, στην Ελλάδα οι  εισπράξεις ανέρχονται μόλις σε 800 εκατ.ευρώ, με περίπου 7 εκατ. αφίξεις. «Κάτι κάνουμε λάθος. Πουλάμε ένα προϊόν πολύ φθηνά», είπε ο κ. Κορκίδης και πρόσθεσε: «Στα υπόλοιπα λιμάνια της Ευρώπης κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει 400 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα ξοδεύει μόλις 100 ευρώ. Ο Πειραιάς δεν θα πρέπει να είναι προορισμός μόνο ως λιμάνι, αλλά προορισμός για υπηρεσίες, τουρισμό και εμπόριο».

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ανέφερε πως «το λιμάνι του Πειραιά δεν αξιοποιείται, όπως θα έπρεπε», τονίζοντας ότι «χρειάζεται πολύ σημαντικές επενδύσεις. Ωστόσο, απαντώντας στο ερώτημα τί θα γίνει με την «Κλειστή Αγορά» δίπλα στο λιμάνι, που ο δήμος ζητά την παραχώρηση του κτιρίου της, αρκέστηκε να πει ότι «είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να εξετάσουμε».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου «MITSIS», Σταύρος Μήτσης, μιλώντας για το νέο ξενοδοχείο που λειτουργεί στο πρώην κτίριο «Μεταξά», τόνισε πως «η δυναμική του Πειραιά είναι τεράστια…». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, το τετράστερο ξενοδοχείο με τα 100 δωμάτια θα δέχεται περίπου 20.000 επισκέπτες κάθε χρόνο! Μάλιστα πρόσθεσε πως μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ο προϋπολογισμός των εσόδων θα ξεπεραστεί κατά δύο φορές!