Ανακοίνωση εξέδωσε η Hellenic Train σχετικά με το περιστατικό όπου τρένο του Προαστιακού παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Όπως αναφέρει Hellenic Train διερευνά το συμβάν, έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών και το προσωπικό που είχε εμπλοκή έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Σε διαθεσιμότητα
Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.
Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».
Τι είχε συμβεί
Το πολύ σοβαρό περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε τραγωδία, σημειώθηκε στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας με αμαξοστοιχία της Hellenic Train που πήρε εντολή να μπει στη σήραγγα… του Μετρό.
Το τραγικό λάθος το διόρθωσε πάλι ο μηχανοδηγός, όπως είχε γίνει προ μηνός στο αντίστοιχο στους Αγίους Αναργύρους όπου είχαν βάλει δύο τρένα να κινούνται σε μονή γραμμή.
Όπως έγινε γνωστό, στις 9 Οκτωβρίου ένας συρμός του Προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή. Ο μηχανοδηγός αντελήφθη το λάθος και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αλλά μάταια. Τότε πήρε τη σωτήρια απόφαση – που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό – να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωράει αργά ώστε να περάσει από τον πρώτο αισθητήρα και να πιάσει το λάθος η τηλεδιοίκηση.
Όντως αυτό έγινε και τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από τη σήραγγα, στην οποία αν συνέχιζε για λίγο ακόμα θα σφήνωνε. Κι αυτό γιατί τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα («περιτύπωμα»), είναι δηλαδή πιο ψηλά και δεν επιτρέπεται να μπουν στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό.