BMW, Τoyota αλλά και η Renault ρίχνουν νέες προτάσεις για το εγγύς μέλλον ευελπιστώντας να κυριαρχήσουν και σε αυτόν τον τομέα. Όπως για παράδειγμα ένα από τα τελευταία δείγματα γραφής είναι και το νέο Alpine Alpenglow Hy4, που η γαλλική σχολή υπερασπίζεται και πιστεύει ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, μαζί με την υβριδική τεχνολογία!
Το νέο μοντέλο ήδη πήρε το πρώτο βάπτισμα του σε αγώνα, όντας ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης ως προς τις σπορ επιδόσεις του αλλά και την αυτονομία του που είναι υψηλή για τα στάνταρ που έχουμε γνωρίσει στα μοντέλα υδρογόνου! Εκτός από το επιθετικό λουκ που λανσάρει το Alpine υδρογόνου, έχει άκρως αεροδυναμική εμφάνιση, ενώ οι επιδόσεις του ποντάρουν σε ένα 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα, που αποδίδει έως τις 7.000 σ.α.λ. με 340 ίππους. Έχει κίνηση στους πίσω τροχούς ενώ το μεγαλύτερο τμήμα του είναι από ανθρακονήματα!
Όπως αναφέρει η Renault προσφέρει τρεις δεξαμενές 55 λίτρων, όπου αποθηκεύονται 2,1 κιλά αερίου υδρογόνου στην καθεμία με πίεση των 700 bar. Το Alpenglow Hy4 μπορεί να φτάσει μέχρι τα 270 χλμ./ώρα.
Πέρα, από την ελπιδοφόρα κόνσεπτ εκδοχή που παρουσίασε η Renault για το υδρογόνο σήμερα τίθενται σημαντικά ερωτήματα αν είναι εύκολο να προχωρήσει η αυτοκινητοβιομηχανία σε μια τέτοια, υψηλού κόστους επένδυση, τη στιγμή που έχει …πέσει με τα μούτρα στην ηλεκτροκίνηση, η οποία ακόμη περνάει από σαράντα κύματα – ιδίως με την απήχηση της και τους μελλοντικούς εμπορικούς στόχους . Το υδρογόνο αποτελεί το αγαπημένο παιδί της Toyota που στο παρελθόν και σχεδόν πριν 10 χρόνια παρουσίασε το Mirai, το πρώτο μοντέλο υδρογόνου που λανσαρίστηκε και στην Ευρώπη ενώ μοντέλα υδρογόνου αναμένεται να δούμε στο μέλλον και από άλλες φίρμες όπως η BMW.
Προσφάτως, η Hyundai παρουσίασε τη δική της τεχνολογική λύση στον τομέα του υδρογόνου, την ονομάζει «HTWO Grid» που συνδυάζει τις δυνατότητες των θυγατρικών εταιριών του Ομίλου Hyundai και περιλαμβάνει όλα τα στάδια της αξιακής αλυσίδας του υδρογόνου, παραγωγή-αποθήκευση, μεταφορά-χρήση.
Στόχος στην ΕΕ, να λειτουργεί επαρκής αριθμός με πρατήρια υδρογόνου έως το 2030, που θα εφοδιάζουν τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, που μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό. Παρόλο που η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη , το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει ότι θα πρέπει να έχει σε λειτουργία 26 πρατήρια ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2030. Μέχρι το τέλος του 2024 θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα.
Μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Bosch προβλέπουν ότι το υδρογόνο θα αναπτύσσεται στην αγορά παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση που θα κυριαρχήσει έως το 2030! Μάλιστα αναφέρει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία, θα συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών ρύπων των βαρέων οχημάτων και φορτηγών.
Πάντως, αποτελεί μια ακριβή λύση. Όπως αναφέρει το Hydrogen Insight (site για τα νέα γύρω από το υδρογόνο), πλέον είναι σχεδόν 14 φορές πιο ακριβό να κάνεις χρήση ενός μεσαίου αυτοκινήτου υδρογόνου συγκριτικά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.