Στην κορυφή της οικογένειας ID, των αμιγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW, «καμαρώνει» απολύτως δικαιολογημένα η ναυαρχίδα της φίρμας, το νέο ID7. Το μεγάλο μοντέλο δείχνει να έχει πληθωρικά στοιχεία, από τις διαστάσεις, τις επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα και τον εξοπλισμό του σε τεχνολογία άνεσης, ενημέρωσης και ασφάλειας. Έχει μήκος που αγγίζει τα  5 μέτρα, που ήδη προδιαθέτει για χώρους x-large, κοινώς οι πίσω επιβάτες, κάθονται σταυροπόδι. Η εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι σχεδιαστές φανερώνεται και από τον συντελεστή οπισθέλκουσα του ID.7 που είναι στο 0,23.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ενώ δεσπόζει το Head-Up Display, το οποίο έχει διευρυμένες δυνατότητες Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η οθόνη αφής 15 ιντσών έχει πλέον βελτιωμένο λογισμικό.  Στα ατού του μοντέλου η νέα ψηφιακή βοηθός που ακούει στο όνομα «IDA» και η Τεχνητή Νοημοσύνη που χρησιμοποιεί έχει ως βάση το πασίγνωστο ChatGPT.

Φυσικά και πατάει στην MEB πλατφόρμα της VW,  έχει πίσω κίνηση και πίσω τοποθετημένο κινητήρα με αποτέλεσμα οι μπροστινοί τροχοί να μπορούν να στρίβουν με μεγαλύτερη ευελιξία.

Εκτός της μεγάλης αυτονομίας και τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, προσφέρει επίσης υψηλό επίπεδο άνεσης στο ταξίδι χάρη στη νέα φιλοσοφία λειτουργίας και το ευρύχωρο εσωτερικό του.

Το μεγάλο πορτμπαγκάζ μπορεί να χωρέσει αποσκευές με συνολικό όγκο έως και 532 λίτρα.

Η πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους πραγματοποιήθηκε σε μικτές διαδρομές, εντός και εκτός πόλης χωρίς το άγχος της φόρτισης, πρωτίστως επειδή έχει πολύ μεγάλη αυτονομία και δευτερευόντως, μιας και το δίκτυο ταχυφορτιστών πυκνώνει όλο και στο καλύτερο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών σε όλη την χώρα.

Αρωγός των επιδόσεων σε επίπεδο GTI ήταν ο  νέος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 286 άλογα με 550 Nm ροπής και παρά το αρνητικό του βάρος στους 2,2 τόνους, το ID.7 κατάφερνε να σβήνει με μαγικό τρόπο το … γεροδεμένο μοντέλο.

Επίσης, η φόρτιση μπορεί να γίνει ταχύτατα. Αυτό σημαίνει ότι σε ταχυφόρτιση με 175 kW καταφέρνει να φορτίζει από το 10-80% σε λιγότερη από μισή ώρα ενώ σε  11άρι Wallbox φορτίζει σε 8 ώρες.

Σε πραγματικές συνθήκες καταφέρνεις να έχεις πάνω από 500χλμ αυτονομίας, που δεν χρειάζεται μεγάλες θυσίες για να τις πετύχεις.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων –  Head up Display με οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, Σύστημα πλοήγησης “Discover Pro Max, Σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί “Keyless Access”, με SAFELOCK, “Travel Assist”, “Lane Assist” και “Emergency Assist”, “Side Assist / “Area View”, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κάμερας “οπισθοπορείας”, Park Assist Plus με Park Distance Control και λειτουργία μνήμης, Αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic 3 ζωνών, Comfort Telephony με ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση κινητού τηλεφώνου κ.α.

Στο διά ταύτα το γερμανικό ηλεκτρικό μοντέλο άγγιξε την κορυφή, ώστε να θυμίζει στον …άγριο ανταγωνισμό, εξ Ανατολών ότι η μετρ της αυτοκίνησης έχουν πάντα ένα κρυμμένο ατού.