Πρώτος άνοιξε τον χορό των καμερών πέρυσι ο τότε δήμαρχος Αθηναίων, ανακοινώνοντας προεκλογικά ότι θα στηθούν «750 κάμερες για την ασφάλεια των πολιτών» – δεν του βγήκε σε καλό. Φέτος, αρχές Οκτωβρίου διαβάσαμε ότι θα τοποθετηθούν στην πρωτεύουσα 1.000 κάμερες υψηλής ευκρίνειας με «ειδικό λογισμικό, πιθανόν ισραηλινής κατασκευής, για μαζική αναγνώριση προσώπων με βάση βιομετρικά στοιχεία». Αρχές Νοεμβρίου, η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε ότι θα τοποθετήσει 388 κάμερες καταγραφής παραβιάσεων του «κόκκινου». Τη Δευτέρα, μάθαμε ότι ο δήμος ξαμολάει δρόνους στον ουρανό για έλεγχο του κυκλοφοριακού και «πολιτική προστασία».

Χθες, κινητοποιήθηκε το μισό υπουργικό συμβούλιο να μας πληροφορήσει ότι θα τοποθετηθούν στην Αθήνα  1.388 κάμερες για το κυκλοφοριακό αλλά και για «διαλεύκανση υποθέσεων – άρα, μάλλον πρόκειται για  το οκτωβριανό «πρόγραμμα αναγνώρισης προσώπων με βιομετρικά στοιχεία»· μεταμφιεσμένο για να μην αναγνωριστεί και επαυξημένο κατά 38,8%.

Λες και το ήξερε η google, ανακοίνωσε ακριβώς χθες ότι αναβαθμίζει το «αντι-καμερικό» πρόγραμμα προστασίας των οδηγών που διαθέτουν ήδη οι χάρτες της: θα ενημερώνουν όχι μόνο για κάμερες αλλά για κάθε ενοχλητική αστυνομική παρουσία στους δρόμους. Αυτό θέτει ξανά γνωστά ερωτήματα για τη ματαιότητα της κούρσα τεχνολογιών παρακολούθησης-αντιπαρακολούθησης, αν χρησιμεύει σε κάτι πέραν του πλουτισμού κατασκευαστών Predator-Antipredator.  Αυτό όμως ξεπερνά τις διαθέσιμες 400 λέξεις.

Σίγουρα απαιτείται αστυνόμευση, αναρωτιέμαι όμως αν οι χιλιάδες καινούργιες κάμερες θα έχουν καλύτερη τύχη από τις δεκάδες χιλιάδες άχρηστες που ήδη υπάρχουν στην Αθήνα και στις εθνικές οδούς. Αλλά φοβάμαι και για το στοιχειώδες: θα αφαιρεθούν  οι υπάρχουσες; Ή τελικά θα έχει η Αθήνα περισσότερες άχρηστες κάμερες από άχρηστους κατοίκους και όλοι μαζί θα μπλέκουν στα πόδια των χρήσιμων τουριστών και θα τους εμποδίζουν να περπατήσουν στην πόλη;

Ακόμα: αφού υπάρχουν δεκάδες, εκατοντάδες χιλιάδες ιδιωτικές κάμερες σε όλο το λεκανοπέδιο, απαιτείται ενίσχυση της καμερικής ή της δια ζώντων όντων ασφαλείας; Ασφάλειας ημών των κοντών προσώπων, εννοώ, όχι των υψηλών που απομυζούν όλους τους υπάρχοντες κρατικούς πόρους ασφάλειας.

Επιπλέον, οι ατέλειωτες ώρες παραμονής σε ακινητοποιημένα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους ιδιωτικά ή δημόσια μέσα μεταφοράς, σίγουρα προκαλούν συντριπτικά μεγαλύτερη μείωση του προσδόκιμου ζωής των τεσσάρων εκατομμυρίων Λεκανοπεδιτών, από αυτή που προκαλούν τα τροχαία.

Γιατί καμιά μέριμνα περί αυτού; Χρειάζονται δρόνοι για να διαπιστώσει ο κ. Δούκας ότι στη Χαριλάου Τρικούπη δύο από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας έγιναν πάρκινγκ; Απαιτούνται ισραηλινές κάμερες υψηλής ευκρίνειας για να διαπιστώσει ο κ. Σταϊκούρας ότι τα λεωφορεία κατάντησαν ακίνητες κονσέρβες σαρδελών;

Τόσο κατώτερη είναι η νοημοσύνη των αρχόντων από των μηχανημάτων; Ή φύσει διακατέχονται από την ίδια αδιαφορία για το αν οι άνθρωποι πάσχουν;