Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα (30/11) το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στις 13:29 να πατά συμβολικά το κουμπί, σηματοδοτώντας την έναρξη της λειτουργίας του.

Από την αίθουσα ελέγχου του αμαξοστασίου της Πυλαίας, ο πρωθυπουργός έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η πόλη έχει ένα μέσο μεταφοράς από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. «Καλοτάξιδο» ευχήθηκε και ο πρώτος συρμός ξεκίνησε το δρομολόγιό του, ενώ παράλληλα άνοιξαν οι πύλες στους 13 σταθμούς του Μετρό και ο κόσμος, που περίμενε καρτερικά, μπήκε με το δεξί για να επιβιβαστεί σε αυτό.

Παρά τη βροχή, έξω από τους σταθμούς οι πολίτες είχαν σχηματίσει ουρές από νωρίς, θέλοντας να χρησιμοποιήσουν το Μετρό και να επιβιβαστούν στα πρώτα βαγόνια. Ενθουσιασμένοι  έβγαζαν φωτογραφίες, αποτύπωναν τις στιγμές και έκαναν λόγο για ημέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη.

Εντύπωση, μάλιστα, έκανε σε μικρούς και μεγάλους η απουσία οδηγού στους συρμούς αφού το Μετρό είναι αυτόματο και όλα ελέγχονται από ένα υπερσύγχρονο control room.

Thestival.gr Οι πρώτοι επιβάτες που επιβιβάζονται στο μετρό από τον σταθμό Αγίας Σοφίας

Thestival.gr Δρομολόγια Μετρο Θεσσαλονίκης 13:34 από Ν.Σ.Σ. προς Νέα Ελβετία

Κατάμεστος ο σταθμός Βενιζέλου

Την τιμητική του είχε ο σταρμός Βενιζέλου, που φιλοξενεί τις αρχαιότητες που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου. Από πολύ νωρίς ήταν κατάμεστος, με τον κόσμο να ανυπομονεί να ολοκληρωθούν τα εγκαίνια για να ανοίξουν οι πύλες του.

Η έκταση του σταθμού είναι 1.260 τ.μ., ενώ η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ., φέρνοντας στο φως το σύνολο των παλαιοτέρων οικοδομικών και χρονικών φάσεων της Θεσσαλονίκης από τα ελληνιστικά χρόνια. Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης από το 2003 αποκάλυψε χιλιάδες αρχαία τεχνουργήματα, αλλά και δρόμους, συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης, τάφους και ψηφιδωτά.

Ο επισκέπτης στον σταθμό Βενιζέλου μπορεί να αντικρίσει τα ευρήματα βαδίζοντας από πάνω τους, σε ενιαία γυάλινα και διαφανή αναρτημένα δάπεδα.

Πολίτες στον σταθμό Βενιζέλου μετά τα εγκαίνια στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Πολίτες στον σταθμό Βενιζέλου μετά τα εγκαίνια στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Πολίτες στον σταθμό Βενιζέλου μετά τα εγκαίνια στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Πολίτες στον σταθμό Βενιζέλου μετά τα εγκαίνια στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Η βόλτα του πρωθυπουργού και της ΠτΔ

Βόλτα με το Μετρό της Θεσσαλονίκης έκαναν και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Συγκεκριμένα, επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη.

Κατά την τελετή παράδοσης του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε το έργο σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Χρήστος Σταϊκούρας στην πρώτη βόλτα με το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός: «Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα μιλά από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας. Ακουσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που συνάντησε αυτό το έργο, για να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος. Κρατώ τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου πως η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025».

Και πρόσθεσε: «Στην εμπειρία αυτού του έργου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη οταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια. Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Και στην Αθήνα προχωρά γρήγορα η γραμμή 4 και ενισχύνται οι στόλοι των λεωφορείων».

Πλήθος κόσμου στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά τα εγκαίνια

Πλήθος κόσμου στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά τα εγκαίνια

Τι περιλαμβάνει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης:

  • 13 σύγχρονους σταθμούς
  • 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
  • 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων
  • μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση
  • αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία
  • σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς

Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες.

Οι σταθμοί από τα δυτικά προς τα ανατολικά είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Δημοκρατίας – Βενιζέλου – Αγία Σοφία – Σιντριβάνι – Πανεπιστήμιο – Παπάφη – Ευκλείδης – Φλέμινγκ – Ανάληψη – 25ης Μαρτίου – Βούλγαρη – Νέα Ελβετία.

Σημειώνεται ότι μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη (4/12) θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.