Οι 1.388 έξυπνες κάμερες που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο, θα καταγράφουν την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, τη μη χρήση ζώνης και κράνους, την παράνομη χρήση λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας κ.α, είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
«Κάναμε το αυτονόητο μεριμνώντας για την οδική ασφάλεια» είπε, προσθέτοντας ότι βασικός ρόλος αυτών των καμερών είναι να καλύψουν το κενό που υπάρχει, με αποτέλεσμα να σκοτώνονται 2 άνθρωποι την ημέρα στον δρόμο, όχι των Εθνικών Οδών, αλλά των πόλεων.
«Υπάρχουν 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, ο διαγωνισμός για τις οποίες έχει τελειώσει κι έχουν υπογραφεί κιόλας. Αυτές θα είναι οι πρώτες που θα μπουν, σε κόμβους που έχει υποδείξει η Ελληνική Αστυνομία και Τροχαία ότι είναι επικίνδυνοι, γιατί γίνονται ατυχήματα και δυστύχηματα. Αυτές λοιπόν θα αρχίσουν να μπαίνουν από το καλοκαίρι και μετά, άρα θα χρησιμοποιήσουμε αυτές πρώτα. Έχουμε ήδη 17 κάμερες στην Αττική Οδό οι οποίες ήδη λειτουργούν με το παλιό σύστημα, μαζί με άλλες 12», είπε στον Σκάι, ο κ. Παπαστεργίου.
Κατευθείαν στο κινητό η κλήση
«Έτσι χρησιμοποιούμε τον διαγωνισμό που η Περιφέρεια έτρεξε και ξεκινάμε να βάζουμε άλλες 1.000 κάμερες, όπου μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν τοποθετηθεί», συνέχισε ο κ. Παπαστεργίου και πρόσθεσε: «Οι κάμερες της Περιφέρειας δεν καταγράφουν από μπροστά τον οδηγό και συνοδηγό αλλά από πίσω γιατί βγήκαν σε μια περίοδο που ο διαγωνισμός, το GDPR και η όλη η νομοθεσία ήταν συγκεκριμένη. Σκοπός μας είναι να τα αλλάξουμε, να έχει γίνει η αλλαγή στις 1.000 κάμερες μέχρι το καλοκαίρι που θα τοποθετηθούν». Με αυτήν την αλλαγή θα καταγράφεται το πρόσωπο του οδηγού, όχι του συνοδηγού και των υπολοίπων επιβατών του οχήματος.
«Θα κάνουμε τα πάντα για να σεβαστούμε το θέμα των προσωπικών δεδομένων, όμως δεν είναι προσωπικό δεδομένο όταν δείχνει μόνο το πρόσωπό μου χωρίς να δείξει αν υπάρχει άνθρωπος δίπλα μου, όταν τρέχω με υπερβολική ταχύτητα ή περνώ με κόκκινο», συμπλήρωσε.
Πρόσθεσε, ακόμα, ότι εάν δεν υπάρξουν προβλήματα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες, στόχος είναι το καλοκαίρι του 2025 να είναι έτοιμη η πλατφόρμα. «Πλέον η κλήση θα πηγαίνει κατευθείαν στο κινητό, στη θυρίδα του πολίτη, με τη διαδικασία των ενστάσεων να είναι ψηφιακή χωρίς καθυστερήσεις».