Τα διαφημιστικά έσοδα σε όλο τον κλάδο αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια.

Περισσότερο από το 50% του ποσού αυτού μάλιστα εκτιμάται πως θα καταλήξει στα ταμεία των τεχνολογικών κολοσσών Google, Meta, ByteDance, Amazon και Alibaba, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας GroupM που παρουσίασαν οι «Financial Times».

Πρόκειται για αύξηση στις παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες της τάξης του 9,5% για το 2024, με μεγάλες κερδισμένες τις τεχνολογικές εταιρείες οι οποίες κυριαρχούν στον τομέα αυτό.

Για το 2025 αναμένεται περαιτέρω αύξηση κατά 7,7% στις δαπάνες αυτές, με το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας από την αύξηση αυτή να αναλογεί κυρίως στον αμερικανικό κλάδο υψηλής τεχνολογίας και όχι σε πιο παραδοσιακές διαφημιστικές εταιρείες.

Η GroupM επέλεξε να εξαιρέσει από τους διαφημιστικούς τζίρους τις δαπάνες για πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, αφού αυτές μέσα στο 2024 διαμορφώθηκαν συνολικά σε 15,1 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά περισσότερο από 30% σε σύγκριση με τις εκλογές του 2020.

Η ψηφιακή διαφήμιση αναμένεται να φτάσει το 73% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης έως τα τέλη του επόμενου έτους, καταγράφοντας αύξηση 12,4% σε παγκόσμια βάση για το 2024 και αναμενόμενη αύξηση 10% για το 2025.

Η παραδοσιακή διαφήμιση σε έντυπα αναμένεται να μειωθεί κατά 4,5% το 2024 και επιπλέον 3% το 2025. Η διαφήμιση στην τηλεόραση, περιλαμβανομένων και των υπηρεσιών ροής (streaming), αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,4% την περίοδο 2024-2029.

Η πρόκληση

Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά, η οποία προβλέπεται ότι θα έχει έσοδα 379 δισ. δολάρια το 2025. Επίσης στην έρευνα αναφέρεται πως η επιβολή πιθανών νέων δασμών και η ενίσχυση του δολαρίου μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ αναμένεται να αποτελέσουν πρόκληση για τους διαφημιστές καταναλωτικών προϊόντων και προϊόντων πολυτελείας, καθώς προβλέπεται ότι θα πληγεί η συνολική ζήτηση.

Στην Κίνα τα συνολικά έσοδα από διαφημίσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 13,5% το 2024, στα 204,5 δισ. δολάρια. Στη Βρετανία, τη μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά της Ευρώπης με τζίρο 53,2 δισ. δολάρια το 2024, η φετινή αύξηση εκτιμάται σε 8,3%.