Τα ατυχήματα και τα παράπονα πολλά. Σε όλο τον κόσμο. Οι Ιταλοί το πήραν απόφαση. Ο νέος ΚΟΚ στην Ιταλία αλλάζει τα πάντα για τα ηλεκτρικά πατίνια. Θα πρέπει – υποχρεωτικά – να διαθέτουν πινακίδα κυκλοφορίας, ώστε να είναι εύκολα αναγνωρίσιμα από τις Αρχές. Ακόμη: οι ιδιοκτήτες θα είναι υποχρεωμένοι να συνάψουν ασφάλιση αστικής ευθύνης για την κάλυψη πιθανών ατυχημάτων. Επίσης, γίνεται υποχρεωτική για όλους τους χρήστες, ανεξαρτήτως ηλικίας. Τα πρόστιμα θα είναι βαρύτατα για κάθε παραβάτη. Κατά τις Αρχές η εφαρμογή των νέων μέτρων αναμένεται να συμβάλει στη μείωση ατυχημάτων και στη δημιουργία ενός πιο οργανωμένου αστικού περιβάλλοντος.

Από το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία τίθεται σε ισχύ ο νέος κώδικας κυκλοφορίας στην Ιταλία, όλοι θα πρέπει να τηρήσουν τους νέους οι κανόνες χρήσης ηλεκτρικών πατινιών. Θα υπάρχουν κυρώσεις για όσους δεν συμμορφώνονται, που μπορεί να φτάσουν και τα 800 ευρώ. Μια αυστηροποίηση που δικαιολογείται από τη συχνή απειθαρχία και την επικίνδυνη οδική συμπεριφορά που επιδεικνύεται από χρήστες ηλεκτρικών πατινιών, αλλά που θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εταιρείες κοινής χρήσης.

Οι βασικές καινοτομίες του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην Ιταλία αφορούν την υποχρέωση κατοχής πινακίδας, ασφάλισης και κράνους για όλους τους χρήστες, ενώ μέχρι τώρα κράνη έπρεπε να χρησιμοποιούν μόνο ανήλικοι κάτω των 18 ετών.

Η συμμόρφωση με αυτήν την τελευταία διάταξη θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα προβληματική για τους χειριστές ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών σκούτερ, δεδομένης της δυσκολίας διανομής κρανών στους πελάτες χωρίς τον κίνδυνο κλοπής ή βανδαλισμού ή τυχόν προβλημάτων απολύμανσης. Οσον αφορά την απαραίτητη παροχή ασφάλισης αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, πρόκειται προφανώς για μια καινοτομία ειδικά για τα ιδιωτικά ηλεκτρικά, δεδομένου ότι τα μοιραζόμενα είναι ήδη εξοπλισμένα με αυτήν. Για όσους οδηγούν χωρίς ασφάλιση υπάρχει πρόστιμο από 100 έως 400 ευρώ. Το ίδιο ποσό θα πρέπει να καταβάλουν και οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν πινακίδα κυκλοφορίας, δηλαδή «κολλητικό σήμα αναγνώρισης, μη αφαιρούμενο και τυπωμένο από το Κρατικό Ινστιτούτο Τυπογραφείων», το οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να επικολλάται εμφανώς στο όχημα. Θα υπάρχει επιβάρυνση επίσης με το ίδιο πρόστιμο από 100 έως 400 ευρώ εάν δεν κοινοποιείται η αλλαγή κατοικίας ή έδρας. Οσοι οδηγούν χωρίς φώτα στροφής και φρένων και στους δύο τροχούς ή όσοι διαθέτουν πατίνια που δεν πληρούν τις τεχνικές και κατασκευαστικές προϋποθέσεις θα πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο από 200 έως 800 ευρώ.

Στη συνέχεια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει την απαγόρευση κυκλοφορίας των ηλεκτρικών σκούτερ σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χιλιομέτρων την ώρα και εμποδίζει την κυκλοφορία τους σε ποδηλατόδρομους και εντός περιοχών πεζών.

Αλλο μέτρο είναι η απαγόρευση στάθμευσης στο πεζοδρόμιο. Αν «το πεζοδρόμιο, ως προς το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά, το επιτρέπει», ωστόσο, οι δήμοι, υποδεικνύοντάς το με συγκεκριμένες πινακίδες, «μπορούν να εντοπίσουν χώρους στάθμευσης και στο πεζοδρόμιο». Αρκεί ακόμη να υπάρχει χώρος για «την τακτική και ασφαλή μετακίνηση πεζών και ατόμων με αναπηρία».