Για αιώνες, από το σύνολο των 300 αγίων και αμαρτωλών που απαρτίζουν τη «Δευτέρα παρουσία», το αριστούργημα του Μιχαήλ Αγγελου στην οροφή της Καπέλα Σιστίνα του Βατικανού, θεωρούνταν ότι απουσίαζε μία πολύ χαρακτηριστική βιβλική φιγούρα.

Η Μαρία Μαγδαληνή, η μαθήτρια του Ιησού, η οποία τον ακολούθησε πιστά μέχρι το τέλος, κερδίζοντας τον τίτλο της ισαποστόλου.

Αυτή την άποψη πέντε αιώνων ανατρέπει τώρα μια νέα έρευνα που τοποθετεί και τη Μαρία Μαγδαληνή στο έργο.

«Το παρεκκλήσιο καλύπτει τα πάντα, από τη Γέννηση μέχρι την Αποκάλυψη.

Πώς ήταν δυνατόν να μην είναι εδώ η Μαρία Μαγδαληνή», αναφέρει η Σάρα Πένκο, η συγγραφέας του βιβλίου «Mary Magdalene in Michalengelo’s Judgement» που φέρει τα νέα δεδομένα.

Η ίδια ταυτίζει τη γυναικεία φιγούρα που βρίσκεται κρυμμένη πίσω από έναν σταυρό με τη συγκεκριμένη αγία, τονίζοντας ότι τα ξανθά μαλλιά και τα κίτρινα ρούχα που εμφανίζεται να φοράει ήταν τυπικά για την απεικόνισή της στην εποχή του Μιχαήλ Αγγελου.

Στην τοιχογραφία εμφανίζεται να φιλάει τον σταυρό, ένα ακόμα σημάδι που η Πένκο συνδυάζει με τη Μαρία Μαγδαληνή αφού στη Βίβλο υπήρξε μάρτυρας τόσο της σταύρωσης του Χριστού όσο και της ανάστασής του.

«Η Βιτόρια Κολόνα, μια γυναίκα που ο Μιχαήλ Αγγελος αγαπούσε τον παρότρυνε να μάθει τη σημασία της Μαρίας Μαγδαληνής», είπε η συγγραφέας, της οποίας οι θεωρίες έχουν την υποστήριξη της Υβόν Ντόνα Σλομπίτεν, καθηγήτριας στο Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο του Βατικανού.

Σημαντικό ρόλο στην υπόθεση της Πένκο παίζει και η μυώδης, ημίγυμνη φιγούρα που βρίσκεται δίπλα της και κουβαλάει στις πλάτες του τον σταυρό που φιλάει η γυναίκα.

Για πολλούς, πρόκειται για τον Σίμωνα τον Κυρηναίο, τον οποίο οι Ρωμαίοι υποχρέωσαν να κουβαλήσει τον σταυρό του Χριστού.

Ωστόσο, η συγγραφέας θεωρεί ότι πρόκειται για τον ίδιο τον Χριστό, κάτι που σημαίνει ότι η παρουσία του στη νωπογραφία του Μιχαήλ Αγγελου είναι διπλή και όχι μονή.