Πριν μερικά χρόνια το μεγάλο «άγχος» των αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν αν θα κατάφερναν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ξεπερνούσαν τις αυτονομίες των μοντέλων βενζίνης. Με την πάροδο του χρόνου, η νέα γενιά ηλεκτρικών τείνει να προσπεράσει τις αυτονομίες των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, χάρη στη νέα γενιά μπαταριών που εκτοξεύει τόσο τις αυτονομίες όσο και τους χρόνους φόρτισης, που συνεχώς απομειώνονται.

Πριν λίγες ημέρες,η DS, η πολυτελής φίρμας της Citroen κατάφερε να προσδώσει σε ένα κόνσεπτ – προς το παρόν – μοντέλο της ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία, που σύμφωνα με τη φίρμα αγγίζει τα 750 χλμ!

Είναι χαρακτηριστικό, ότι μετά από ένα πλήρες φουλάρισμα μπορεί να  διανύσει 750 χλμ. (κατά WLTP) με μία μόνο φόρτιση, όντας ένα πολυτελές αυτοκίνητο που δεν θα φοβάται να κινηθεί για απεριόριστα χιλιόμετρα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το νέο μοντέλο της DS δεν έχει ακόμη ..βαπτιστεί, αλλά η φίρμα αναφέρει ότι θα είναι στην ίδια λογική με τα πολυτελή μοντέλα της που έχουμε γνωρίσει με έμφαση στην άνεση του. Περισσότερες πληροφορίες μέσα στο 2024, που θα γίνει και η επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου.

Με τα μούτρα έχουν πέσει και στη Stellantis, ιδιαίτερα στον τομέα της παραγωγής μπαταριών, όπου το νέο e3008 της Peugeot θα έχει μια νέα μπαταρία 100 κιλοβατώρων η οποία υπόσχεται αυτονομίες άνω των 1000χλμ! Η  εν λόγω μπαταρία παράγεται στο γαλλικό gigafactory της ACC, που εδρεύει στο Douvrin. Τεχνολογικά η νέα  μπαταρία των 101 kWh είναι λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) και εκτός από τη μεγάλη αυτονομιά του, χάρη στη νέα τεχνολογία θα μπορεί να φορτίζει σε περίπου 27′ από το 20% στο 80%.

Τους χρόνους φόρτισης δείχνει να βελτιώνει ταχύτατα και η Kia στα νέα της μοντέλα. Όπως στο νέο EV9 GT, που θα μπορεί να φορτίσει σε ταχυφορτιστή από το 10 στο 80% σε 25 λεπτά! Αν και δεν έχει δώσει πληροφορίες για την αυτονομία του μοντέλου, σίγουρα θα ξεπερνά τα 600χλμ, κοινώς θα πηγαίνει Αθήνα – Σέρρες με μια φόρτιση και λογική χρήση του γκαζιού!

Το ολοκαίνουργιο Škoda Elroq είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της τσέχικης μάρκας στη στρατηγικής σημασίας κατηγορία των compact SUV.

Xάρη στις νέες μπαταρίες του το Elroq 85 μπορεί να επιτύχει μέγιστη αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η ισχύς φόρτισης έως και 175 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC επιτρέπει στην μπαταρία των 82 kWh του Elroq 85x & του  πισωκίνητου Elroq 85 να επαναφορτίζεται από 10 έως 80% σε 28 λεπτά. Οι μικρότερες μπαταρίες των πισωκίνητων Elroq 50 και Elroq 60 μπορούν να φορτιστούν ακόμα πιο γρήγορα, σε 25 λεπτά ή λιγότερο.

Οι υψηλές δυνατότητες φόρτισης και η βελτιστοποιημένη προθέρμανση εξασφαλίζουν σύντομους χρόνους φόρτισης για όλες τις εκδόσεις του ολοκαίνουργιου Škoda Elroq.

Aλλά και στα SUV ηλεκτρικά μοντέλα, όπως στο νέο Nissan ARIYA η αυτονομία φθάνει για όσους έχουν απαιτητικές διαδρομές. Το σύγχρονo ιαπωνικό μοντέλο έχει έως και 533 χιλιόμετρα ανάλογα με την έκδοση. Το Nissan ARIYA προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία WLTP έως 403 χιλιόμετρα για την έκδοση 63kWh και έως 533 χιλιόμετρα για την έκδοση 87kWh.

Άλλη μια σημαντική δυνατότητα στα νέα ηλεκτρικά είναι η τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης.  Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη δυνατότητα επιτρέπει στους πελάτες να συνδέουν το αυτοκίνητό τους στο δίκτυο και είτε να το φορτίζουν κατά τη διάρκεια της νύχτας για να επωφεληθούν από φθηνότερες τιμές, είτε να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο όταν η ζήτηση είναι υψηλή.

Ένα από τα μοντέλα που φέρουν το συγκεκριμένο σύστημα είναι το νέο ηλεκτρικό Renault 5 που είναι εξοπλισμένο με δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2G).

Η ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του νέο 5 παρέχεται από δύο διαθέσιμα συστήματα μπαταριών ιόντων-λιθίου. Η μικρότερη έχει χωρητικότητα 40 kWh και προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. ενώ η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 52 kWh και η αυτονομία αγγίζει τα 410 χλμ.

Η μπαταρία των 40 kWh αν τοποθετηθεί για φόρτιση σε ταχυφορτιστή αλλά και η μεγαλύτερη των 52 KWh μπορούν να «γεμίσουν» από το 15% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά.