Με τους ελληνικούς δρόμους να γεμίζουν ολοένα και περισσότερο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως είναι φυσικό, οι οδηγοί βρίσκονται μπροστά σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, ιδίως με την αυτονομία τους η οποία παρουσίαζει μεγάλες αυξομειώσεις, που επηρεάζεται είτε από το κρύο, είτε από τη ζέστη.

Σαφώς, το χειμώνα, όπου τα ηλεκτρικά πρέπει να επιβιώσουν στις χειμερινές καταστάσεις, όπως αυτή την περίοδο στα χιονοδρομικά της χώρα μας με θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν οι μπαταρίες αυτών όπως είναι γνωστό τεχνικά εξαντλούνται πιο γρήγορα, από ότι είναι το συνηθισμένο.

Συνέπειες των παραπάνω είδαμε χθες στον δρόμο προς την Αράχωβα.

Τι συμβαίνει λοιπόν και οι μπαταρίες χάνουν πιο εύκολα την αυτονομία τους το χειμώνα; Και ιδίως όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν;

Στα ηλεκτρικά οχήματα το χειμώνα, η απόδοση των μπαταριών πέφτει δραματικά, όπου το χειμώνα επηρεάζεται αρνητικά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη περιοδο

Καθώς η μπαταρία κρυώνει γρηγορότερα, οι οδηγοί των ηλεκτρικών διαπιστώνουν ότι η αυτονομία τους μειώνεται δραματικά, ενώ αν υπολογίσουμε ότι η διαδρομή είναι ανηφορική, τότε τα ηλεκτρικά χάνουν ταχύτατα την προβλεπόμενη αυτονομία τους!

Τεχνολογικά, το  χειμώνα όπως είναι λογικό, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού είναι φυσικά πολύ πιο κρύα και πέφτει κάτω από τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργία της.

Οπότε, μια συμβουλή είναι οι οδηγοί να ξεκινούν με πλήρη μπαταρία, στο δρόμο προς τους ορεινούς προορισμούς και να έχουν ήδη έτοιμο «χάρτη» με τα σημεία φόρτισης, πολύ πριν η μπαταρία τους αρχίσει να εξαντλείται και η αυτονομία να πέφτει κάτω από το 40%.

Σύμφωνα με έρευνα της startup εταιρείας Recurrent τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδίδουν περίπου το 70,3% της αυτονομίας τους σε συνθήκες ψύχους.

Επίσης, η  Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (American Automobile Association ή AAA), η οποία σύγκρινε τις αυτονομίες που δίνουν οι κατασκευαστές κατά WLTP με τις πραγματικές σε συνθήκες χειμώνα και καλοκαιριού διαπίστωσε ότι η εργοστασιακή αυτονομία χάνει το καλοκαίρι το 17% της ενέργειας,  ενώ τη χειμερινή το ποσοστό ανεβαίνει στο 41%! Κοινώς, ένα ηλεκτρικό με 400 χλμ αυτονομία το χειμώνα η πραγματική αυτονομία του μπορεί να πέσει στα 240 χλμ!

Επίσης, Η επιλογή της ρύθμισης στο πρόγραμμα οικολογική οδήγηση (Eco mode) βοηθάει με τη σειρά της, να μειωθεί η κατανάλωση ρεύματος και κατ΄επέκταση της μπαταρίας και να  αποδειχθεί σωτήρια.

Σε όλα τα ηλεκτρικά η αυτονομία πέφτει δραματικά όταν κινούνται οι οδηγοί τους με ταχύτητες πάνω από 120 χλμ/ώρα, ενώ οι μεγάλες αυξομειώσεις στο γκάζι φέρνουν επιπλέον απώλεια της μπαταρίες.

Σημαντικό, ότι αυτή την περίοδο οι φορτιστές σε δημόσια σημεία μπορεί να έχουν … μποτιλιάρισμα με μεγάλες αναμονές για αυτό καλό θα είναι πριν από κάθε διαδρομή να δείτε και τις εναλλακτικές επιλογές.