Τα ενήλικα παιδιά του Ρότζερ Μουρ παρέδωσαν την ιστορία του πατέρα τους, καθώς και ένα απροσδόκητα αστραφτερό και αθέατο μέχρι σήμερα αρχείο οικιακών βίντεο, στον τηλεοπτικό σκηνοθέτη Τζακ Κόκερ (της σειράς Imagine του BBC).
Το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο ντοκιμαντέρ– σίγουρα αποφεύγει να θέσει πληθώρα σχετικών ερωτημάτων και μόλις που αναφέρει τις τέσσερις ταινίες Μποντ μετά το «Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007: Η Κατάσκοπος που με Αγάπησε».
Και όμως, ο Λονδρέζος της εργατικής τάξης που έγινε smoothie της μεγάλης οθόνης αποδεικνύεται τόσο ελκυστικός, συναρπαστικός και βαθιά αξιαγάπητος άνθρωπος που σχεδόν κάθε καρέ της ταινίας αξίζει να το παρακολουθήσετε –ακόμα κι αν στο τέλος είναι απλά μια ταινία για να πέσετε για ύπνο.
Η φήμη ήρθε και ο Ρότζερ Μουρ ήταν ο Ρότζερ Μουρ. Οι γάμοι τελείωσαν και ο Ρότζερ Μουρ ήταν ο Ρότζερ Μουρ. Ακόμα και στο τέλος, δεν υπήρχε κανένα υπαρξιακό μαρτύριο για να μιλήσουμε
Έπαιζε με το αριστερό του φρύδι
Καταλαβαίνεις ότι κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει όταν ο ηθοποιός Κρίστοφερ Γουόκεν, ο ντροπαλός στα μέσα ενημέρωσης συμπρωταγωνιστής του από το «Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007: Επιχείρηση Κινούμενος Στόχος», εμφανίζεται νωρίς-νωρίς, εξηγώντας ότι ποτέ δεν μιλάει για άλλους ηθοποιούς, αλλά ότι ο Ρότζερ Μουρ ήταν «τόσο καλοπροαίρετος και τόσο γενναιόδωρος, που ήταν μια ευκαιρία να τον ευχαριστήσω».
Η αφήγηση της ταινίας από τον Στιβ Κούγκαν είναι επιλεγμένη από αποσπάσματα του ημερολογίου του Μουρ και παρακολουθεί την επαγγελματική διαδρομή του ηθοποιού ως ενός πρωταγωνιστή που εκπαιδεύτηκε στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου (Rada) και ο οποίος ήταν αμείλικτα επικριτικός με τις ικανότητές του, αστειευόμενος ακόμη και για την πολύπαθη συνήθειά του να παίζει μόνο με το αριστερό του φρύδι.
«Αυτός ο τριχωτός μικρός τύπος αποπλάνησε τον κόσμο» έλεγε.
Στο τέλος, είναι η συμπαθητική φιλικότητα του Ρότζερ Μουρ που μένει, η οποία υπογραμμίζεται από τα μετέπειτα συμπεράσματά του όταν ερωτάται για τις τύψεις του. «Αλλά όχι, δεν υπάρχει κανένα αλλά» καταλήγει. «Απλά, είχα μια πολύ καλή ζωή».
To τρέιλερ του From Roger Moore With Love
Τον Ρότζερ Μουρ δεν τον απασχολούσε τίποτε από όλα αυτά
«Σε οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου, ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Ρότζερ Μουρ απλά δεν θα λειτουργούσε» γράφει ο Στιούαρτ Χέριτατζ στον Guardian και εξηγείται:
«Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σε γενικές γραμμές, δεν φάνηκε να συμβαίνουν και πολλά πραγματικά σε αυτό. Ω, βέβαια, υπήρχαν ο Άγιος, οι Αντίζηλοι και ο Τζέιμς Μποντ, για να μην αναφέρω έναν εκπληκτικό αριθμό γάμων.
»Αλλά αν το ντοκιμαντέρ From Roger Moore With Love αποδεικνύει κάτι, είναι ότι τον Ρότζερ Μουρ δεν τον απασχολούσε ιδιαίτερα τίποτα από όλα αυτά.
»Η φήμη ήρθε και ο Ρότζερ Μουρ ήταν ο Ρότζερ Μουρ. Οι γάμοι τελείωσαν και ο Ρότζερ Μουρ ήταν ο Ρότζερ Μουρ. Ακόμα και στο τέλος, δεν υπήρχε κανένα υπαρξιακό μαρτύριο για να μιλήσουμε. Και αυτό γιατί, όπως όλα δείχνουν, ο Ρότζερ Μουρ ήταν ο Ρότζερ Μουρ. Όσον αφορά τα θέματα, δεν απέχει πολύ από το να κάνεις ένα ντοκιμαντέρ για ένα δέντρο» καταλήγει ο Χέριτατζ την αυστηρή κριτική του.
Η τρίτη σύζυγός του, στον μακροβιότερο γάμο του, τον ανάγκασε να κοιμηθεί σε ένα ντουλάπι κάτω από τις σκάλες
Τόσο όμορφος και διάσημος, τόσο ατάραχος
Ως απομνημονεύματα καριέρας, το ντοκιμαντέρ πατάει όλα τα κουμπιά που χρειάζεται, μεταπηδώντας από τις ημέρες που ο Μουρ ήταν μοντέλο πλεκτών, στον Άγιο, στον Μποντ και στη Unicef, χωρίς να εμβαθύνει κάπου.
Λίγο πιο επιτυχημένες είναι οι απόπειρες εμβάθυνσης στην προσωπική ζωή του Ρότζερ Μουρ. Μαθαίνουμε ότι τα ερωτικά γράμματα που έγραφε στην πρώτη του σύζυγο περιείχαν ατάκες όπως: «Θα μου άρεσε πολύ να σου δείρω τον σπυρωτό (σαν της χήνας) πισινό σου», και ότι η δεύτερη σύζυγός του πέρασε εννέα χρόνια αρνούμενη να του δώσει διαζύγιο.
Η τρίτη σύζυγός του, στον μακροβιότερο γάμο του, τον ανάγκασε να κοιμηθεί σε ένα ντουλάπι κάτω από τις σκάλες.
Η δε είδηση του επικείμενου τέταρτου γάμου του έφτασε στα παιδιά του μόνο όταν το έγραψαν οι εφημερίδες. Ίσως ένα διαφορετικό ντοκιμαντέρ να είχε τραβήξει περισσότερο αυτό το νήμα, το γιατί κάποιος τόσο όμορφος και διάσημος θα ήταν τόσο αμείλικτα παθητικός μπροστά σε όλες αυτές τις ρομαντικές αναταραχές.
Τα παιδιά του, αρσενικά και θηλυκά, είναι ουσιαστικά μικροί κλώνοι του Ρότζερ Μουρ. Όπως και ο πατέρας τους, όλα μοιάζουν 40 ετών είτε είναι 20 είτε 60
Οι κασέτες VHS από τα χρυσά χρόνια
Γνωρίζουμε, ωστόσο, όλα τα παιδιά του Μουρ, από τα οποία μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι ο άνθρωπος είχε ένα γενετικό προφίλ-μεγαθήριο.
Τα παιδιά του, αρσενικά και θηλυκά, είναι ουσιαστικά μικροί κλώνοι του Ρότζερ Μουρ. Όπως και ο πατέρας τους, όλα μοιάζουν 40 ετών είτε είναι 20 είτε 60.
Είναι γραμμωμένα και μαυρισμένα, ξανθά και αθυρόστομα. Σε μια στιγμή, ένας από τους γιους του μιμείται το άνοιγμα και το άδειασμα ενός μπουκαλιού σαμπάνιας με τέτοια στιλπνή ζωντάνια που είναι σαν να βλέπεις το σώμα του να καταλαμβάνεται για λίγο από το πνεύμα του πατέρα του.
Το μεγάλο κέρδος του ντοκιμαντέρ είναι μια συλλογή από κασέτες VHS που είχε ηχογραφήσει ο Μουρ κατά τη διάρκεια των χρυσών σταδίων της καριέρας του.
«Αλλά ακόμα και τότε, δεν προκύπτει τίποτα σπουδαίο» σπεύδει να προσθέσει ο Στιούαρτ Χέριτατζ στον Guardian.
«Τα υπόλοιπα είναι απλά πλάνα ενός ωραίου ανθρώπου και της ωραίας οικογένειάς του που περνούν ωραία σε μια σειρά από ωραία σπίτια»
Ο ωραίος και η ωραία ζωή του
Κατά τη διάρκεια ενός πάρτι σε ένα όμορφο σπίτι, ο Έλτον Τζον προσγειώνει ένα ελικόπτερο στο γήπεδο του τένις και ο Ντέιβιντ Ατένμπορο χαμογελάει στην κάμερα για περίπου δυόμισι δευτερόλεπτα. Αλλά μέχρι εκεί.
«Τα υπόλοιπα είναι απλά πλάνα ενός ωραίου ανθρώπου και της ωραίας οικογένειάς του που περνούν ωραία σε μια σειρά από ωραία σπίτια. Το οποίο είναι, λοιπόν, ωραίο. Αλλά μέχρι εκεί» καταλήγει ο Χέριτατζ.
*Με στοιχεία από thetimes.com και theguardian.com | Αρχική Φωτό: YouTube