Ήταν μια χρονιά που όλα ήρθαν τούμπα. Οι προβλέψεις στην F1 πήγαν περίπατο, σε μια ανατρεπτική αγωνιστική σεζόν όπου οι αλλεπάλληλες αλλαγές, τα πισωγυρίσματα στις βαθμολογικές ανακατατάξεις και η “Ανάσταση” δύο έμπειρων ομάδων ( Ferrari και McLaren) ξύπνησαν τα αντανακλαστικά των οπαδών, βλέποντας την ..κουρασμένη αυτοκρατορία της Red Bull να μην κλειδώνει (όπως μας συνήθιζε παλαιότερα) το πρωτάθλημα με το «ξημέρωμα» του πρωταθλήματος, χάνοντας την κούπα των κατασκευαστών και κερδίζοντας με κόπο τον τίτλο των  οδηγών με τον συνήθη ύποπτο, τον Μαξ Φερστάπεν.
Μια χρονιά, όπου η Ferrari βγήκε από το προσωπικό της τούνελ, με εμφανή δυναμική πορεία και τη McLaren να κάνει την έκπληξη από την αρχή της χρονιάς.
Από το πρώτο γκραν πρι της περασμένης Άνοιξης, η Red Bull έδειξε ότι δεν είναι άτρωτη, με πρωτόγνωρα προβλήματα στα μονοθέσια της, χάνοντας πολύτιμο έδαφος σε βαθμολογικό επίπεδο που το πλήρωσε ακριβά. Ο Φερστάπεν μπορεί να κατέκτησε τον τέταρτο τίτλο του όμως αυτό έγινε με ιδιαίτερο κόπο, μιας και η άνεση των προηγούμενων ετών, πήγε περίπατο.
Ο Ολλανδός ξεκίνησε στην αρχή της σεζόν με εξαιρετικό ρυθμό, κερδίζοντας τους επτά από τους πρώτους 10 αγώνες, το 2024. Ωστόσο ο ρυθμός του άρχισε να «ξεθωριάζει» την ώρα που η  McLaren ξεκίνησε να απειλεί τον πρωταθλητή με αρχηγό τον  Λάντο Νόρις που επανάφερε τα χαμόγελα στην ιστορική ομάδα. Έτσι, ο Φερστάπεν περιορίστηκε σε δύο μόλις νίκες στους  τελευταίους 14 αγώνες της σεζόν. Πάντως, κράτησε το ηθικό του ακμαίο, κάτι που φάνηκε και από το γεγονός ότι ήταν πάντα μέσα στην πρώτη εξάδα.
Η ανίκητη  έως το 2023 Red Bull έχασε τον τίτλο των κατασκευαστών, με τη McLaren να σηκώνει την κούπα μετά από 26 χρόνια ( είχε να δει τίτλο από τον προηγούμενο αιώνα και συγκεκριμένα από το 1998!). Η βρετανική ομάδα κατέκτησε το 9ο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην ιστορία της, με το Λάντο Νόρις να κερδίζει τις εντυπώσεις και τον ομόσταβλο του Όσκαρ Πιάστρι να ανδρώνεται αγωνιστικά.
 Η βρετανική ομάδα σκόραρε φέτος 666 βαθμούς (σατανική σύμπτωση;) κάτι που εκτοξεύει και την οικονομική συμμετοχή της για την επόμενη σεζόν, με το παράβολο να πιάνει τα  6.115.429 δολάρια! (οι ομάδες πληρώνουν με γνώμονα πόσους βαθμούς έχουν αλιεύσει την προηγούμενη χρονιά).
Στη Ferrari η ανοδική πορεία της αλλά και το ταλέντο του Κάρλος Σάινθ προκάλεσε σε πολλούς της απορία αν η ιταλική ομάδα έδιωξε το σωστό οδηγό.  Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σαινθ ξετύλιξαν με τον ιδανικότερο τρόπο τις αγωνιστικές ικανότητες τους, κερδίζοντας  τον τελευταίο αγώνα της σεζόν αλλά χάνοντας μέσα από τα χέρια τους την κατάκτηση του φετινού τίτλου στους κατασκευαστές για μόλις 14 βαθμούς.
Αναμφισβήτητα, η πιο συγκλονιστική στιγμή της φετινής σεζόν συνέβη λίγο πριν ξεκινήσουν οι μάχες στο πρωτάθλημα, με την ανακοίνωση της μεταγραφής του Χάμιλτον στη Ferrari τον περασμένο Φεβρουάριο. Έτσι, αυτή ήταν και η τελευταία χρόνια που ο Χάμιλτον έτρεξε με τη Mercedes, μετά από 12 χρόνια στο «σπίτι» του όπως αποκαλούσε τη βρετανική ομάδα. Ο Χάμιλτον ήταν και φέτος εμφανώς επηρεασμένος από την χαμηλή απόδοση των μονοθεσίων της Mercedes, σημειώνοντας κατά τη διάρκεια του 2024 μια αξέχαστη και μοναδική νίκη, στο βρετανικό γκραν πρι.
Στις πιο ηχηρές αποχωρήσεις ήταν αυτή του Ντανιέλ Ρικιάρντο, που κρέμασε στη μέση της σεζόν τα παπούτσια του. Η λαμπρή καριέρα του περιλαμβάνει 257 συμμετοχές σε γκραν πρι, οκτώ νίκες και 32 βάθρα!
Σεισμό προκάλεσε και η αποχώρηση του  Σέρχιο Πέρεζ από τη Red Bull, αφήνοντας την ομάδα του Μίλτον Κινς έπειτα από τέσσερις σεζόν. Ο Μεξικανός διένυσε τη χειρότερη χρονιά του. Ο δεύτερος οδηγός της Red Bull τερμάτισε 285 βαθμούς πίσω από τον teammate του, Μαξ Φερστάπεν, βαθμοί που στοίχισαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αν και αρχικά υπήρχαν δύο  υποψήφιοι, τελικώς, η Red Bull Racing (στη θέση του απελθόντα Σέρτζιο Πέρεζ για τη σεζόν του 2025 ) θα τοποθετήσει τον Λιαμ Λόσον.