«Εκρηξη από αντιαεροπορικά πυρά (που εκρήγνυνται στον αέρα)  σε απόσταση περίπου  300 – 500 μέτρων από το αεροσκάφος , δεκάδες θραύσματα των  οποίων κατατρύπησαν κι ορισμένα διαπέρασαν το ουραίο πτερύγιο του αεροσκάφους , με αποτέλεσμα να χαθεί ο έλεγχος του»  .

Αυτή είναι, σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή  σε βαλλιστικά ζητήματα (με  μεταπτυχιακές σπουδές στις Η.Π.Α., στον Καναδά και στη Γερμανία) κ. Γιώργο Ραυτογιάννη – ο οποίος μίλησε στο in-  μία από τις  πιθανότερες  αιτίες  της συντριβής   του επιβατικού αεροπλάνου τοπικής αεροπορικής εταιρείας στο Καζακστάν, ανοιχτά της Κασπίας Θάλασσας.

Ο ειδικός αναλυτής κ. Γιώργος Ραυτογιάννης

Όπως σημειώνει ο κ. Ραυτογιάννης που  ήταν επί σειρά  ετών προϊστάμενος στο τμήμα σχετικών ελέγχων βλητικής στην Διεύθυνση Εγκληματολογικών Εργαστηρίων  της ΕΛ.ΑΣ.  «το σχήμα των οπών στο αεροσκάφος που δεν είναι κυκλικό,   έχουν διαφορετική φορά διάνοιξης και κλίσης και ακαθόριστη διασπορά  σχεδόν αποκλείει το ενδεχόμενο  το αεροσκάφος να έχει χτυπηθεί από σφαίρες όπλου , όπως αρχικά είχε  αναφερθεί.

Ακόμη μπορεί να εκτιμηθεί ότι τα θραύσματα μάλλον δεν προέρχονται από τυχόν διάλυση drone από κάποια πυρά που μπορεί να δέχθηκε από έδαφος , γιατί σε αυτή την περίπτωση τα πλήγματα (τρύπες) στο αεροπλάνο  θα  ήταν πολύ μεγαλύτερα   από τα μεγαλύτερους μεγέθους κομμάτια του UAV που προφανώς δεν είναι εύκολο να θρυμματισθεί».

Σύμφωνα με τον ίδιο πρώην αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ. η έκρηξη δεν υπήρξε   ιδιαίτερα κοντά στο αεροπλάνο , ούτε αυτό επλήγη από τα πυρά ή κάποιον πύραυλο που μπορεί να εξερράγη γιατί τότε οι ζημιές στην άτρακτο θα ήταν  τεράστιες  και πιθανόν το αεροπλάνο θα διαλυόταν στον αέρα.

Όμως και το βίντεο της καθοδικής πορείας του και της συντριβής του δεν δείχνει ότι είχε φωτιά από κάτι τέτοιο.

Επιπλέον πρέπει ν αποκλεισθεί βεβαίως η θεωρία ότι αυτές οι οπές μπορεί να σχετίζονται με κτύπημα από πουλιά , όπως ανέφερε αρχικά ο πιλότος.   Επιπλέον στην διατύπωση   της θεωρίας  ότι μπορεί οι τρύπες αυτές να προέρχονται από  τριβή του αεροσκάφος   μετα την πτώση , σε εδαφος που είχε πέτρες και χαλίκια και τα οποία εκσφενδονίστηκαν και τρύπησαν   το ουραίο   πτερύγιο πρέπει να έχει μικρές πιθανότητες επαλήθευσης.

Γιατί αφ ενός δεν φαίνεται στο έδαφος να υπάρχουν πέτρες κλπ κι αφετέρου θα υπήρχαν πιο  έντονα ίχνη  «συρσίματος», τριβής στο εδαφος. Όμως πρέπει να εξετασθούν αυτές οι οπές μικροσκοπικά για να διαπιστωθούν αν έχουν ίχνη εκρηκτικής ύλης, βολφραμίου κι άλλων ουσιών που ίσως σχετίζονται με την αναφερόμενη έκρηξη ή όχι».

Με  πραγματογνώμονες να επισημαίνουν ότι πρέπει να ερευνηθούν όλα τα ενδεχόμενα , προκειμένου να διαπιστωθεί που οφείλεται η πτώση του συγκεκριμένου αεροσκάφους κι αν  τα αναφερόμενα ίχνη από πλήγματα στην πίσω πλευρά του σχετίζονται και με τα αίτια πτώσης του.

Υπενθυμίζεται  ότι σε άλλες περιπτώσεις -κι ελληνικού ενδιαφέροντος –   τμημάτων ελικοπτέρων κλπ που είχαν βυθισθεί κι όπου είχαν βρεθεί τέτοιου είδους φθορές , διατυπώθηκε η θεωρία ότι σχετίζονταν με  διαβρωτικά φαινόμενα κι όχι πλήγμα από πυρά.

Πηγή: in.gr