Πέντε χρόνια μετά την κινηματογραφική απόδρασή του από την Ιαπωνία στον Λίβανο μέσα σε θήκη μουσικού οργάνου, το πρώην αφεντικό της Nissan, της Renault και της Mitsubishi, ο άνθρωπος που ήταν πίσω από τη συνένωση τότε των τριών αυτών μεγάλων εταιρειών, παραχώρησε μεγάλη συνέντευξη μιλώντας για όλους και για όλα με αφορμή το μεγαντίλ Honda και Nissan.

Ο Κάρλος Γκοσν, με υπηκοότητα Λιβάνου, Βραζιλίας και Γαλλίας, έκανε επίθεση στη Nissan η οποία τον είχε κατηγορήσει για διαφθορά, κατηγορία η οποία τον οδήγησε σε σύλληψη στην Ιαπωνία. Η σύλληψη έγινε κατόπιν φυλάκιση στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και στη συνέχεια κατ’ οίκον περιορισμός οδηγώντας τον Γκοσν στην απόφαση να το σκάσει από τη χώρα με τη βοήθεια πρώην μέλους των ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ, του Μάικλ Τέιλορ και του γιου του.

Αυτό έγινε με τρόπο που θα ζήλευε ακόμη και το πιο ευφάνταστο σενάριο του Χόλιγουντ, αφού ο Τέιλορ τον έκρυψε στο αεροδρόμιο σε μεγάλη βαλίτσα μουσικών οργάνων, τον φόρτωσε σε ιδιωτικό τζετ που είχε νοικιάσει ειδικά για την περίσταση και τον μετέφερε μέσω Τουρκίας στον Λίβανο.

Ο Γκοσν προηγουμένως είχε κρατηθεί στην απομόνωση για μήνες στις φυλακές της Ιαπωνίας χωρίς να του επιτραπεί να μιλήσει με τη σύζυγό του, φυλακές οι οποίες είναι γνωστές για τη μεγάλη αυστηρότητά τους. Από την αρχή είχε υποστηρίξει ότι εγκατέλειψε τη χώρα ως φυγάς φοβούμενος ότι δεν θα είχε καμία πιθανότητα για δίκαιη δίκη.

Η Ιαπωνία κίνησε γη και ουρανό για να πάρει τον Γκοσν πίσω αλλά ο ίδιος, o οποίος το έσκασε από την Ιαπωνία στις 29 Δεκεμβρίου του 2019, παρέμεινε από τη φυγή του και μετά στον Λίβανο. Ο ίδιος μένει πλέον μόνιμα εκεί και έχει διάφορες δραστηριότητες, ενώ πληροφορίες πρόσφατα τον ήθελαν να ενδιαφέρεται ακόμη και να κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα.

Καταζητείται από Ιντερπόλ

Ο Λίβανος δεν έχει συμφωνία έκδοσης με την Ιαπωνία και γενικά δεν εκδίδει τους πολίτες του σε άλλες χώρες. Ο Γκοσν καταζητείται στην Ιαπωνία και τη Γαλλία. Από τότε που διέφυγε, η Βηρυτός έχει λάβει τουλάχιστον τρεις ειδοποιήσεις από την Ιντερπόλ με βάση τα εντάλματα σύλληψής του από αυτές τις χώρες. Το Τόκιο τον έχει κατηγορήσει για ανακοινώσεις οικονομικών στοιχείων χαμηλότερων από τα πραγματικά, κακή διαχείριση κεφαλαίων της εταιρείας και κατάχρηση εμπιστοσύνης όσο ο Γκοσν βρισκόταν στο τιμόνι της συμμαχίας Renault – Nissan. Διεθνές ένταλμα σύλληψης υπάρχει και από τη Γαλλία.

Η Ιαπωνία ζήτησε από τις ΗΠΑ τη σύλληψη και την έκδοση του Τέιλορ και του γιου του. Και οι δύο μεταφέρθηκαν και δικάστηκαν στην Ιαπωνία και έμειναν στος φυλακές εκεί περίπου δύο χρόνια για τη συμμετοχή τους στη διαφυγή του Γκοσν. Η Τουρκία από την πλευρά της συνέλαβε επτά άτομα με την κατηγορία ότι βοήθησαν τον Γκοσν να διαφύγει στον Λίβανο μέσω της Κωνσταντινούπολης.

Το ντιλ Honda και Nissan

Στη συνέντευξή του πέντε χρόνια μετά τη φυγή από την Ιαπωνία, λέει ότι εξακολουθεί να μάχεται για να καθαρίσει το όνομά του. Αναφορικά με το ντιλ Nissan και Honda αναφέρει πως δεν πιστεύει πως θα υπάρξει ποτέ συμμαχία μεταξύ των δύο εταιρειών αλλά εξαγορά της πρώτης από τη δεύτερη λόγω της κακής κατάστασης που βρέθηκε η Nissan μετά τη φυγή τη δική του και άλλων στελεχών το 2019 και το 2020. Τα σχέδια της Nissan «δεν βγάζουν νήμα» είπε.

Μιλώντας στους «Asia Times» νωρίτερα είχε αναφέρει: «Αυτό που πιστεύω είναι ότι μπορεί να υπάρξει εξαγορά. Η ιαπωνική κυβέρνηση μπορεί να αποφασίσει ότι δεν μπορεί να αφήσει τη Nissan να καταρρεύσει. Αλλά όπως γνωρίζετε, η εξαγορά δεν είναι συμμαχία. Είναι απλώς μια εξαγορά, που σημαίνει επίσης ότι η εταιρεία που αναλαμβάνει τον έλεγχο θα το κάνει με τον δικό της τρόπο και θα απαλλαγεί από ό,τι δεν χρειάζεται. Αυτό μπορεί να συμβεί», είπε. «Επίσης, να θυμάστε ότι η Honda είναι φανατικά ανεξάρτητη και δεν μπόρεσε ποτέ να κάνει συμμαχία. Εχουν καυχηθεί όλα αυτά τα χρόνια ότι είναι η μικρότερη εταιρεία που μάχεται μόνη της απέναντι στην Toyota», προσέθεσε.