Επικοινωνιακά τεχνάσματα και εκτροπές
Ολες οι μεγάλες εκτροπές των ελληνοτουρκικών σχέσεων στηρίχθηκαν σε επικοινωνιακά / προπαγανδιστικά τεχνάσματα. Το πογκρόμ του 1956 – τα Σεπτεμβριανά – στηρίχθηκαν σε έκτακτη έκδοση απογευματινής εφημερίδας της Πόλης, που μετέφερε «ανταπόκριση» ενός «πατριώτη» δημοσιογράφου, για την… πυρπόληση του σπιτιού του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη! (Αργότερα, αποδείχθηκε, στα τουρκικά δικαστήρια, ότι ήταν υπάλληλος των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών!) […]