ΝΣυν Εργαζόμενα κορίτσια και αγόριαΕργατικά ρούχα με αναμνήσεις ρωσικής πρωτοπορίας εμφανίστηκαν στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου... Φαλίδα Εφη 13/01/2017 01:03
ΝΣυν Ο Ντεπαρντιέ και οι άλλοι ΣτάλινΠέρασαν τρεις δεκαετίες από το 1981 όταν «Η γυναίκα της διπλανής πόρτας» του Φρανσουά Τριφό, την οποία υποδυόταν η Φανί Αρντάν, μαζί με τον εραστή της Ζεράρ Ντεπαρντιέ συγκλόνισαν με το ερωτικό τους πάθος τους θεατές. Σήμερα, παραμονές του κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ, η σπουδαία ηθοποιός και ο πληθωρικός σταρ δημιουργούν άλλη μία φορά ένα […] Φαλίδα Εφη 12/01/2017 22:44
ΝΣυν Ο Αδωνις που θέλει να φέρει την Αραβική ΑνοιξηΟ 86χρονος Αδωνις, κατά κόσμον Αλί Αχμαντ Σαΐντ Εσμπέρ, γεννήθηκε το 1930 στη Συρία, αλλά ήδη από την εφηβική του ηλικία υιοθέτησε το μυθολογικό ψευδώνυμο Αδωνις, με το οποίο έγινε παγκοσμίως γνωστός. Με τον τρόπο αυτόν θεώρησε ήδη από την αρχή ότι η απέκδυση του μουσουλμανικού ονόματος δίνει συμβολικά πρόσβαση στην οικουμενικότητα και την πράξη […] Φαλίδα Εφη 08/01/2017 22:19
ΝΣυν Ατίθασα νιάταΓεννήθηκαν μετά το 1995, εξοικειώθηκαν με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή πριν ακόμη μάθουν να γράφουν το όνομά τους και σήμερα μπορούν να διαχειριστούν ψηφιακά το επιχειρηματικό τους μέλλον. «Συχνά αναφέρονται σε εμάς ως η Γενιά Ζόμπι, που αν και είναι επιθετικό μάλλον είναι και εύστοχο» θα γράψει μία από τις επιτυχημένες παρουσίες του κόσμου του […] Φαλίδα Εφη 05/01/2017 16:47
ΝΣυν 1980 Η μεγάλη επιστροφήΟ Παναγής Παναγιωτόπουλος επιλέγει: 1. Φωτογραφία του Νίκου Μάρκου από μια σημαντική εθνογραφική εργασία του στο Πέραμα στις απαρχές της δεκαετίας του 1980. Χωρίς κάποια αισθητική παρέμβαση μας δίνει μια καθαρή ματιά μιας εργατικής περιοχής που ζει έξω από τα μητροπολιτικά σύνορα. Ενα ζευγάρι στο καθιστικό του αμήχανα κοιτάει ελαφρώς λοξά σε σχέση με τον […] Φαλίδα Εφη 05/01/2017 16:34
ΝΣυν Δράκοι, μονομαχίες, αναπαραστάσεις και «πειράματα διοράσεως»Καμία άλλη εποχή εκτός από τη δική μας δεν εμφανίστηκε να ζει το παρόν της σαν να ήταν ήδη φορτισμένο με «ιστορικό νόημα». Ο γάλλος ιστορικός Πιερ Νορά στο άρθρο του «Η επιστροφή του γεγονότος» αναλύοντας τη δυναμική των μέσων μαζικής ενημέρωσης στη μελέτη και σύνθεση της σύγχρονης ιστορίας παρατηρεί ότι το φαινόμενο του γεγονότοςεξελίσσεται […] Φαλίδα Εφη 05/01/2017 02:09
ΝΣυν Από τον Σάλιντζερ ώς τον ΓουίνιΟ Τζέι ντι Σάλιντζερ έγραψε ένα αριστούργημα και για τα επόμενα 59 χρόνια ήταν άφαντος, μας υπενθυμίζει ο σκηνοθέτης Ντάνι Στρονγκ στην ταινία «Ο επαναστάτης στη σίκαλη». Είναι μία από τις πολυαναμενόμενες κινηματογραφικές βιογραφίες που υπόσχεται το 2017. Ο Νίκολας Χουλτ ενσαρκώνει τον συγγραφέα του «Φύλακα στη σίκαλη», ο Κέβιν Σπέισι τον καθηγητή και μέντορά […] Φαλίδα Εφη 02/01/2017 00:05
ΝΣυν Μετά τον φεμινισμόΒλέμματα προς τα πίσω και βήματα μπροστά. Η χρονιά που πέρασε και εκείνη που ανοίγει τις πιθανότητες του καινούργιου φέρνει τους πρωταγωνιστές της μόδας μαζί με τις εκφράσεις δημιουργίας τους σε αντιπαράθεση απόψεων. Οι μορφές αναπαράστασης της σύγχρονης γυναίκας είναι πολλές και διαφορετικές. Οσες και οι αποχρώσεις της επιδερμίδας, οι αναλογίες στους διαφορετικούς τύπους σώματος, […] Φαλίδα Εφη 29/12/2016 20:53
ΝΣυν Ο ανασφαλής προφήτηςΥπήρξε ο Αγιος Βασίλης της εφηβείας όλων όσοι ξεκίνησαν, χορεύοντας με τα τραγούδια του, τα πρώιμα ερωτικά τους βήματα στα τέλη των 80s. Ο ίδιος όμως έδωσε με ένα τραγούδι του οπτικοποιημένο, με συγκεκριμένη άποψη, το ξεκίνημα μιας εποχής στην οποία σημασία είχε να επινοείς τον εαυτό σου, αποδομώντας την πολυτέλεια που δεν υπήρχε άφθονη […] Φαλίδα Εφη 29/12/2016 20:21
ΝΣυν Ενα γεγονός από τη χρονιά που φεύγειΓιώργος Κουμεντάκης Συνθέτης Η δυστοπική εικόνα του Χαλεπίου Το σπιράλ κακών ειδήσεων που χαρακτήρισε το 2016 δεν αφήνει περιθώρια για αισιόδοξους απολογισμούς. Τα πράγματα που με ταρακούνησαν ήταν πολλά και, δυστυχώς, τα περισσότερα αρνητικά. Ανάμεσά τους, η τραγική ιστορία του Χαλεπίου με συγκλόνισε, όχι μόνο λόγω του μεγέθους της καταστροφής, την οποία όλοι παρακολουθούσαμε άναυδοι […] 29/12/2016 20:21
ΝΣυν Επανάσταση με αιτίαΚάποτε, στα τέλη της δεκαετίας του 1960, οι άνθρωποι θέλησαν να αλλάξουν τον κόσμο. Και προσπάθησαν να το πετύχουν με τη μουσική, τη μόδα, την κατανάλωση ή ζώντας σε κοινόβια, κάνοντας διανοητικές υπερβάσεις με χημικές ουσίες ή πατώντας στο φεγγάρι. Η πενταετία 1966-1970 υπήρξε εποχή επαναστάσεων, γεγονός που θυμίζει η πετυχημένη έκθεση στο Μουσείο Βικτωρίας […] Φαλίδα Εφη 29/12/2016 01:45
ΝΣυν «Εξεγέρσεις» στο μουσείοΟι «Εξεγέρσεις» που παρουσιάζονται στο παρισινό μουσείο Ζε ντε Πομ φέρουν την επιμελητική υπογραφή του γάλλου φιλοσόφου και ιστορικού τέχνης Ζορζ Ντιντί Ιμπερμάν και ακολουθούν τη μέθοδο που είχε αναπτύξει στην έκθεση «Ατλας» το 2010 – 2011 (στην Καρλσρούη, το Αμβούργο και τη Μαδρίτη) παρουσιάζοντας ένα αρχείο εικόνων και τεκμηρίων του παρελθόντος μαζί με έργα […] Φαλίδα Εφη 27/12/2016 00:45
ΝΣυν Η αρχιτεκτονική του ρούχουΗ δοκιμασία του ρούχου στον πραγματικό χώρο, η ανθεκτικότητα του ύφους του στο σύγχρονο περιβάλλον, η εμφάνισή του σε κανονικές συνθήκες πόλης είναι παράμετροι της σύγχρονης συζήτησης που έχουν ξεκινήσει οι σχεδιαστές όταν ετοιμάζουν μια νέα συλλογή. Στη σφαίρα της ελληνικής μόδας τέσσερα πρόσφατα παραδείγματα παρουσίασης συλλογών δείχνουν μια προσπάθεια συναρμογής και σύνδεσης με τον […] Φαλίδα Εφη 22/12/2016 13:48
ΝΣυν «Θεατρικές» κολεξιόν για λυρικές εμφανίσειςΕνας από τους παθιασμένους (και περιστασιακούς) έρωτες που έχει βιώσει με δημιουργική ένταση ο κόσμος της μόδας είναι η όπερα. Συναντήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μας πληροφορεί η συγγραφέας της πολυτελούς έκδοσης, Ελενα Ματθαιοπούλου. Τότε που ο Τζόρτζιο Αρμάνι σχεδίασε το εντυπωσιακό κοστούμι για το μονόπρακτο «Προσδοκία» του Αρνολντ Σένμπεργκ στη Σκάλα του […] Φαλίδα Εφη 22/12/2016 03:18
ΝΣυν Documenta από το Μπενάκη ώς την Κοκκινιά και το ΜαρούσιΣε λίγους μήνες η γοητεία της πρωτοπορίας που ο μύθος της προσελκύει τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο ξεκινά στην Αθήνα και στο Κάσελ. Η documenta 14 φαίνεται ότι θα ξαφνιάσει με την ποικιλία των εκθέσεών της το ειδικό κοινό των επισκεπτών που αναμένονται να δώσουν στην Αθήνα χαρακτήρα καλλιτεχνικής μητρόπολης. Ισως η […] Φαλίδα Εφη 22/12/2016 00:50
ΝΣυν Επιστροφή στο μέλλον«Οι εικόνες, όπως και οι λέξεις, είναι σαν όπλα που μαστιγώνουν τον αέρα και οργανώνονται σε πεδία συγκρούσεων. Το να αναγνωρίσουμε αυτό το γεγονός, να το επικρίνουμε και να προσπαθήσουμε να το κατανοήσουμε όσο το δυνατόν ακριβέστερα ίσως είναι η κυριότερη πολιτική ευθύνη, τους κινδύνους της οποίας πρέπει να αξιολογήσουν υπομονετικά οι ιστορικοί, φιλόσοφοι και […] Φαλίδα Εφη 16/12/2016 14:06
ΝΣυν Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Οι Ευρωπαίοι χάνουμε αυτό που μας ενώνει»Μία Φαίδρα δεν ήταν αρκετή για τον πολωνό σκηνοθέτη Κριστόφ Βαρλικόφσκι ώστε να θέσει το επίκαιρο ζήτημα της γυναικείας ταυτότητας. Αθροισε λοιπόν πολλές διαφορετικές τραγικές ηρωίδες του παγκόσμιου ρεπερτορίου και της λογοτεχνίας. Ειδικά για την περίσταση, μάλιστα, επέλεξε την εκτός συναγωνισμού Ιζαμπέλ Ιπέρ και στήριξε πάνω της την εικονοκλαστική παράσταση «Phaedra(s)», που ανεβαίνει στη σκηνή […] Φαλίδα Εφη 16/12/2016 13:51
ΝΣυν Διάκριση σε γερμανικό διαγωνισμό για μια κατοικία στα ΜέγαραΜια τριγωνική κατοικία από μπετόν και γυαλί, χτισμένη σε μια απομονωμένη τοποθεσία λίγο έξω από την Αθήνα, στα Μέγαρα, από το αρχιτεκτονικό γραφείο Tense Architecture Network των Τηλέμαχου Ανδριανόπουλου και Κώστα Μαύρου, διακρίθηκε στον διαγωνισμό του έγκριτου γερμανικού περιοδικού αρχιτεκτονικής και ντιζάιν «Hauser». Η κατοικία στα Μέγαρα απέσπασε το τρίτο βραβείο στην κατηγορία της καλύτερης […] Φαλίδα Εφη 16/12/2016 00:50
ΝΣυν «Το τραγούδι δεν ζητά τίποτα, γιατί να ζητώ εγώ;»«Οταν ανακοινώθηκε ότι ο Μπομπ Ντίλαν ήταν ο κάτοχος του βραβείου Νομπέλ, η αρχική μου απόφαση να τραγουδήσω ένα δικό μου τραγούδι δεν ταίριαζε στην περίπτωση. Είχα ανάμεικτα συναισθήματα. Εφόσον εκείνος θα απουσίαζε, ήμουν σε θέση να επιτελέσω αυτήν την πράξη; Μήπως αυτό δυσαρεστούσε τον Μπομπ, τον οποίο ποτέ δεν επιθύμησα να δυσαρεστήσω; Από τη […] Φαλίδα Εφη 16/12/2016 00:48
ΝΣυν «Συγκινούμαι από το στραβοπάτημα»Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης άφησε πίσω του το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης το 2009, όταν κατάλαβε ότι δεν ήταν μόνο η ιδιότητα του ηθοποιού που θα ικανοποιούσε τις αναζητήσεις του. Με ειλικρίνεια, παραμονές των παραστάσεων του «Relic» στο Bios, λέει ότι δεν είναι χορευτής ούτε χορογράφος, αλλά χρησιμοποιεί το σώμα «ως ενεργοποιητή του χώρου, ως μέσο […] Φαλίδα Εφη 13/12/2016 21:27
ΝΣυν «Σαν να έφυγε από κοντά μας ένας υπεράνθρωπος»«Προσωπικά ο Λέοναρντ Κοέν με φόβιζε περισσότερο από καθετί. Ηταν πάντα άψογα ντυμένος με τα κοστούμια και τα καπέλα του, τόσο έντονος και παθιασμένος με οτιδήποτε έκανε. Οταν βρισκόμουν σπίτι του για να δω τη Λόρκα, πρόσεχα να μην τον ενοχλώ. Βέβαια, πού και πού μιλούσαμε» γράφει ο Ρούφους Γουέινραϊτ στον δύσκολο αποχαιρετισμό για τον […] Φαλίδα Εφη 11/12/2016 22:43
ΝΣυν Η πολιτική με άλλα μέσαΟ Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ στο δοκίμιό του «The crack-up» («Το σπάσιμο», μτφ. Μανόλης Σαββίδης, Ιστός, 1996) περιγράφει το αίσθημα προσωπικής αποτυχίας ξεκινώντας να γράφει: «Βεβαίως και ολόκληρη η ζωή είναι μια διαδικασία αποσυνθέσεως, αλλά τα χτυπήματα που κάνουνε τη φανερή ζημιά, αυτά τα οποία θυμάσαι και βλαστημάς δεν εμφανίζουν τα αποτελέσματά τους αμέσως». Είναι αυτό […] Φαλίδα Εφη 09/12/2016 14:00
ΝΣυν Η γυναίκα, το βλέμμα των άλλων και η μνήμηΤον περασμένο Μάιο η ελληνικής καταγωγής χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή (με έδρα την Ελβετία) έδωσε στον αθηναϊκό χώρο τέχνης Radio-Athènes μια σόλο παράσταση, ερμηνεύοντας με το σώμα της πολλά από όσα σήμερα θεωρούνται σύγχρονες απόψεις για ζητήματα φύλου. Χορεύοντας μόνη της μπροστά σε έναν καθρέφτη και αλλάζοντας ρούχα, άλλαζε ρόλους για να μιλήσει […] Φαλίδα Εφη 08/12/2016 22:47
ΝΣυν Σοφία Κοκοσαλάκη. Θηλυκό και παλιά δαντέλαΤο 2004 είναι ήδη μια άλλη εποχή. Η Σοφία Κοκοσαλάκη, η οποία θεωρεί τη χρονολογία ορόσημο για τη στροφή που πήρε η καριέρα της ως σχεδιάστριας μόδας με έδρα το Λονδίνο, επιδείξεις στο Παρίσι και διεθνείς πωλήσεις, δεν δείχνει να έχει αφήσει πάνω στις δημιουργίες της κούραση από το πέρασμα του χρόνου. Μετά τα χρόνια […] Φαλίδα Εφη 02/12/2016 13:35
ΝΣυν Οταν όλοι στρέφονται εναντίον όλωνΓια τους γεωλόγους η παρουσία και η δραστηριότητα του ανθρώπου πάνω στη Γη έχουν τέτοια καταλυτική αρνητική επίδραση που μιλάμε για μια νέα γεωλογική περίοδο. Διανύουμε την εποχή του Ανθρωπόκαινου, κατά την οποία το αποτύπωμά μας στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον προσδιορίζει τις μεγάλες γεωλογικές αλλαγές των οποίων η έκταση ξεπερνά τα τσουνάμι, τις εκρήξεις […] Φαλίδα Εφη 02/12/2016 01:48
ΝΣυν Οι αρχιτέκτονες έχουν σχέδια!Ιχνη έμπνευσης, γραμμές της πρώτης ιδέας, καταγραφή σκέψεων σε μορφή εικόνας. Τεκμήρια μιας λανθάνουσας επιθυμίας που αποτυπώνονται πάνω σε καμβά με ακρυλικά χρώματα, τέμπερες σε ρυζόχαρτο, μεικτές τεχνικές, ακουαρέλες με μολύβι: το σύνολο των έργων 33 αρχιτεκτόνων στην έκθεση – δημοπρασία του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής. Σε αυτήν η γενιά του ’30, εκπρόσωποι του ελληνικού μοντερνισμού […] Φαλίδα Εφη 29/11/2016 22:55
ΝΣυν Σακάκι. Ο πόλεμος των φύλωνΤο σακάκι ανήκει εξίσου στη γυναίκα και στον άνδρα. Η φετινή επιστροφή του στη μόδα ανοίγει τη συζήτηση για να υπογραμμίσει τους τρόπους με τους οποίους μια γυναίκα φοράει το ανδρόγυνο στυλ, επιθυμώντας να πειραματιστεί μέσα από το ντύσιμό της με τη διάχυση των ορίων προσδιορισμού του φύλου. Μια φορά κι έναν καιρό, στον κόσμο […] Φαλίδα Εφη 25/11/2016 13:40
24/11/2024 12:02 «Δυνατή επιστροφή, δυνατή επανεκκίνηση» - Το μήνυμα του Σωκράτη Φάμελλου μετά την ψήφο του για τις εκλογές ΣΥΡΙΖΑ
24/11/2024 15:32 Αυξάνεται η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για απάτες και κακοποίηση παιδιών - «Οποιοδήποτε είδος εγκλήματος»
24/11/2024 14:50 Στεφάνι στον Γοργοπόταμο κατέθεσε ο Κασσελάκης – «Η εθνική ομοψυχία είναι πάνω από όλα»
24/11/2024 14:27 Τραγωδία στις Σέρρες: Πέθανε ο 15χρονος οδηγός του οχήματος που τραυματίστηκε σε τροχαίο
24/11/2024 14:13 Λονδίνο και Παρίσι σε μόλις 20 λεπτά κάνει ο ρωσικός υπερηχητικός πύραυλος Oreshnik - Τι αναφέρουν πληροφορίες