Την περασμένη εβδομάδα, οι φήμες άρχισαν να κυκλοφορούν ότι οι παραγωγοί του James Bond σκέφτονταν σθεναρά τον Ιντρις Ελμπα ως τον επόμενο ηθοποιό στη θέση του πράκτορα 007. Ακόμα και ο ίδιος ο Ελμπα διασκέδασε με αυτές τις φήμες και τις τροφοδότησε μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Τwitter. Αλλά όχι, η αίσθηση του χιούμορ και η αυτοπεποίθηση του γοητευτικού μαύρου ηθοποιού δεν επιτρέπεται στα πλήθη των χρηστών των κοινωνικών μέσων. Πολλοί από αυτούς εξοργίστηκαν, διαφώνησαν με την ενδεχόμενη αλλαγή χρώματος ενός fiction χαρακτήρα, που έτσι και αλλιώς είναι προϊόν μιας σοβινιστικής, διόλου πολιτικώς ορθής ματιάς του συγγραφέα του Ιαν Φλέμινγκ.
Η υποκριτική ανοχή κάποια στιγμή δείχνει τα όριά της και το αρχετυπικό «παλαιό» αρσενικό του 007 δείχνει στον σαρανταπεντάχρονο Ιντρις Ελμπα ότι πρέπει να δείχνει διαφορετικά τη γοητεία του. Σαν τον αρχηγό – διακινητή ναρκωτικών Στρίνγκερ Μπελ στις κακόφημες συνοικίες της Βαλτιμόρης στην επιτυχημένη αμερικανική σειρά «The Wire». Σε αυτόν τον ρόλο ο πανύψηλος και κομψός τύπος, τον οποίο – όχι τυχαία – επινόησε ο εκπληκτικός συγγραφέας αστυνομικών Τζορτζ Πελεκάνος, που ενσάρκωνε ο Ελμπα έδειχνε αυτό που βγήκε και στη σφαίρα του Τwitter: ο μαύρος των γκέτο που ονειρεύτηκε την έξοδό του από τη λούπα της φυλακής, του περιθωρίου και της κατάπτωσης, σπούδασε οικονομικά στο κολέγιο, διάβαζε Ανταμ Σμιθ και παρέδιδε στα βαποράκια του μαθήματα θεωρίας για τους νόμους της αγοράς, την προσφορά και τη ζήτηση. Ο Μπελ – Ελμπα έφτασε να προδώσει τον «αδελφό» του και να τα βρει με την αστυνομία, προκειμένου να καθαρίσει με το παρελθόν του βγαίνοντας ως επιχειρηματίας, με πολιτική στήριξη, στις ανοιχτές μητροπολιτικές λεωφόρους. Ομως είχε κακό τέλος στο τελευταίο επεισόδιο του τρίτου κύκλου του «The Wire».
Ο Ιντρίσα Ακούνα Ελμπα γεννήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1972 στο Ανατολικό Λονδίνο και είναι ηθοποιός, παραγωγός, μουσικός και ντι τζέι. Του έχει απονεμηθεί το παράσημο του Αξιωματούχου του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (ΟΒΕ) από τη βασίλισσα Ελισάβετ, είναι βραβευμένος με Χρυσή Σφαίρα το 2012 και πέντε φορές υποψήφιος για τα τηλεοπτικά βραβεία Emmy.
Ανάμεσα στους τίτλους του ο Ελμπα καταξιώθηκε ως ένας από τους πενήντα πιο κομψούς άνδρες της Βρετανίας από το ανδρικό περιοδικό «GQ», ένας από του 100 ομορφότερους ανθρώπους στον κόσμο από το σχολιαστικό περιοδικό «People», ενώ η ιντερνετική κοινότητα των bloggers του θεάματος και της ψυχαγωγίας αναγνωρίζουν στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά και στον τρόπο που κινείται, κοιτάζει και μιλάει ένα σέξι αρσενικό «νέας κοπής».
Ο ρόλος του λονδρέζου ντετέκτιβ Τζον Λούτερ στην αγγλική σειρά αστυνομικού θρίλερ του BBC «Luther» τού έδωσε το 2012 τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού. Στον κινηματογράφο οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι του είναι στη βιογραφική ταινία «Μαντέλα: δρόμος προς την ελευθερία» (2013), στην κωμωδία τρόμου «RocknRolla» που σκηνοθέτησε ο Γκάι Ρίτσι. Μάλιστα το θρίλερ του 2009 «Obsessed» με συμπρωταγωνίστριά του την Μπιγιονσέ έκανε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία.
Ο Ελμπα συχνά έχει απέναντί του δυνατές γυναίκες ως συμπρωταγωνίστριες. «Νομίζω ότι οι δυναμικές γυναίκες είναι σέξι. Αν μάλιστα είναι και επικίνδυνες, τότε τα πράγματα είναι δύσκολα». Στην τελευταία του ταινία είναι η Κέιτ Γουίνσλετ με την οποία διανύει μία περιπέτεια όταν παγιδεύονται στα χιόνια σε μια βουνοκορφή. Αντίστοιχα θα υπερασπιστεί την τζογαδόρο Τζέσικα Τσαστέιν ως νεοϋορκέζος δικηγόρος της στην ταινία του Ααρον Σόρκιν «Molly’s Game». Λέει ότι έμαθε να χειρίζεται τέτοιες συμπεριφορές από τη μητέρα του, η οποία κατάγεται από την Γκάνα. Η σκληρή αυτή γυναίκα, όπως ο ίδιος λέει, στο πάρτι των τελευταίων γενεθλίων του δεν του επέτρεψε να τη φιλήσει στο μάγουλο.
Ο άγγλος ηθοποιός έχει μετακομίσει στο Λος Αντζελες και επισκέπτεται το Λονδίνο όταν δέχεται προτάσεις σε αγγλικές παραγωγές. Εκεί, στην Ανατολική Ακτή, φαίνεται να μην τον αγγίζει η φυλετική δυστοπία της εποπτείας του Ντόναλντ Τραμπ. «Πριν από την 11η Σεπτεμβρίου, όταν ζούσα στη Νέα Υόρκη δεν ένιωσα καμία πραγματική φυλετική ένταση» λέει στη δημοσιογράφο Μορίν Ντάουντ των «New York Times». «Ηταν σαν να μπαίνεις σε ένα μπαρ όπου όλοι ξέρουν το όνομά σου. Mετά το χτύπημα, ήταν μια πολύ διαφορετική ένταση. Αγωνιζόσουν με έναν αόρατο τρομοκράτη. Και αυτό ήταν ένας από τους λόγους λόγου που έφυγα για το Λος Αντζελες».
Ο Ελμπα, που έπαιξε τον Νέλσον Μαντέλα σε μια ταινία για τη ζωή του πρώην ηγέτη της Νότιας Αφρικής, δηλώνει πως η Αμερική πρέπει να αντιμετωπίσει τη φυλετική ένταση κρατώντας την αισιοδοξία του για την ευφυΐα και την ελευθερία σκέψης των ανθρώπων. Εζησε τα παιδικά του χρόνια μέσα στη φτώχεια της περιοχής Κάνινγκ Τάουν όπου έμεναν οι αφρικανοί μετανάστες στα ανατολικά του Λονδίνου. Ηταν κάτι συνηθισμένο να σε ονομάζουν μαύρο μπάσταρδο καθώς περπατούσες στον δρόμο. «Αυτό πραγματικά δεν με έκανε ρατσιστή εναντίον λευκών. Το Εθνικό Μέτωπο είχε στην περιοχή μεγάλη δράση και ανέβαζε τους διχαστικούς τόνους του πολύ συχνά. Ηταν λίγο σαν θύελλα σε ένα φλιτζάνι τσάι».