Ο Τομ Κρουζ είναι εδώ. Ξανά. Για να κάνει εντύπωση με τις ακροβατικές, ιλιγγιώδεις σκηνές σε άλλη μία έκδοση «Επικίνδυνης Αποστολής». Ο Κρουζ, ετών 56, εμφανίζεται ως Ιθαν Χαντ στην ταινία «Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση», κύριος του εαυτού του και πρωταγωνιστής των επικίνδυνων σκηνών της ταινίας που συνεχίζει πάνω στο ίδιο πατρόν ψυχαγωγίας που ξεκίνησε το 1996.
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι καταφέρνει να τινάξει από πάνω του τη σκόνη του ιδιωτικού του βίου, τα ανάρμοστα ξεσπάσματα συμπεριφοράς στον τηλεοπτικό καναπέ της Οπρα Γουίνφρεϊ, την παρασκηνιακή δραστηριότητά του στους κύκλους των σαϊεντολόγων, τα προβληματικά διαζύγια. Η πιο προσωπική του επικίνδυνη αποστολή, να ξαναγίνει δηλαδή λαμπερός σταρ, βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς η ταινία «Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση» έχει ξεκινήσει τον διεθνή κύκλο προβολών της. Με τον Τομ Κρουζ να βρίσκεται αντιμέτωπος με πυρηνικές βόμβες, μυστηριώδεις απειλές και επικίνδυνες καλλονές, καθώς τρέχει, οδηγεί, κάνει καταδύσεις, πυροβολεί, ίπταται, αλλά και πέφτει βρισκόμενος διαρκώς στο χείλος της καταστροφής, βυθιζόμενος σε διαδοχικούς γκρεμούς. Και όλα αυτά τα κάνει με μια χαλαρή άνεση, σε συνεννόηση με τον σκηνοθέτη Κρίστοφερ Μακουάρι, ο οποίος κινηματογραφεί το αστέρι του σε λεπτομερή πλάνα σοβαρότητας ή σε εναλλαγή με καταιγιστικούς πυροβολισμούς.

Ο Κρουζ είναι διάσημος για τη συνήθειά του να γυρίζει ο ίδιος τις δύσκολες σκηνές, υποβρύχιες ή εναέριες, και δεν έχει σωσία κασκαντέρ. Αυτές οι έντονες φυσικές απεικονίσεις του χρησίμευσαν εδώ και χρόνια ως οι πλέον πειστικοί δείκτες αυθεντικότητας στο παίξιμό του. Το δαιμόνιο χαμόγελο και το πρόσωπό του μπορεί να περάσουν από μια επεξεργασία στο μοντάζ της ταινίας. Αλλά σκηνές όπως η οδήγηση της μοτοσικλέτας χωρίς κράνος, ή ο αέρας που τραβά προς τα πίσω τα μαλλιά του κατά την ελεύθερη πτώση του είναι αγωνιωδώς αληθινά γυρισμένες από τον ηθοποιό.

Σε μία μάλιστα από αυτές τις σκηνές ο Τομ Κρουζ τραυμάτισε σοβαρά τον αστράγαλό του.
Αλλά δεν σταμάτησε. Και αυτό ίσως – όπως γράφουν οι κινηματογραφικές κριτικές στα έντυπα «Variety» και «New York Times» – είναι που κάνει τις ορατές ρυτίδες και τις σακούλες κάτω από τα μάτια του Τομ Κρουζ ένα ενδιαφέρον και περίπλοκο συστατικό στον κύκλο των συγκεκριμένων ταινιών. Ο πρωταγωνιστής τους δείχνει σε πολύ καλύτερη φυσική κατάσταση από οποιονδήποτε συνομήλικό του. Δείχνει όμως και την ηλικία του. Ο Ιθαν Χαντ δεν μπορεί να ελέγξει τα 56 του χρόνια και να ξεφύγει από αυτά. Κάποιες κωμικές πινελιές λειτουργούν μέσα στην ταινία όχι εις βάρος του Κρουζ, αλλά λυτρωτικά στην ευάλωτη – λόγω ηλικίας – κατάστασή του.
Οι κριτικοί θεωρούν την ταινία μια από τις πιο συναρπαστικές της σειράς. Ο θόρυβος ενός μηχανισμού που παράγει ανεξάντλητες σκηνές θρίλερ ταιριάζει στον Τομ Κρουζ που δείχνει αποφασισμένος να αποδιώξει τις αρνητικές εντυπώσεις που σχημάτισαν οι θεατές του από τη δημόσια εικόνα του.
Το κυνήγι και τα ακροβατικά που κάνει είναι ένας τρόπος να νικήσει την απαξίωση του δικού του στυλ, αλλά είναι επίσης ένας τρόπος αντιμετώπισης του θανάτου του ίδιου του κινηματογραφικού αστέρα πρώτης γραμμής. Τώρα πια το σινεμά δεν βασίζεται στα μεμονωμένα ταλέντα των αστέρων. Αλλά στα στερεοτυπικά συστατικά ταινιών με ανακυκλωμένα σενάρια επιτυχημένων χαρακτήρων.

Το «Mission Impossible: Fallout» περιστρέφεται γύρω από μια πυκνή διπλή σταυροφορία κατασκοπείας. Αλλά η δεύτερη ανάγνωσή της είναι ο αγώνας του Τομ Κρουζ ως ψυχαγωγού. Το πάθος του ως τολμηρού καλλιτέχνη που ρίχνεται αψήφιστα σε προκλήσεις και η ειδίκευσή του σε χαρακτήρες που δεν σκέφτονται δύο φορές για το άλμα τους στο κενό από ανοιχτά παράθυρα, δείχνουν προς την αλήθεια: κανείς δεν θα τον δει ως υγιή ή συγκεντρωμένο αρκετά ώστε τα πόδια του να μπορούν να πατάνε πάνω στο έδαφος.