Στο Ιερό του Ναπαίου Απόλλωνα, το μεγάλο πιάνο με ουρά μαζί με το βιολί και το βιολοντσέλο ανοίγουν διάλογο με τα αιολικά κιονόκρανα. Στην παραλία, δίπλα στα δέντρα, τις ομπρέλες από φοινικόφυλλα, ο παφλασμός των κυμάτων κάνει «συγχορδίες» με το κόρνο, το κλαρινέτο, το όμποε και το φλάουτο δίνοντας νέο ήχο στο έργο του Μότσαρτ. Στα πετρόχτιστα σοκάκια με τον ίσκιο από τις ακακίες, η γλυκιά μελωδία από το σαντούρι ξαφνιάζει τους περαστικούς και σιγά σιγά καταλαμβάνει όλη την αγορά. Στο βυζαντινό κάστρο, όλη αυτή η ορχήστρα ενώνεται κάτω από τα αστέρια, στήνοντας για τέσσερις ημέρες μια όμορφη διοργάνωση και δίνοντας καινούρια διάσταση στην έννοια της ακρόασης και συμμετοχής στην κλασική μουσική.
Το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου στη Λέσβο ολοκληρώθηκε χθες, εισπράττοντας το χειροκρότημα κι αφήνοντας μόνο καλές εντυπώσεις στους εκατοντάδες θεατές που το παρακολούθησαν. Στην τέταρτη και σαφώς πιο ώριμη χρονιά της, η διοργάνωση παρουσιάστηκε ενισχυμένη, προσφέροντας μια ολιστική πολιτιστική εμπειρία στο κοινό της, με παράλληλες δράσεις και φυσικά συναυλίες στο μαγευτικό κάστρο της περιοχής.
Στις προφεστιβαλικές δραστηριότητες από τις 8 έως τις 12 Αυγούστου, ενεργοποιήθηκαν πολιτιστικά τοποθεσίες του νησιού ξεχωριστής ομορφιάς και ιστορικής σημασίας, μέσω συναυλιών. Η αγκαλιά προς τη Λέσβο άνοιξε ακόμα περισσότερο, με τις μουσικές στιγμές που ετοίμασαν οι καλλιτέχνες παίζοντας στα καλντερίμια, το λιμάνι, την αγορά και τις γειτονιές του Μολύβου. Παράλληλα, η διοργάνωση ένωσε τις δυνάμεις της με τη Στέγη Τεχνών Τρύφων που εγκαινίασε αυτό το καλοκαίρι τη λειτουργία της με την ενδιαφέρουσα εικαστική έκθεση σε επιμέλεια Βικτώριας Φασιανού και Δημήτρη Τρύφωνος.
Στο κυρίως πρόγραμμα του φεστιβάλ από τις 16 έως και τις 19 Αυγούστου δέσποζε η θεματική «Γένεσις» που επέλεξαν φέτος οι καλλιτεχνικές διευθύντριες Κυβέλη και Δανάη Ντέρκεν. Για να την υπηρετήσουν κλήθηκαν 27 ταλαντούχοι και βραβευμένοι σολίστ από όλον τον κόσμο, όπως ο γερμανός πιανίστας Λαρς Φογκτ, ο τσελίστας Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ και η ανερχόμενη βιολονίστρια Σάρα Κρίστιαν. Και τα κατάφεραν, με ορισμένες συγκλονιστικές ερμηνείες, πολύ πάθος στην εκτέλεση και άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Ανάμεσα στις σημαντικές στιγμές ξεχωρίσαμε το έργο του Κορνήλιου Σελαμσή «Δημιουργία», που ήταν η φετινή παραγγελία του φεστιβάλ. Ενα μουσικό πείραμα που πρότεινε εναλλακτικές χρήσεις των κλασικών οργάνων, με τη συνδρομή της αξιομνημόνευτης αφηγητικής προσέγγισης της ηθοποιού Μαρίας Σκουλά σε κολάζ κειμένων από τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη.
Μια δυνατή στιγμή ήταν και η παρουσίαση του «Καρναβαλιού των ζώων» του Καμίγ Σεν-Σανς αρχικά στην παιδική συναυλία κι αργότερα στη βραδινή. Την παράσταση έκλεψε το σαντούρι της Ιωάννας Ρήγα που με τον μοναδικό του ήχο «γέμισε» τους θεατές. Για την περίσταση ο Δήμος Αβδελιώδης έγραψε ένα κείμενο που απέδωσε όμορφα η Μαρία Σκουλά. Στη συναυλία στο συνεδριακό κέντρο της περιοχής τις εντυπώσεις έκλεψε η ερμηνεία του έργου «Βιατόρε» του Πέτερις Βασκς από το σύνολο εγχόρδων. Ευαίσθητες χορδές κατάφερε να αγγίξει ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός συμπράττοντας με τον δεξιοτέχνη πιανίστα Βασίλη Βαρβαρέσο – παρουσίασαν σημαντικές σκηνές της όπερας για τον θάνατο. Οι δυο τους, λίγο πριν κατέβουν από τη σκηνή, έκαναν ένα σπάνιο δώρο στους θεατές, τη διασκευή παραδοσιακών τραγουδιών όπως το «Κοντούλα λεμονιά».