Οι αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τα ταμεία των εμπόρων όμως δεν γεμίζουν. Η «εισαγόμενη κατανάλωση», όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου δεν είναι ικανοποιητική, καθώς οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα είναι μέσου και χαμηλού εισοδήματος και την επιλέγουν ως φθηνό τουριστικό προορισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τριετία και παρά τους εκατομμύρια τουρίστες που φτάνουν στη χώρα μας, ο τζίρος των λιανεμπορικών επιχειρήσεων στο διάστημα ιδιαίτερα των μηνών  Ιουλίου – Αυγούστου, που θεωρούνται οι πλέον τουριστικοί, μετά βίας φτάνουν τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με μόνους κερδισμένους τα σουπερμάρκετ και τα καταστήματα που εξοπλίζουν τα ακίνητα airbnb.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ελληνική  Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, αυξημένη εμπορική κίνηση παρατηρείται μόνο στα σουπερμάρκετ και εν γένει στα καταστήματα τροφίμων, η οποία κυμαίνεται άνω του 2%, λόγω της αύξησης σε 4.000 των ακινήτων airbnb, ενώ άλλοι κλάδοι που ενισχύονται και έχουν άμεση σχέση με την ανάπτυξη του airbnb είναι η αγορά των επίπλων και των ηλεκτρικών, καθώς και του οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, τονίζουν ότι παρά το γεγονός πως τα ετήσια έσοδα από τον εσωτερικό τουρισμό από το 70% συρρικνώθηκαν στο 5% και οι διανυκτερεύσεις από 7,5 εκατ. σε 5 εκατ., οι έλληνες καταναλωτές παραμένουν ο βασικός αιμοδότης του τουρισμού όλο το έτος με έσοδα 2 δισ. ευρώ. Οσο για τους επισκέπτες κρουαζιέρας δεν φαίνεται να έχουν σημαντική εισφορά, τουλάχιστον σε επίπεδο εισπράξεων.

Η ΔΑΠΑΝΗ. Αναφορικά με την κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών, τα στοιχεία της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι την υψηλότερη δαπάνη ανά επισκέπτη καταγράφουν οι Ελβετοί με 843 ευρώ, ενώ ακολουθούν οι Ρώσοι με 802 ευρώ. Η χαμηλότερη μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη καταγράφεται από τους Ιταλούς στα 560 ευρώ. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό, σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, ανήλθε στο 12,4% με την αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης να είναι αυξημένη μόλις κατά 2 ευρώ, δηλαδή 0,7% σε σχέση με το 2017. Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι εισπράξεις από οργανωμένα ταξίδια αυξήθηκαν κατά 20,5% ενώ από μεμονωμένους ταξιδιώτες μόλις κατά 6,21%.