Πολυτέλεια είναι να δίνεις χρόνο και να προσφέρεις ευκαιρίες εργασίας. Η νέα εξίσωση της πολυτέλειας συμπεριλαμβάνει το savoir faire, τη διατήρηση της παράδοσης της μαστοριάς, μαζί με μία διάσταση προσφοράς στο σύνολο των ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Το να δημιουργείς είδη πολυτελείας από μόνο του τώρα πια δεν είναι αρκετό για να διατηρείς το κύρος και την ιστορία ενός αξιοσέβαστου ονόματος μέσα στη μόδα. Δεν αρκούν όμως ούτε οι χαμηλοί διακριτικοί τόνοι προβολής. Ακόμη και ένας οίκος όπως ο Hermes, για να μη χαθεί μέσα στον ωκεανό της μόδας των καιρών θα πρέπει να δείξει με ποιους τρόπους διαφέρει από τον συρμό και τολμά να δοκιμάσει τους κώδικες του DNA του στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Η πολυτέλεια συνδεδεμένη με την ομορφιά του αντικειμένου και τη λεπτοδουλεμένη επεξεργασία του, εξακολουθεί να δίνει έμφαση στις λεπτομέρειες των υλικών, στη λείανση, την εκλέπτυνση, την απαλοιφή των ψεγαδιών από το δέρμα, το μέταλλο, ακόμη και από το μετάξι. Εκείνο όμως που σήμερα αλλάζει και έρχεται σε πρώτο πλάνο είναι η δουλειά του τεχνίτη. Ο φετιχισμός του εμπορεύματος τονισμένος εδώ και χρόνια από την αισθητικοποιημένη εικόνα της διαφήμισης υποχωρεί. Οι προσωπικές ιστορίες των ειδικών αλλά και των μαθητευόμενων που εκπαιδεύονται σε πάγκους, σε εξοπλισμένα εργαστήρια, με παραδοσιακά εργαλεία αλλά και με υψηλής τεχνολογίας μεθόδους προβάλλουν σήμερα το ήθος της εργασίας που συγκροτούν την ποιότητα του αντικειμένου.
Ολα αυτά που χαρακτήριζαν στο παρελθόν ένα είδος πολυτελείας σήμερα μετατοπίζονται σε μία αναμέτρησή του με τον περίγυρο των ανθρώπων και το φυσικό περιβάλλον: Το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνει και επηρεάζει υδάτινους πόρους, εδάφη για καλλιέργειες, οικοσυστήματα έμβιων οργανισμών, την ποιότητα του αέρα και την ποσότητα του οξυγόνου που μας περιβάλλει.
Ο κόσμος της πολυτέλειας χρειάζεται τώρα πια να δείξει τη μοναδικότητά του διαφορετικά. Μέσα από τη συνολική στάση του. Η συλλογή ταινιών «Footsteps across the World», την οποία ανέθεσε ο Hermès στον σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ Φρεντερίκ Λαφόν, εκφράζει τη μοναδική σχέση του οίκου με την αειφόρο ανάπτυξη.
Ο Hermès κάνει βήματα γύρω από τον κόσμο, σε τοπικές κοινότητες της Αφρικής, αλλά και της Ευρώπης, σε περιοχές που πρώτες πλήττονται από φυσικές καταστροφές και δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες. Στρέφει το βλέμμα προς το εσωτερικό του, στο δίκτυο των χιλιάδων τεχνιτών του και κάνει τα πορτρέτα τους: στιγμιότυπα γύρω από την επεξεργασία του δέρματος, του μεταξιού και των μετάλλων, μεγάλα πλάνα στα πρόσωπα, τα χέρια, τα μάτια και τις κινήσεις επίπονης σωματικότητας. Αλλά και στις στιγμές εστιασμένης προσοχής που απαιτεί η συλλογική δουλειά τους για να γίνει μία τσάντα, ένα μαντίλι, ένα μπουκάλι άρωμα.
Σε αυτές τις ιστορίες τα πορτρέτα των ανθρώπων αφορούν τη συνοχή σε μία τοπική κοινωνία με τη δημιουργία ενός εργαστηρίου δερμάτινων ειδών στο Μονμπρόν στη Γαλλία, την κατάρτιση και μετάδοση ξυλουργικών δεξιοτήτων στο εργοστάσιο Γκολντφίνγκερ στο Λονδίνο (κοινωνική επιχείρηση υποστηριζόμενη από το Fondation d’entreprise Hermès), αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος στο Κονγκόσι στην Μπουρκίνα Φάσο. Τα ολιγόλεπτα βίντεο που προβάλλονται στο YouTube δείχνουν τι επιδιώκει ο παριζιάνικος οίκος. Η σχέση του τεχνίτη με το περιβάλλον, την κοινωνία και τον κόσμο είναι τα ίχνη της δικής του έκφρασης για την πολυτέλεια σήμερα.