Τραγική κατάληξη είχε η δεύτερη – από την αρχή του χρόνου – πτώση εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας Τ-2 Buckeye. Το αεροπλάνο συνετρίβη βόρεια της Σπάρτης, κοντά στο χωριό Κολλίνες, και μολονότι πραγματοποιήθηκε εγκατάλειψη ο 39χρονος κυβερνήτης επισμηναγός Νικόλαος Βασιλείου, πατέρας δύο παιδιών, εντοπίστηκε αργότερα νεκρός κοντά στο σημείο της συντριβής, ενώ ο συγκυβερνήτης του διασώθηκε κάνοντας χρήση του αλεξίπτωτου.
Οι δύο ιπτάμενοι, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), ήταν μεγάλης πτητικής εμπειρίας με γενικό σύνολο περίπου 2.500 ωρών. Η συγκεκριμένη άσκηση (περιδίνηση) που εκτελούσαν νωρίς το πρωί οι δύο χειριστές θεωρείται από τις βασικές στο πλαίσιο της εκπαίδευσης νέων πιλότων ή της επαναξιολόγησης κυβερνητών και συγκυβερνητών ύστερα από μια περίοδο πτητικής απραξίας. Η χθεσινή πτήση ανήκε στη δεύτερη περίπτωση. Οι δύο ιπτάμενοι δηλαδή δεν εκπαίδευαν άλλους αεροπόρους. Επρόκειτο για μια πτήση «επαναδιάθεσης» του ενός εκ των δύο. Ο άτυχος επισμηναγός Νικόλαος Βασιλείου, σύμφωνα με πληροφορίες, θα έπρεπε να πιστοποιήσει αν ο συγκυβερνήτης του μπορούσε να πετάξει και πάλι με το συγκεκριμένο αεροσκάφος έπειτα από ένα διάστημα άδειας ή υπηρεσίας σε άλλο πόστο.
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ. Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ-2 Βuckeye είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας. Το σενάριο προέβλεπε το αεροπλάνο να εκτελέσει περιδίνηση. Δηλαδή, ο κυβερνήτης θα έβαζε το εκπαιδευτικό σε κατάσταση εκτός ελέγχου και θα επιχειρούσε να το επαναφέρει. Ωστόσο, γύρω στις 9 παρά 10 το πρωί το στίγμα του εκπαιδευτικού χάθηκε σε απόσταση 7 ναυτικών μιλίων βόρεια της Σπάρτης. Αμεσα σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία και έσπευσαν στην περιοχή δυνάμεις διάσωσης με τη συμμετοχή ελικοπτέρου Augusta Bell, αεροσκάφους C-130 και ελικοπτέρου της Πυροσβεστικής. Λίγο αργότερα ο συγκυβερνήτης εντοπίστηκε σώος καθώς είχε χρησιμοποιήσει το αυτόματο κάθισμα και το αλεξίπτωτο, ενώ προς το μεσημέρι βρέθηκε νεκρός κοντά στα συντρίμμια ο κυβερνήτης.
ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ. Το ΓΕΑ έχει ορίσει επιτροπή εμπειρογνωμόνων με σκοπό τη διερεύνηση του ατυχήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο χειριστές λίγο πριν το αεροπλάνο συντριβεί δεν ανέφεραν κάτι στον ασύρματο. Ομως, όπως τόνιζαν στα «ΝΕΑ» έμπειροι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, ακόμη κι αν είχε συμβεί κάποια μηχανική βλάβη κατά τη διάρκεια της περιδίνησης του αεροσκάφους, «οι δύο χειριστές δεν θα είχαν το περιθώριο να ειδοποιήσουν». Μία από τις πιθανότερες αιτίες της πτώσης – όπως εκτιμούν αεροπορικές πηγές – είναι κάτι να μην πήγε καλά κατά τη διάρκεια της άσκησης, είτε τη στιγμή του ελιγμού είτε σε άλλο χρονικό σημείο. «Το βασικό ερώτημα είναι πώς ο ένας χειριστής κατάφερε και το εγκατέλειψε και ο δεύτερος όχι» τονίζει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πτέραρχος ε.α., επίτιμος Διοικητής Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ) Ευάγγελος Γεωργούσης, συμπληρώνοντας ότι φως στα αίτια θα δώσει η επιτροπή διερεύνησης. Για τη συγκεκριμένη άσκηση (περιδίνηση) που εκτελούσαν οι δύο χειριστές πάντως, ο Ευάγγελος Γεωργούσης επισημαίνει ότι πρόκειται για μία από τις συνηθισμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες όταν ο εκπαιδευτής διδάσκει τον μαθητή πώς, ενώ έχει βγει το αεροπλάνο προγραμματισμένα εκτός ελέγχου (σε κατάσταση ανεξέλεγκτης πτώσης), να επιχειρεί να το επαναφέρει στο απαιτούμενο ύψος.