Με αφορμή την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τους εισακτέους στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, επανήλθε στο προσκήνιο η συζήτηση για το εξεταστικό σύστημα και ειδικότερα για το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι ψυχοφθόρα και καταπονεί σωματικά και ψυχικά τους μαθητές. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι είναι άδικο να κρίνεται η μακροχρόνια προσπάθεια ενός μαθητή σε τέσσερα ή πέντε τρίωρα διαγωνίσματα. Αυτές οι ενστάσεις έχουν βάση και έχουν απασχολήσει τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς. Από την άλλη πλευρά, όμως, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας. Ζούμε σε ένα κράτος παντελώς αναξιόπιστο, όπου το ρουσφέτι και το «βόλεμα» των κάθε λογής ημετέρων είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Σε αυτή την πραγματικότητα, δυστυχώς, καλούνται να δράσουν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Σε μια χώρα όπου βασιλεύει η διαφθορά, το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι απρόσωπο και σκληρό, αλλά απόλυτα αξιόπιστο και αδιάβλητο.
Η ΟΛΜΕ δεν είναι αντίθετη σε κάθε νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, αρκεί να εξασφαλίζονται απόλυτα η αξιοπιστία και η διαφάνεια. Δεν θα δεχτούμε κανένα νέο σύστημα που θα κάνει εκπτώσεις στους συγκεκριμένους τομείς.
Είναι αυτονόητο ότι απαιτείται σοβαρότητα από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας και διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας προσφέρει χείριστη υπηρεσία στην εκπαίδευση όταν ανακινεί το εν λόγω ζήτημα για μικροπολιτικές και μόνο σκοπιμότητες.
Ο Νίκος Παπαχρήστου είναι πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).