Η συνάντηση του έλληνα υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά με τον κινέζο ομόλογό του Ουάνγκ Γι στο Πεκίνο επιβεβαιώνει το άριστο κλίμα στις σινοελληνικές σχέσεις. Δεν είναι τυχαίο πως η συνάντηση απασχόλησε ιδιαίτερα την ενημέρωση των δημοσιογράφων στο κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών, παρά το γεγονός ότι βασικά θέματα στην ατζέντα τους είναι ο συνεχιζόμενος σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος και το φόρουμ σινοαφρικανικής συνεργασίας που θα πραγματοποιηθεί στην κινεζική πρωτεύουσα σε λίγες μέρες.
Οι σινοελληνικές σχέσεις βελτιώνονται διαρκώς από το 2009, όταν η COSCO ξεκίνησε τις επενδύσεις της στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά. Εδώ και δύο χρόνια, όταν ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, οι προοπτικές γίνονται ακόμα μεγαλύτερες. Στο πλαίσιο αυτό υπεγράφη στο Πεκίνο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σχετικά με την υλοποίηση της πρωτοβουλίας της ζώνης και του δρόμου. H Ελλάδα, άλλωστε, αποτελεί – χάρη στο λιμάνι του Πειραιά – σημείο διασύνδεσης του ναυτιλιακού με τον χερσαίο Δρόμο του Μεταξιού.
Η Γερμανία δεν βλέπει θετικά την περαιτέρω ανάπτυξη της σινοελληνικής συνεργασίας και θεωρεί πως έτσι ναρκοθετείται η κοινή γραμμή στην ευρωπαϊκή διπλωματία. Για αυτό εφημερίδες όπως η «Frankfurter Allgemeine Zeitung» την επικρίνουν ξανά με αφορμή τη συνάντηση Κοτζιά – Ουάνγκ, ακολουθώντας την κυβερνητική γραμμή της χώρας. Το γεγονός, όμως, ότι το λιμάνι του Αμβούργου πλήττεται και θα πληγεί ακόμα περισσότερο οικονομικά στο μέλλον, καθώς ο Πειραιάς εξελίσσεται σε κομβικό κέντρο μετεκφόρτωσης της Μεσογείου, είναι πρόβλημα της Γερμανίας και όχι της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Θα είναι πιο συνετό για το Βερολίνο να συμβάλει το ίδιο με πρακτικές ενέργειές του στη χάραξη κοινής εξωτερικής πολιτικής αντί να κατηγορεί την Ελλάδα που πραγματοποιεί ιδιωτικοποιήσεις, τις οποίες άλλωστε αυτό απαιτεί.
Η Κίνα δεν είναι καιροσκοπικός εταίρος της Ελλάδας, αλλά μακροπρόθεσμος. Ανεξαρτήτως της πολιτικής απόχρωσης της κυβέρνησης που θα βρίσκεται στην εξουσία, οι κινεζικές επενδύσεις μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να έχουν για την ελληνική οικονομία. Αν, μάλιστα, ξεπεραστούν γραφειοκρατικά εμπόδια, αγκυλώσεις του παρελθόντος και αντιδράσεις τοπικών φορέων, τόσο η COSCO στον Πειραιά όσο και άλλες κινεζικές εταιρείες θα μπουν ακόμα πιο δυναμικά στην αγορά, δίνοντας καινούργιες θέσεις εργασίας σε έλληνες πολίτες.