Περιθώρια για πανηγυρισμούς δεν υπάρχουν. Παρόλο που η Ferrari επανήλθε δυναμικά (με την πρόσφατη νίκη της την περασμένη Κυριακή στο Γκραν Πρι Βελγίου), ο πρωτοκλασάτος οδηγός της κόκκινης ομάδας Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ήδη ξεχάσει τη γεύση της γαλλικής σαμπάνιας και πλέον είναι έτοιμος να δώσει τον καλύτερό του εαυτό στον εθνικό αγώνα της Ιταλίας, στο σπίτι της Ferrari, τη Μόντσα, που διεξάγεται αύριο το μεσημέρι μπροστά στο πιο θερμό κοινό της Formula 1, τους τιφόζι. Εκεί πλέον τα περιθώρια λάθους – και έχοντας συμπληρώσει σχεδόν το 75% των γύρων του φετινού πρωταθλήματος – είναι μικρά.

Μάχη τακτικής

Ο μάχιμος και υπέρ το δέον αποδοτικός Φέτελ θα πρέπει να πατήσει επάνω στις αδυναμίες του Λιούις Χάμιλτον, κάτι που δεν είναι και τόσο εύκολο, μια και ο βρετανός και περσινός πρωταθλητής, όπως έχει αποδείξει και στο παρελθόν, μπορεί να αναγεννιέται μέσα από τις στάχτες του. Ετσι ο πεισματάρης Χάμιλτον είναι σίγουρο πως αύριο θα προσπαθήσει να μην υποπέσει σε καμιά στραβοτιμονιά, κάτι που εύχεται ο δαιμόνιος Φέτελ ο οποίος καραδοκεί στη… γωνία. Ενα λάθος που δεν συμφέρει ούτε τη Mercedes-Benz – αν αυτό συμβεί, θα σημάνει και τη βαθμολογική «προσπέραση» του Χάμιλτον από τον Φέτελ (ο Χάμιλτον έως και σήμερα προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών με διαφορά 17 βαθμούς από τον Φέτελ, ο οποίος ακολουθεί δεύτερος, κάτι που αύριο μπορεί να ανατραπεί σε περίπτωση νίκης του Φέτελ και εφόσον ο Χάμιλτον βγει εκτός τριάδας στην τελική κατάταξη).

Να σημειωθεί ότι νικητής στο περσινό Γκραν Πρι της Μόντσα είχε στεφθεί ο Χάμιλτον. Φέτος, όμως, οι συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές. Τα μονοθέσια έχουν υποστεί ριζικές αλλαγές, τα ελαστικά και τα πιτ σποτ έχουν μεταλλαχθεί, ενώ η Ferrari είναι η ομάδα που έχει κάνει την έκπληξη, παρουσιάζοντας στην έως τώρα πορεία των 13 Γκραν Πρι τα πιο δυνατά μονοθέσια με τα λιγότερα τεχνικά προβλήματα. Τη σημαντική βελτίωση των μονοθεσίων της Ferrari ανέφερε προσφάτως και ο αρχηγός της ομάδας της Ferrari Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, που μετά τον τελευταίο θρίαμβο στο βελγικό Γκραν Πρι εκθείασε την ανωτερότητα των μονοθεσίων του Μαρανέλο, επισημαίνοντας και την υπεροχή του Φέτελ, χαρακτηρίζοντάς τον ως «οδηγό παγκόσμιας κλάσης». Την ανωτερότητα της Ferrari παραδέχθηκε και ο Χάμιλτον, που πλέον δείχνει πιο ανήσυχος από ποτέ. Ο βρετανός οδηγός ζητεί περισσότερη δουλειά από τους μηχανικούς της Mercedes-Benz, υπονοώντας την αδυναμία του μονοθεσίου του απέναντι στα εμφανώς ισχυρότερα και πιο καλοστημένα μονοθέσια της Ferrari. Με σύνεση και χωρίς τις γνώριμες εξάρσεις θα πορευτεί στο αυριανό Γκραν Πρι της Μόντσα ο Μαξ Φερστάπεν, που ως νεαρός οδηγός θέλει διακαώς μια νίκη για τη Red Bull μέσα στον ναό της ταχύτητας και την έδρα των Ιταλών, οι οποίοι θεωρούν ιεροσυλία τη σπίλωση της νίκης από… αλλοδαπή ομάδα.

Ιστορία από το 1950

Η Μόντσα είναι – μαζί με το βρετανικό Γκραν Πρι και αυτό του Βελγίου – ο αγώνας που πραγματοποιείται από τη γέννηση του πρωταθλήματος της Formula 1, το 1950, έως και σήμερα. Το μήκος της πίστας είναι 5,79 χλμ. και το μήκος του αγώνα 306,72 χλμ., ο οποίος ολοκληρώνεται σε 53 γύρους. Μόνο το 1980 η Ιμολα φιλοξένησε το ιταλικό Γκραν Πρι, δίνοντας και πάλι τη σκυτάλη στην ταχύτατη Μόντσα το 1981, παραμένοντας εκεί μέχρι και σήμερα. Η συγκεκριμένη πίστα έχει χαρακτηριστεί ως ο «ναός της ταχύτητας», μια και τα μονοθέσια κινούνται με τη μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Επίσης, στο 75% της πίστας τα μονοθέσια κινούνται με τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα τους – χάρη στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη πίστα έχει αρκετές ευθείες και λίγες στροφές – όπου πιάνουν στο κοντέρ τα 360-370 χλμ./ώρα!