Τραγική και τριτοκοσμική κατάσταση στα ελάχιστα πια καταστήματα της ΔΕΗ, με ουρές εκατοντάδων καταναλωτών να σχηματίζονται καθημερινά στα 132 σημεία πώλησης.
Πελάτες της κρατικής επιχείρησης αναγκάζονται για να προλάβουν να εξυπηρετηθούν να στήνονται έξω από τις πόρτες εισόδου των πρακτορείων ακόμη και από τις 6.30 με 7 το πρωί. Στις 7.30 ανοίγουν και καθώς οι υπάλληλοι είναι λίγοι και τα συστήματα μηχανοργάνωσης απαρχαιωμένα, οι πολίτες υποβάλλονται σε ταλαιπωρία και συνωστίζονται για να πάρουν πρώτοι το «μαγικό» χαρτάκι με τη σειρά προτεραιότητας.
Την πρωτοφανή αυτή καθημερινότητα πλήρωσε με τη ζωή του ένας 77χρονος στη Λάρισα, ο οποίος προχθές το πρωί στριμώχθηκε ανάμεσα στην ουρά και στην τζαμαρία του καταστήματος, κατέρρευσε και κατέληξε από ανακοπή. Εφυγε περιμένοντας στην ουρά της ΔΕΗ.
ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ. Κάθε μέρα στα πρακτορεία της επιχείρησης των 7,4 εκατομμυρίων πελατών δίνεται μια μάχη για την εξασφάλιση των πολύτιμων χαρτιών με τη σειρά προτεραιότητας, καθώς είναι πολύ αυξημένες οι πιθανότητες αυτά να εξαντληθούν ακόμη και από τις 9.30 το πρωί, δηλαδή μόλις μιάμιση ώρα αφού πιάσουν δουλειά οι υπάλληλοι. Και αν εξαντληθούν τα χαρτάκια, τότε παύει η εξυπηρέτηση όσων έρθουν πιο αργά, με αποτέλεσμα να επανέλθουν την επόμενη ή και τη μεθεπόμενη μέρα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Δευτέρα στη ΔΕΗ Παγκρατίου από τις 11 το πρωί τα νούμερα είχαν εξαντληθεί, όπως και στο αντίστοιχο κατάστημα της οδού Αριστείδου. Προχθές καταναλωτής που είχε στηθεί στις 6.45 το πρωί έξω από το κατάστημα στο Παγκράτι, όταν ύστερα από 45 λεπτά άνοιξαν οι πόρτες πήρε το νούμερο 30 στη σειρά προτεραιότητας. Στις 8.45 άλλος πελάτης της επιχείρησης είχε πάρει το χαρτάκι με σειρά προτεραιότητας το 92 και έφτασε στο γκισέ στις 13.45.
Αλλά και στο κατάστημα Κορωπίου προχθές στις 11 το πρωί η σειρά προτεραιότητας είχε φτάσει το νούμερο 550, ενώ εντός της αίθουσας επικρατούσε το αδιαχώρητο.
Στις 5 Ιουνίου, σύμφωνα με περιστατικό που αφηγείται στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων της ΔΕΗ Γιώργος Μπούκουρας, πελάτης προσήλθε σε κατάστημα στις 9.30 το πρωί για να λάβει επιστροφή από λογαριασμό του 2008. Τα νούμερα εξυπηρέτησης όμως είχαν εξαντληθεί. Επανήλθε στις 8 Ιουνίου στις 8.25 και ήταν 108ος στη σειρά. Ενημερώνεται από υπάλληλο πως θα ειδοποιηθεί τηλεφωνικά για τη διευθέτηση της υπόθεσής του. Στις 12 Ιουνίου δέχεται τηλεφώνημα και του ζητείται να προσκομίσει σειρά δικαιολογητικών. Την ίδια μέρα φτάνει στις 13.15 στο κατάστημα με το μηχάνημα να δείχνει το νούμερο 480. Οι πελάτες αυτές θα έπρεπε να εξυπηρετηθούν από μόλις 4 υπαλλήλους. Ο άνθρωπος που σας αφηγούμαι κατέθεσε εκείνη τη μέρα τα δικαιολογητικά. Στις 4 Ιουλίου δέχεται πάλι τηλεφώνημα από την εταιρεία όπου του ζητήθηκε να δώσει ξανά τραπεζικό λογαριασμό για την κατάθεση του ποσού…».
Γιατί όμως χιλιάδες πολίτες βιώνουν αυτή την απίστευτη ταλαιπωρία;
Ο πρόεδρος της Ενωσης Διοικητικού και Οικονομικού Προσωπικού (ΕΔΟΠ) της εταιρείας Γιώργος Μπίτζας με δήλωση του στα «ΝΕΑ» τονίζει: «Αυτή την εποχή η συσσώρευση των καταναλωτών έχει αυξηθεί τόσο με την είσοδο των παιδιών στα πανεπιστήμια όσο με τα αγροτικά τιμολόγια, ΚΟΤ, αλλά και τις χιλιάδες επιστολές που λαμβάνουν οι πολίτες από δικηγορικά γραφεία προκειμένου να τακτοποιήσουν τα χρέη τους στη ΔΕΗ».
Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι από τα 260 καταστήματα που διέθετε η εμπορία της εταιρείας σήμερα παραμένουν σε λειτουργία τα 132, εκ των οποίων τα 24 χωρίς ταμείο, ενώ τα 32 λειτουργούν εκ περιτροπής.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΠ αποδίδει την ταλαιπωρία των καταναλωτών «στη μείωση του προσωπικού καθώς και στον μη εκσυγχρονισμό των συστημάτων μηχανοργάνωσης της εταιρείας. Για κάθε νέο συμβόλαιο προμήθειας απαιτείται χρόνος 20 λεπτών. Αρα, πάνω-κάτω, εντός του ωραρίου λειτουργίας 0.800 με 14.00 μπορούν να εκδοθούν 20 συμβάσεις».
ΑΥΞΗΣΗ 1.060%! Πέραν της ταλαιπωρίας οι καταναλωτές που θέλουν να κάνουν νέες συμβάσεις προμήθειας υφίστανται και την υπέρογκη κατά 1.060% αύξηση του ποσού εγγύησης που πρέπει να καταβάλουν ως προκαταβολή έναντι οφειλών τους. Αυτή ανέρχεται στα 130 ευρώ, ενώ το προηγούμενο καθεστώς καθόριζε την εγγύηση στα 0,56 ευρώ ανά τ.μ. για τις οικίες με μονοφασικό ρεύμα. Η ελάχιστη χρέωση ήταν 11,2 ευρώ για 20 τ.μ.