Ως θεατρική σκηνή άνοιξε πρώτη φορά τις πόρτες της το 2000 για να στεγάσει τη δημιουργικότητα της ομάδας Βιομηχανική του Φάνη Δίπλα. Βέβαια, για δεκαετίες νωρίτερα, από το 1939 όταν χτίστηκε και έως το 1975, εξυπηρετούσε τις ανάγκες του περίφημου Τυπογραφείου της οικογένειας Διακίδη. Τώρα, στην ιστορία του Θεάτρου Λιθογραφείον στην Πάτρα ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο αφού από τη νέα σεζόν περνάει στα χέρια της Ελένης Καραμούζη. Εχοντας τα τελευταία χρόνια την ευθύνη των παραγωγών άλλων μεγάλων θεάτρων της πόλης, ένιωσε έτοιμη να πραγματοποιήσει ένα νεανικό της όνειρο. Διατηρώντας τη βιομηχανική αισθητική του χώρου που καταργεί τα όρια μεταξύ σκηνής και πλατείας και με μεγάλη δόση εξωστρέφειας αποφάσισε να μετεξελίξει ένα από τα πιο παλιά πειραματικά στέκια της αχαϊκής πρωτεύουσας σε ανοιχτό πολυχώρο τέχνης. «Το θέατρο δεν θεωρώ πως πρέπει να έχει προσανατολισμό. Σκοπός είναι να πειραματίζεται, να δοκιμάζει, να είναι ανοικτό σε προκλήσεις και προσκλήσεις. Ο χώρος του Λιθογραφείου αποτελεί πολιτιστικό κέντρο, συνεπώς δεν υπάρχουν στεγανά. Βασικό κριτήριο είναι η ιδιαιτερότητά του», αναφέρει η νέα καλλιτεχνική του διευθύντρια.

Από τη νέα καλλιτεχνική περίοδο, λοιπόν, το κοινό της πόλης θα μπορεί να βρίσκει παραστάσεις θεάτρου και χορού, εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές, θέατρο για παιδιά και εφήβους, συναυλίες και εγκαταστάσεις, συνθέτοντας ένα μωσαϊκό ετερόκλητων εκδηλώσεων. «Κάθε είδος τέχνης υποστηρίζει, προωθεί, προβάλλει και ενδυναμώνει το άλλο. Αν και οι σπουδές μου είναι κατά βάση θεατρικές, αγαπώ τη μουσική, ασχολούμαι με την ενδυματολογία, πειραματίζομαι με τη σκηνοθεσία», τονίζει.

Αν και επισήμως το αναλυτικό πρόγραμμα των παραστάσεων της νέας περιόδου θα ανακοινωθεί στις 24 Σεπτεμβρίου με ένα ανοιχτό πάρτι στους χώρους του θεάτρου, μέλημα της Καραμούζη είναι να παρουσιάσει τόσο μετακλήσεις έργων που έκαναν σε άλλη πόλη την πρεμιέρα τους όσο βέβαια και φρέσκες παραγωγές. «Οι παραστάσεις που θα παρουσιάζονται είναι παραστάσεις που θα επέλεγα και η ίδια να παρακολουθήσω. Αν υπάρχει κάποιος γνώμονας είναι το ένστικτο, το διαφορετικό, το συναίσθημα, η αισθητική», επισημαίνει η ίδια.

ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. Μέχρι την επίσημη παρουσίασή τους, η δημιουργός δεν θέλει να αποκαλύψει όλα τα όπλα που θα διαθέτει από τον Οκτώβριο, αφού όπως λέει «βασικός κανόνας του θεάτρου είναι να μην αποκαλύπτεται το τέλος του έργου πριν ακόμα αρχίσει». Παρ’ όλα αυτά, δίνει μια γεύση από τον χαρακτήρα που θα έχει το Λιθογραφείον, παραθέτοντας κάποιους από τους δημιουργούς που θα περάσουν σύντομα από τη σκηνή του. Μεταξύ άλλων, λοιπόν, κρατάμε τους Ιώ Βουλγαράκη, Φάνη Δίπλα, Ηλία Κουνέλα, Δημήτρη Μπόγδανο, Αντζελα Μπρούσκου, Βάλια Παπαχρήστου, Μαρία Πρωτόπαππα και Θανάση Χαλκιά. «Είναι αλήθεια πως αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενη που θα φιλοξενηθούν τόσο αξιόλογοι καλλιτέχνες στο Λιθογραφείο. Η παρουσία τους θα αφορά τόσο τη δημιουργία τους στον χώρο, με σεμινάρια και παραστάσεις, όσο και τη μετάκληση θεατρικών έργων», καταλήγει η Καραμούζη.