Οι Κινέζοι θέλουν να αποκτήσουν τον έλεγχο μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής αθλητικού εξοπλισμού στον κόσμο, της φινλανδικής Amer Sports, η οποία κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα προϊόντα για σκι Salomon και Atomic, τις ρακέτες Wilson και τα ρολόγια για αθλητισμό, πεζοπορία και ορειβασία Suunto. Για τον λόγο αυτόν πλησίασαν την εταιρεία υποβάλλοντας προσφορά 4,7 δισ. ευρώ, την ώρα που η κεφαλαιοποίηση της Amer Sports υπολογίζεται σε 3,4 δισ. ευρώ. Η κινεζική Anta έχει χρηματιστηριακή αξία 12,5 δισ. δολαρίων.
Την προσέγγιση επιβεβαίωσε στο Bloomberg η Amer Sports. Η κινεζική κοινοπραξία που ενδιαφέρεται να την εξαγοράσει αποτελείται από την εταιρεία κατασκευής υποδημάτων για σπορ Anta και την ιδιωτική επενδυτική εταιρεία (private equity) FountainVest Partners με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Η Anta είναι μια από τις πιο γνωστές εταιρείες κατασκευής αθλητικών ειδών στην Κίνα και ποντάρει σε αύξηση των πωλήσεών της ενόψει μάλιστα και των επερχόμενων χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που θα γίνουν στο Πεκίνο σε τέσσερα χρόνια και των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθούν στο Τόκιο σε δύο χρόνια. Η Amer ανέφερε ότι αυτό το διάστημα δεν βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κινεζική κοινοπραξία, ούτε έχει λάβει κάποιες συγκεκριμένες αποφάσεις σχετικά με την πρόταση εξαγοράς που της έγινε.
Η κίνηση γίνεται καθώς η κινεζική κυβέρνηση θέλει να δει εταιρείες της χώρας να επεκτείνονται στον τομέα αθλητικών ειδών, από το ποδόσφαιρο μέχρι το σκι, καθώς και στους κλάδους βιομηχανικής παραγωγής που παράγουν εξοπλισμό τόσο για επαγγελματίες αθλητές όσο και για ερασιτέχνες, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Η φινλανδική Amer εξαγόρασε τη Salomon και άλλες μάρκες το 2005 από την Adidas. Η Amer εκείνη την περίοδο είχε ήδη εξαγοράσει την αυστριακή Atomic. Η Adidas είχε αποφασίσει να αποχωρήσει από την αγορά χειμερινών ειδών σπορ, παρά το γεγονός ότι τα αθλητικά παπούτσια της Salomon πουλούσαν καλά.
Οι Κινέζοι της Anta έχουν βάλει στο στόχαστρο μάρκες με μεγάλη αναγνωρισιμότητα και προσπαθεί μεταξύ άλλων να μπει πάση θυσία και στην ευρωπαϊκή αγορά. Ηδη στην Κίνα έχει αποκτήσει τα δικαιώματα χρήσης της μάρκας Fila. Οσον αφορά την αγορά για εξοπλισμό περιπέτειας, η Anta ανταγωνίζεται με την αμερικανική VF Corp, στην οποία ανήκουν οι μάρκες The North Face και Timberland. Τα διαθέσιμα κεφάλαια σε μετρητά της Anta υπολογίζονται σε 1,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Η προσφορά που υπέβαλε είναι αρχική, καθώς θα πρέπει να οριστικοποιηθεί πρώτα σειρά θεμάτων όπως η χρηματοδότηση ενός τέτοιου μεγάλου ντιλ και η εξέταση όλων των οικονομικών στοιχείων από τις εμπλεκόμενες πλευρές. Πρόκειται πάντως για άλλη μια κίνηση των Κινέζων να μπουν δυνατά στην ευρωπαϊκή αγορά προϊόντων, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί.