Ακούμε αυτές τις ημέρες με ενδιαφέρον τις δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας για την έναρξη των μαθημάτων, ειδικά στα δημοτικά σχολεία, στις 9 η ώρα το πρωί. Για να μπορέσουμε να συζητήσουμε σοβαρά την πρόταση αυτή του υπουργού Παιδείας, θα πρέπει να μας δείξει και να μελετήσουμε τις επιστημονικές μελέτες που επικαλείται για την απόφασή του, τις έρευνες ή πορίσματα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εν ολίγοις, πέραν των δηλώσεών του, την επεξήγηση και την αιτιολόγησή τους.
Και φυσικά το πρόγραμμα σπουδών στο οποίο θα ενταχθεί αυτή η εξαγγελία. Γιατί όσο ωραίο κι αν ακούγεται το μέτρο αυτό για τα γυμνάσια ή τα λύκεια, για τα δημοτικά, από τα οποία προτίθεται ο υπουργός να ξεκινήσει, θα είναι κάτεργο.
Και ερωτώ: Εφόσον δήλωσε ο υπουργός ότι θα συνεχίσει και φέτος η πρωινή ώρα στα ολοήμερα σχολεία (δηλαδή να αφήνουν οι γονείς που το επιθυμούν τα παιδιά τους στο σχολείο στις 7.30 π.μ.), πώς θα ξεκουράζονται το πρωί τα παιδιά αυτά, όπως είπε, αφού έτσι κι αλλιως θα ξυπνούν για να έρθουν στο σχολείο πολύ πριν από τις 9; Αρα, εφόσον οι γονείς τους θα πρέπει να πηγαίνουν στις δουλειές τους, τα παιδιά αυτά θα βρίσκονται στο θρανίο στις 7.30, αλλά τα μαθήματα θα ξεκινούν στις 9;
Επιπλέον, θα πρέπει να παραταθεί ο σχολικός χρόνος και άρα τελικά τα παιδιά αυτά θα κουράζονται πιο πολύ, αφού θα φεύγουν αργότερα από το σχολείο. Εάν ο πρωινός κύκλος μαθημάτων τελειώνει σήμερα στις 13.15, δεν θα πρέπει να μετατεθεί και η λήξη του ολοήμερου σχολείου;