Για σχεδόν έναν μήνα θα τρέξει από το βορειότερο μέχρι το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ελλάδας, περνώντας από 293 πόλεις, κωμοπόλεις, χωριά και οικισμούς, με έναν και μοναδικό σκοπό: Να στείλει μήνυμα για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Την περασμένη Δευτέρα ξεκίνησε το μεγαλύτερο, μέχρι σήμερα, δρομικό εγχείρημα που έχει γίνει στην Ελλάδα σε συνθήκες ανοικτού δρόμου. Ο άνθρωπος που ανέλαβε να το υλοποιήσει είναι ο γενικός χειρουργός της Ε’ Χειρουργικής Κλινικής του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ Στέργιος Αράπογλου.
Αλλωστε, η υλοποίηση της διαδρομής έρχεται να… κλείσει μια εκκρεμότητα που μετρά ήδη 23 χρόνια. Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου δρομικού εγχειρήματος ήταν ένα όραμα του έλληνα «δασκάλου» των υπεραποστάσεων Τάκη Σκουλή, ο οποίος ήθελε με αυτόν τον τρόπο να τερματίσει την αθλητική του διαδρομή. Η προσπάθεια του Σκουλή ξεκίνησε στις 29 Μαΐου του 1995, διέσχισε περίπου 300 χιλιόμετρα, ωστόσο το εγχείρημά του σταμάτησε λίγο έξω από τη Χρυσούπολη Καβάλας. Υπενθυμίζεται πως ο Τάκης Σκουλής έχει τρέξει κι έχει τερματίσει στις πέντε πρώτες διοργανώσεις του Σπάρταθλου, ενώ υπήρξε πρωταθλητής Μαραθωνίου και υπερμαραθώνιων αποστάσεων, με σημαντικές επιδόσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικός σταθμός της αθλητικής του διαδρομής ήταν όταν το 1992 διέτρεξε μόνος του την ιστορική διαδρομή Αθήνα – Σπάρτη – Αθήνα, περίπου 500 χιλιομέτρων, προσπάθεια που τον καθιέρωσε ως τον πρώτο παγκοσμίως αναβιωτή του φειδιππίδιου άθλου.
Η εκκίνηση του δρομικού εγχειρήματος του Στέργιου Αράπογλου πραγματοποιήθηκε στο Ορμένιο του Εβρου και ο τερματισμός αναμένεται να γίνει στις 3 Οκτωβρίου στο ακρωτήριο Ταίναρο στον Νομό Λακωνίας. Η διαδρομή θα κινηθεί μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού αλλά και παραδρόμων και θα έχει… απ’ όλα: άσφαλτο, χωματόδρομους καθώς και διάσχιση ορεινών όγκων σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας.
Στόχος είναι καθημερινά να διανύονται 60-65 χιλιόμετρα από τα συνολικά περίπου 1.400 της διαδρομής. Κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος, ένας συνοδός, ο οποίος θα ακολουθεί με αυτοκίνητο τον Αράπογλου, θα καταγράφει συγχρόνως στιγμιότυπα του εγχειρήματος.
Για λόγους διασφάλισης της αξιοπιστίας της προσπάθειας το δρομικό εγχείρημα θα υλοποιείται μόνο με το φως της ημέρας, ενώ με ένα ειδικό ρολόι χειρός θα δίνεται το ακριβές γεωγραφικό στίγμα σε ζωντανό χρόνο στο Διαδίκτυο, προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα επιτόπιου ελέγχου από κάθε ενδιαφερόμενο φορέα ή/και αθλητή. Σημειώνεται δε πως η διαδρομή θα καταγράφεται συγχρόνως και συνεχώς με δύο διαφορετικές συσκευές GPS.