Το «Ασημένιο Βέλος» της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που παρουσιάστηκε μετά «βαΐων και κλάδων» στην πρόσφατη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), επέστρεψε στην Ιταλία!
Το τρένο που παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ ως το νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη μόλις σε 3 ώρες και 20 λεπτά, μετά τις φιέστες και τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη, επέστρεψε στη Ρώμη, στις εγκαταστάσεις της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato (FS).
Κι αυτό καθώς οι υποδομές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας δεν είναι ακόμα έτοιμες να το υποδεχτούν, δεδομένου ότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση σημαντικών έργων ηλεκτροκίνησης – και όχι μόνο.
Οπως ήδη έχουν αποκαλύψει «ΤΑ ΝΕΑ» από τις 26 Αυγούστου 2018, το «Ασημένιο Βέλος» αναμένεται να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφαλείας ETCS (European Train Control System), κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί πριν από την άνοιξη του 2019!
Ωστόσο, ακόμα και τα συγκεκριμένα έργα να ολοκληρωθούν, ο χρόνος επιστροφής του «Ασημένιου Βέλους» στην Ελλάδα δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια, καθώς κατά τις πρόσφατες δοκιμές ανέκυψαν ορισμένες τεχνικές διαφορές που έχουν να κάνουν κυρίως με το μήκος της αμαξοστοιχίας και τον τρόπο ηλεκτροδότησής της.
Ηδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή την αποκάλυψη των «ΝΕΩΝ», ανακοίνωσε ότι η πρόσφατη παρουσίαση του «Ασημένιου Βέλους» έγινε κυρίως για να παρουσιαστεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών της εταιρείας. Χωρίς να δεσμεύεται ότι θα αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ανακοίνωσή της «διαβεβαιώνει ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη».

Σημειώνεται ότι το «Ασημένιο Βέλος», όπως αποκαλείται το συγκεκριμένο τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, δεν είναι καινούργιο, αλλά έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria) πριν από 20 ολόκληρα χρόνια! Πρόκειται για τρένο που ανήκει στην οικογένεια «Pendolino» και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ./ώρα, διανύοντας την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά.

Tο «Frecciargento ETR 485», όπως είναι η πλήρης επωνυμία του τρένου, με την οριστική έλευσή του στην Ελλάδα και την ένταξή του στον στόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κάνει το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτός από γρήγορο, και πιο άνετο. Αναμένεται δε να ανταγωνιστεί τα αεροπλάνα.
Πάντως, σύμφωνα με την ιταλική διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έπειτα από το «Ασημένιο Βέλος», στόχος είναι θα έρθει στην Ελλάδα και το «Κόκκινο Βέλος» (Frecciarossa), το οποίο είναι ακόμα ταχύτερο, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, καλύπτοντας τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις δυόμισι ώρες!