Με την ηλεκτροκίνηση να γιγαντώνεται χρόνο με τον χρόνο και την πετρελαιοκίνηση να «μαζεύεται» σε επιλογές μοντέλων τα επόμενα χρόνια, μια ακόμη εταιρεία αποφασίζει να «αποχαιρετήσει» τα ντίζελ μοτέρ που πλαισιώνουν την γκάμα των μοντέλων της σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για την Porsche που αποφάσισε να καταργήσει πλήρως τα ντίζελ. Η λύση, που πλέον έχει και μεγάλη εμπορική απήχηση, βρίσκεται στα υβριδικά μοντέλα της φίρμας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 12% των μοντέλων της που πουλήθηκαν πέρυσι ήταν ντίζελ, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (όπως, για παράδειγμα, το 63% απ’ όσους επέλεξαν μια Panamera αγόρασε την υβριδική της εκδοχή) στράφηκε στα υβριδικά – plug in (επαναφορτιζόμενα) οχήματα της πολυτελούς φίρμας.
Η Porsche έχει ως στόχο έως το 2025 τα μισά από τα νέα μοντέλα της να είναι υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά. Φυσικά, η Porsche δεν είναι η πρώτη εταιρεία που θέτει υπό διωγμόν τα ντίζελ μοντέλα. Με το σκάνδαλο των ντίζελ να «παιδεύει» ακόμη τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, οι εταιρείες η μία μετά την άλλη διαγράφουν με ταχείς ρυθμούς σημαντικά ντίζελ μοντέλα τους από τους επίσημους καταλόγους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν σκάσει το σκάνδαλο των παραποιημένων λογισμικών στα ντίζελ το 2015, η πετρελαιοκίνηση αποτελούσε τη μερίδα του λέοντος – με ποσοστό άνω του 60% – σε όλη την Ευρώπη. Μετά το σκάνδαλο το μερίδιο το 2016 συρρικνώθηκε κάτω από το 50%, ενώ για φέτος αναμένεται να πέσει κάτω από το 35% – κοινώς μόλις ένας στους τρεις πλέον αγοράζει ντίζελ στην Ευρώπη.
Για παράδειγμα, η Fiat, η Chrysler, η Toyota (όπως το Yaris που πλέον δεν θα προσφέρεται σε ντίζελ έκδοση, μόνο σε υβριδική και βενζίνης) θα μειώσουν δραματικά τις συγκεκριμένες εκδόσεις τους. Επίσης, το Rav4 θα προσφέρεται πλέον μόνο σε εκδόσεις βενζίνης ή υβριδικό. Ακόμα, η Mitubishi καταργεί τις εκδόσεις πετρελαίου στα SUV της και τη θέση τους – εκτός από τις εκδόσεις βενζίνης – θα καλύψουν άμεσα οι επαναφορτιζόμενες ηλεκτρικές εκδοχές.