Παρέλαση αστέρων ήταν η πασαρέλα στο Μιλάνο των Dolce & Gabbana. Διαφορετικές ηλικίες, σωματότυποι και χρώματα επιδερμίδας έκαναν την περίληψη για ό,τι τονίζει σήμερα η μόδα: σημασία έχει η ατομική προσωπικότητα και το στυλ του ενός, της μίας, των πάντων. Οι καμπύλες της Μόνικα Μπελούτσι και οι σκιές από τις γραμμές της ηλικίας πάνω στο πρόσωπό της είναι η πιο ανθρώπινη στιγμή σε μια κοινότητα που αδυνατεί να παραδεχτεί το πέρασμα του χρόνου πάνω στα σώματα και στις ψυχές των ανθρώπων της.

Ο Ιταλός Αλεσάντρο Μικέλε μετέφερε τον οίκο Gucci στο Παρίσι, στο κλαμπ Le Palace, και μετέτρεψε το σόου του σε μαθήματα θεατρολογίας, κριτικής θεωρίας και πολιτικής. Ηρωές του οι ιταλοί πρωταγωνιστές του πειραματικού θεάτρου Λίο ντε Μπεραντίνι και Πέρλα Περαγκάλο, τα κείμενα των οποίων για το «θέατρο των αντιθέσεων» μοιράστηκαν στους καλεσμένους του Μικέλε. Συνηθισμένοι στις σύντομες φράσεις που διαβάζουν στις οθόνες των κινητών τους, οι παρευρισκόμενοι στο σόου Gucci ξαφνιάστηκαν από το έντυπο κατεβατό περί «γεωπολιτικών σωμάτων» και τη θεατρική αίσθηση ως «το όριο για την πραγμάτωση του απίθανου». Στη συνέχεια βρέθηκαν και πάλι στο στοιχείο τους, όταν η Τζέιν Μπίρκιν βγήκε για να τραγουδήσει με ραγισμένη αισθαντική φωνή κάτι από τα παλιά: «Baby Alone in Babylone».

Η Αφρική είναι η ποπ πλευρά της μόδας και το κανάλι TV5 Monde δείχνει μία άλλη πλευρά της πλούσιας πολιτισμικής ιστορίας της ηπείρου. Το ντοκιμαντέρ «Wax in the City» (θα προβληθεί αύριο στις 20.40 από τη συχνότητα του TV5 Monde) ξεκινά από το χαρακτηριστικό κερωμένο βαμβακερό ύφασμα (wax) και τις αναρίθμητες πολύχρωμες εκδοχές του που γίνονται ρούχα και αξεσουάρ. Ξεναγός σε αυτόν τον κόσμο του αφρικανικού ντιζάιν είναι η γαλλομπενινέζα Miss France 2014 Φλόρα Κοκερέλ, η οποία συνομιλεί με τους γαλλοαφρικανούς στυλίστες που εντάσσουν αυτό το ποπ σύμβολο μιας νέας γενιάς δημιουργών στις συλλογές τους.

Ο Dior χορεύει. Η σχεδιάστρια Μαρία Γκράτζια Κιούρι προσκάλεσε την ομάδα χορού της ισραηλινής χορογράφου Σάρον Εγιάλ για να χορέψει ανάμεσα στα ρούχα της ανοιξιάτικης συλλογής 2019. «Θεωρώ ότι μόδα και χορός μιλάνε τη γλώσσα του σώματος και οι σύγχρονοι χορογράφοι μιλάνε πιο ελεύθερα γι’ αυτό» είπε η σχεδιάστρια για τη σύνθεση των αέρινων δημιουργιών της. Και ο μακιγέρ του οίκου Dior Πίτερ Φίλιπς εμπνεύστηκε μία «χορογραφία του προσώπου» σχεδιάζοντας τους κροτάφους των μοντέλων με μαύρο και ανθρακί αϊλάινερ.

Είναι γεγονός: ο Εντί Σλιμάν επέστρεψε στη μόδα και έκανε κατάληψη στον οίκο Celine. «Είκοσι χρόνια πέρασαν από την εποχή που επαναπροσδιόρισα τη σιλουέτα. Με ενδιέφερε πάντα η πρωταρχική ιδέα του πρώτου κοστουμιού, του πρώτου κομματιού που αποκτά κανείς για να βγει έξω και να απολαύσει τη νύχτα. Είναι το κοστούμι που δεν θα φορούσε κανένας τραπεζίτης» είπε στην πρώτη του συνέντευξη στο «Figaro», λίγο πριν από την πρώτη του βολή από το αρχηγείο της σύγχρονης σοφιστικέ θηλυκότητας.