Νέα εμπλοκή, η τρίτη κατά σειρά μέσα στην τελευταία τριετία (!), έχει παρουσιαστεί από τις αρχές του μήνα στο «μέτωπο» της έκδοσης των διπλωμάτων οδήγησης.

Οι εξεταστές – υπάλληλοι των κατά τόπους Διευθύνσεων Μεταφορών που συμμετέχουν στις πρακτικές εξετάσεις για τη χορήγηση των αδειών οδήγησης από την 1η Οκτωβρίου απέχουν από την εργασία τους λόγω της μη καταβολής του εξεταστικού επιδόματος. Μάλιστα, αποφάσισαν να συνεχίσουν την αποχή τους αυτή μέχρι και αύριο Παρασκευή, ενώ εάν δεν γίνουν οι απαραίτητες πληρωμές, απειλούν με συνέχιση της αποχής τους. Πάντως, ήδη η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε την αναβολή των εξετάσεων για τις 15 και 16 Οκτωβρίου!

Ειδικότερα, οι εξεταστές διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι από τα τέλη του περασμένου Απριλίου δεν τους καταβάλλεται το μηνιαίο επίδομα των 178 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις, που γίνονται εκτός του κανονικού ωραρίου τους! Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών Διαμαντής Ηλιάδης, «από το 2016 με νόμο έχει απαγορευτεί οι εξετάσεις να γίνονται εκτός του κανονικού ωραρίου των εξεταστών!».

ΟΙ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΙ. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα θρίλερ διαρκείας, το οποίο βιώνουν οι υποψήφιοι οδηγοί και οι εκπαιδευτές τους από το 2016. Ωστόσο, θύματα αυτής της κατάστασης – εφόσον παραταθεί – αναμένεται να πέσουν και οι περίπου 200.000 ηλικιωμένοι οδηγοί άνω των 74 χρόνων που καλούνται άρον άρον, εντός τριμήνου, να ξαναδώσουν πρακτικές εξετάσεις για να πιστοποιηθεί εάν ορθώς συνεχίζουν να οδηγούν ή εάν θα πρέπει να τους αφαιρεθεί το δίπλωμα! Μάλιστα, οι οδηγοί άνω των 80 ετών για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους καλούνται να πληρώσουν «χαράτσι» έως 160 ευρώ.

Σημειώνεται ότι λόγω της αποχής των εξεταστών μόνο στην Αττική αναβλήθηκε η πρακτική εξέταση περίπου 4.000 υποψήφιων οδηγών. Ο εξεταστές σε όλη την Ελλάδα ανέρχονται σε περίπου 1.150 άτομα. Κάθε μήνα υπολογίζεται ότι συγκροτούνται περίπου 4.000 επιτροπές, ενώ κατά μέσο όρο διενεργούνται 200 εξετάσεις την ημέρα με 400 εξεταστές. Ετησίως, ο αριθμός των υποψήφιων οδηγών ανέρχεται σε περίπου 200.000. Και μόνο το γεγονός αυτό προμηνύει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να επανεξεταστούν μέσα σε διάστημα μόλις τριών μηνών οι περίπου 200.000 ηλικιωμένοι οδηγοί άνω των 74 χρόνων!

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ. Την ίδια στιγμή, το κράτος χάνει έσοδα (π.χ. για κάθε δίπλωμα αυτοκινήτου στα κρατικά ταμεία καταλήγουν 70 ευρώ), ενώ τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ιδιοκτήτες των σχολών εκπαίδευσης.

«Φέτος, για τρίτη συνεχή χρονιά, παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία την αδιάφορη στάση της κυβέρνησης και ιδιαίτερα του υπουργείου Μεταφορών στο ζήτημα της συνέχισης των πρακτικών εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, οι οποίες έχουν σταματήσει σε όλη την Ελλάδα» λέει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Αρης Ζωγράφος και προσθέτει: «Παρά τις μεγαλοστομίες των αρμοδίων, όχι μόνο δεν άλλαξε το πανάθλιο σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών, αλλά συνεχίζει να ταλαιπωρεί υποψηφίους και εκπαιδευτές. Η συνέχιση της άθλιας και διαβλητής διαδικασίας αξιολόγησης χρεώνεται αποκλειστικά στο υπουργείο Μεταφορών και σε κανέναν άλλον».