Tι μπορεί να συζητούσε η Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον Ξενοφώντα Ζολώτα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας; Πριν γίνει «αθάνατος» στις τάξεις της Ακαδημίας ο συγγραφέας της «Αιολικής Γης» και του ακόμη δημοφιλέστερου μυθιστορήματος «Το νούμερο 31328» Ηλίας Βενέζης ποιο δύσκολο έργο κλήθηκε να γράψει εντός μιας τετραετίας; Και πώς μπορεί να σχετίζονται με την ανακοίνωση της «νέας δραχμής» από τον υπουργό Συντονισμού Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη το 1954 ή την ειδική προβολή των οικονομικών εξελίξεων μέσω «φωτεινών διαγραμμάτων» στον Κωνσταντίνο Καραμανλή το 1962;
Είναι μερικές μόνο από τις ιστορίες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και που κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός του Κωνσταντίνου Μεγαλοκονόμου, ενός από τους σημαντικότερους έλληνες φωτορεπόρτερ, σε άσπρο – μαύρο. Ιστορίες που χώρεσαν σε 1.505 αρνητικά και σε 117 φακέλους και που βρίσκονται στο Ιστορικό Αρχείο της Τραπέζης της Ελλάδος.
Τριάντα δύο εξ αυτών εκτίθενται για πρώτη φορά στο Μουσείο της Τραπέζης της Ελλάδος (Αμερικής 3) υπό τον τίτλο «Στιγμιότυπα. 12 ιστορίες από την Τράπεζα της Ελλάδος μέσα από τον φακό του Κ. Μεγαλοκονόμου» που εγκαινιάζεται στις 17 Οκτωβρίου στις 19.00.
«Μέσα από το συγκεκριμένο αρχείο μπορεί ο επισκέπτης γνωρίζοντας την ιστορία της ΤτΕ να ακολουθήσει τα ίχνη της Ιστορίας της Ελλάδας από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια (1947) έως το 1992», λέει στο «Νσυν» η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός Τέχνης Χάρις Κανελλοπούλου. «Προσπαθήσαμε να διαστείλουμε τον χρόνο μιας στιγμής. Να τη χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή και να δώσουμε την ευρύτερη εικόνα. Για τον λόγο αυτό επιλέξαμε οι φωτογραφίες να συνοδεύονται με ψηφιακές αναπαραγωγές ντοκουμέντων και τεκμηρίων που επιτρέπουν να διαφανεί ο αντίκτυπος των γεγονότων που παρουσιάζονται», συνεχίζει για την έκθεση που διοργανώνεται με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας της τράπεζας και η οποία οργανώνεται σε 12 αφηγήσεις ώστε να παρουσιαστούν τόσο οι λειτουργικές όσο και οι παράπλευρες δράσεις της ΤτΕ.