«Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο υιοθετεί τα παλιά υλικά του πολιτικού συστήματος, αλλά και η πολιτική του επίσης αναπαράγει τις χειρότερες πρακτικές του παρελθόντος: στον δημόσιο τομέα “διαπρέπουν” σε διορισμούς ημετέρων, φωτογραφικές διατάξεις και πελατειακές λογικές». Το απόσπασμα είναι από χθεσινό non paper της Πειραιώς. Αν το συνδυάσει κανείς με μια ερώτηση που κατέθεσε, επίσης χθες, ο γαλάζιος τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μαζί με τον αναπληρωτή του Χρήστο Μπουκώρο για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», κατανοεί τον τρόπο με τον οποίο προτίθεται να κινηθεί από εδώ και πέρα η ΝΔ. Η αξιωματική αντιπολίτευση σκοπεύει να αναδεικνύει όλες τις κυβερνητικές αποφάσεις που θεωρεί ότι υπογραμμίζουν την – για να το πούμε κομψά – ανεπάρκεια των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Οι καταγγελίες συνοδεύονται από ερωτήματα και σοβαρές υπόνοιες για όσα κρύβονται πίσω από τη σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η ΝΔ η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο του 2017 υπέγραψε την παράταση για 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών με αντίτιμο 483 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ. Αυτή η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα να παρέμβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που διαφώνησε επειδή η επέκταση της παραχώρησης ισοδυναμούσε με απευθείας ανάθεση. Τελικά, η παράταση επαναπροκηρύχθηκε και ανακοινώθηκε νέα συμφωνία με αντίτιμο δυόμισι φορές μεγαλύτερο από το αρχικό, δηλαδή 1 δισ. 115 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ. Αυτό, όπως δηλώνει ο Κώστας Καραμανλής, αποδεικνύει «ότι είχαν παραχωρήσει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε μικρότερη από τη μισή αξία. Με λίγα λόγια, δηλαδή, αποφάσισαν σχεδόν να χαρίσουν το “Ελ. Βενιζέλος” για 20 χρόνια, αλλά έναν χρόνο μετά, ύστερα από την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αντίτιμο τελικά υπερδιπλασιάστηκε».

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ. Τα ερωτήματα που θέτουν οι δύο βουλευτές τόσο στον υπουργό Οικονομικών όσο και στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τους οποίους καλούν να δώσουν απαντήσεις, είναι σοβαρά. Ρωτούν: «Ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί την περίοδο 2016-2017 και οδήγησε στη Συμφωνία της 30ής Σεπτεμβρίου 2017; Σε περίπτωση που δεν είχε ακολουθηθεί διεθνής διαγωνισμός, για ποιον λόγο ελήφθη μια τέτοια απόφαση που αντιτίθεται στο ευρωπαϊκό δίκαιο;».

«Σε ποια μελέτη βασίστηκε το Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ για τον καθορισμό του τιμήματος της παράτασης παραχώρησης του “Ελ. Βενιζέλος” σε 600 εκατ. ευρώ και σε ποια μελέτη βασίστηκε σήμερα για το τίμημα των 1.382,6 εκατ. ευρώ;». «Ποια ήταν η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαδικασία που είχε επιλέξει η κυβέρνηση και οδήγησε στη Συμφωνία της 30ής Σεπτεμβρίου 2017;». Και τέλος «ποια ήταν η άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Commission (DG COMP) για το ύψος του τιμήματος των 600 εκατ. ευρώ;».

Και μήνυση από απόστρατο πλωτάρχη

Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε χθες στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά παντός υπευθύνου ο απόστρατος πλωτάρχης του Πολεμικού Ναυτικού Παναγιώτης Σταμάτης αναφορικά με την πρόταση υπερβολικά χαμηλής προσφοράς για την 20ετή μίσθωση – σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, για την οποία τελικά υπήρξε παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Με την αναφορά του ζητά από τη Δικαιοσύνη να διερευνήσει το ενδεχόμενο τέλεσης αδικημάτων κακουργηματικού χαρακτήρα, όπως είναι απιστία σχετική με την υπηρεσία σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του Ν. 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου, παράβαση καθήκοντος κ.λπ. Σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά, προκύπτει «σαφώς και ανενδοιάστως πως με υπερβολικά χαμηλή προσφορά θα εδίδετο 20ετή παράταση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προφανώς λόγω λανθασμένων εκτιμήσεων και προβληματικών εισηγήσεων ή παραλείψεων των τεχνικών συμβούλων, των υπαλλήλων του ΤΑΙΠΕΔ, που αποτίμησαν λανθασμένα την αξία του αεροδρομίου καθώς το τελικό τίμημα είναι υπερδιπλάσιο του αρχικού>.