Πενήντα τέσσερα χρόνια εξεταστικών μεταρρυθμίσεων συμπληρώνονται φέτος, με τα τελευταία δέκα χρόνια να καταγράφουμε μία νομοθετική ρύθμιση για το θέμα σχεδόν κάθε χρόνο!
Ωστόσο καμία από αυτές τις προτάσεις δεν αποδείχθηκε τελικά «μεστή περιεχομένου», καθώς κάθε επόμενος υπουργός Παιδείας ερχόταν να την… ξηλώσει, μοιράζοντας νέα κύματα άγχους στις οικογένειες με παιδιά μπροστά στην είσοδο των ΑΕΙ.
Με μια νέα πρόταση από τον νυν υπουργό Παιδείας έτοιμη, «ΤΑ ΝΕΑ» καταγράφουν τα «χρόνια των αλλαγών» για το εξεταστικό σύστημα της χώρας. Να σημειώσουμε βέβαια εδώ ότι η πρόταση που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι τελικά θα ψηφιστεί, καθώς είναι ο μόνος υπουργός ώς σήμερα που έχει δώσει στη δημοσιότητα τρεις εκδοχές των αλλαγών που μελετάει, προκαλώντας ωστόσο αντιδράσεις που δεν τις άφησαν να φτάσουν στη Βουλή ώστε να αποτελέσουν νόμο του κράτους.
Η αρχή. Πάντως, όλα ξεκίνησαν ένα πρωινό του… 1964, έτος κατά το οποίο ξεκίνησαν από το υπουργείο Παιδείας οι διαδικασίες για την επιλογή των υποψηφίων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1837 και μέχρι το 1922, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γινόταν χωρίς σημαντικούς φραγμούς, με την προϋπόθεση οι υποψήφιοι να είναι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου. Το 1922 θεσπίστηκαν για πρώτη φορά οι εισαγωγικές εξετάσεις, που εφαρμόστηκαν δύο χρόνια στη Φυσικομαθηματική Σχολή και από το 1926 στις υπόλοιπες σχολές του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ετσι, τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 1963, οι εισαγωγικές εξετάσεις διοργανώνονταν από κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα ξεχωριστά.