Με 21 γκραν πρι, 20 ομάδες και νέα δεδομένα στους κανονισμούς θα εκκινήσει το επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2019. Πλέον, η FIA, η παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Σπορ, επιβεβαίωσε το νέο αγωνιστικό καλεντάρι, που θα περιλαμβάνει 21 αγώνες, σε τέσσερις ηπείρους.
Αυτή τη φορά το πρωτάθλημα ξεκινάει λίγο πιο νωρίς, κατά μία εβδομάδα, στις 17 Μαρτίου 2019, από την Αυστραλία, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο από την πίστα του Αλμπερτ Παρκ. Η αυλαία θα πέσει την 1η Δεκεμβρίου 2019, από το Αμπου Ντάμπι.
Ολα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος δεν έχει ακόμη κλειδώσει και μαθηματικά από τον Λιούις Χάμιλτον, αν και με το βαθμολογικό προβάδισμά του, εκτός απροόπτου, θα στεφθεί πρωταθλητής για πέμπτη φορά, στο αυριανό γκραν πρι (28 Οκτωβρίου) στο Μεξικό. Επίσης, υπάρχει αλλαγή και στη σειρά μεταξύ των γκραν πρι στο Μεξικό και στις ΗΠΑ.
Τα 21 γκραν πρι είναι αριθμός ρεκόρ, ίσος με τον αριθμό των γκραν πρι που είχαμε το 2016 και φέτος. Είναι μάλιστα η τρίτη φορά στην ιστορία της Formula 1 που πραγματοποιούνται 21 γκραν πρι. Τα περισσότερα σιρκουί θα διεξαχθούν και πάλι στην Ευρώπη. Εντεκα στη Γηραιά Ηπειρο, πέντε στην Ασία, τέσσερα στην Αμερική και ένα – το παρθενικό – στην Αυστραλία.
Σημαντικό, ότι στο γκραν πρι της Κίνας, στις 14 Απριλίου, ο θεσμός του πιο γρήγορου πρωταθλήματος στο μηχανοκίνητο σπορ θα γιορτάσει τα 1.000 γκραν πρι από την ίδρυση της Formula 1 το 1950!
Μονοθέσια και κανονισμοί
Με περισσότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ τους θα εφοδιάζονται τα μονοθέσια από το 2019. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι ομάδες θα μπορούν να εφοδιάζουν τα μονοθέσια με 110 κιλά καυσίμου και όχι με 105 κιλά. Ο λόγος είναι απλός: οι ομάδες θέλουν οι οδηγοί να πιέζουν τα μονοθέσιά τους σε πλήρη ισχύ, μια και οι καταναλώσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά εξαιτίας κυρίως της καλύτερης πρόσφυσης των ελαστικών, που έχουν επιφέρει αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.
Αλλο ένα σημαντικό στοιχείο, ότι τα μονοθέσια από το 2019 θα ζυγίζονται χωρίς τον πιλότο. Ετσι οι… υπέρβαροι οδηγοί δεν θα έχουν κάποια επίπτωση στους υπολογισμούς των ομάδων, που έπρεπε να έχουν τους οδηγούς σε δίαιτα. Επίσης, θα γίνουν μικρές αλλαγές στις αεροτομές αλλά και στην τοποθέτηση των καθρεφτών, με απώτερο στόχο οι πιλότοι όταν τρέχουν με 300+ χλμ./ώρα να έχουν την καλύτερη δυνατότητα ορατότητας προς τα πίσω.
Ακόμα, έχουν γίνει και μικρές αλλαγές στο HALO (η προστατευτική «μπαριέρα» που έκανε ντεμπούτο φέτος στα μονοθέσια ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια στους οδηγούς και να προστατεύονται στον μέγιστο βαθμό σε περίπτωση ανατροπής) που θα κάνουν πιο εύκολη την έξοδο των οδηγών από το κόκπτιτ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τέλος, μια σειρά αλλαγών στα μονοθέσια θα τα καταστήσουν πιο εύκολα στις προσπεράσεις, ώστε το άθλημα να γίνει πιο ανταγωνιστικό και, κυρίως, συναρπαστικό, κρατώντας τους θεατές σε… εγρήγορση.