Στο βίντεο, την ανταλλαγή μηνυμάτων (Messaging) και την ανταλλαγή ιστοριών (Stories), μέσω των οποίων οι χρήστες θα μπορούν να ανταλλάσσουν φωτογραφίες και κινούμενη εικόνα που θα σβήσουν αυτόματα ύστερα από μια μέρα, θέλει να βασίσει το μέλλον του Facebook ο ιδρυτής και επικεφαλής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου ο Μr Facebook παρουσίασε τη νέα του στρατηγική, γυρίζοντας την πλάτη στη μετάδοση ειδήσεων (News Feed) που ήταν μέχρι σήμερα ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook αναζητεί νέους τρόπους επέκτασης καθώς το τελευταίο διάστημα θεωρεί ότι έχει επέλθει κορεσμός όσον αφορά την ανάπτυξή του μέσω της εγγραφής νέων χρηστών. Αυτό συμβαίνει περισσότερο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Επίσης οι νέοι χρήστες του Facebook κατοικούν πλέον ως επί το πλείστον σε λιγότερο προσοδοφόρες αγορές όσον αφορά τα διαφημιστικά έσοδα που μπορεί να κερδίσει από αυτούς η εταιρεία.

Οι ιστορίες (Stories) αποτελούν ήδη βασικό χαρακτηριστικό και συνταγή επιτυχίας για το Instagram, το οποίο ανήκει στη Facebook. Τώρα φαίνεται ότι θα γίνει προσπάθεια μεγαλύτερης προώθησης των ιστοριών αυτών στη βασική πλατφόρμα, που είναι το ίδιο το Facebook. Με τις ιστορίες (Stories) οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται με τους φίλους τους σε λειτουργία πλήρους οθόνης φωτογραφίες και βίντεο που θα σβήνουν ύστερα από 24 ώρες.

Κύριος στόχος των στελεχών της εταιρείας είναι να πείσουν τους επενδυτές ότι με τη νέα αυτή στρατηγική θα μπορέσουν να βγάλουν περισσότερα χρήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι όπως προειδοποίησε ο Ζάκερμπεργκ, τουλάχιστον στην αρχή τα νέα αυτά προϊόντα θα αποφέρουν λιγότερα κέρδη στην εταιρεία αφού θα αλλάξουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών. Οι χρήστες αυτοί θα στρέψουν το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής τους στις νέες αυτές πλατφόρμες, κάτι που αναμένεται να αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο το Facebook πουλά διαφημίσεις στις εταιρείες που θέλουν να προβάλλουν εκεί τα προϊόντα τους.

Οσον αφορά την ανταλλαγή μηνυμάτων (Messaging), στόχος είναι αυτή να γίνει ταχύτερη. Ηδη οι χρήστες του Facebook στέλνουν κάθε μέρα περισσότερα από 100 δισ. μηνύματα. Πρόκειται για μηνύματα που αποστέλλονται είτε μέσω του ίδιου του Facebook είτε μέσω των εφαρμογών WhatsApp και Messenger, σύμφωνα με τον Ζάκερμπεργκ. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Facebook στην ανταλλαγή προσωπικών μηνυμάτων είναι το iMessage της Apple. Τώρα ο Ζάκερμπεργκ θέλει να κάνει το WhatsApp και το Messenger πιο γρήγορα στη λειτουργία, πιο ασφαλή αλλά και να προσφέρει προαιρετική συνδρομή σε όσους θέλουν ακόμη περισσότερες λειτουργίες.

Στον τομέα του βίντεο το Facebook έχει παρουσιάσει δύο προϊόντα, το Facebook Watch και το IGTV, θέλοντας να προσελκύσει περισσότερους ιδιώτες χρήστες αλλά και επιχειρήσεις.