Ενας χαριτωμένος σκύλος ονόματι Τζίμι, ο οποίος θα βρεθεί από την ελληνική πλευρά της Κύπρου στα Κατεχόμενα, προκαλώντας έτσι πανικό στον κάτοχό του, πυροδοτεί το σενάριο του «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ», πρώτης προσπάθειας στη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του 43χρονου κύπριου σκηνοθέτη Μάριου Πιπερίδη. Το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» είναι μεν κομεντί, αλλά με έντονη πολιτική χροιά και μια βαθιά μελαγχολία στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα.
Η ταινία, που επίσης εντάσσεται στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης διεκδικώντας τον Χρυσό Αλέξανδρο, σχολιάζει με έξυπνο, πρωτότυπο τρόπο ένα πρόβλημα για τη λύση του οποίου γίνονται εδώ και δεκαετίες προσπάθειες χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Η προσπάθεια του κατόχου του σκύλου, ενός loser μουσικού, να τον φέρει και πάλι πίσω στην πατρίδα (κάτι καθόλου εύκολο διότι το απαγορεύει ο νόμος) δίνει στον Πιπερίδη την ευκαιρία να «χτίσει» καλοδουλεμένους χαρακτήρες και ασυνήθιστες κατακτήσεις που διακρίνονται από χιούμορ και γίνονται εύκολα αντιληπτές: το οδοιπορικό του Ελληνα στα Κατεχόμενα, εκεί όπου έχει χρόνια να πατήσει το πόδι του καθότι το σπίτι του καταπατήθηκε από τους Τούρκους, σε συνεπαίρνει με την ειλικρινή απλότητα που είναι καταγεγραμμένο. Ο Τούρκος που γεννήθηκε στο σπίτι του Ελληνα (ένας θαυμάσιος Αδάμ Μπουσδούκος, ηθοποιό που γνωρίζουμε από τις ταινίες του Φατίχ Ακίν) είναι εκείνος που τελικά θα τον βοηθήσει να βρει τον σκύλο του ρισκάροντας ακόμα και τη ζωή του. Μια πραγματικά ευαίσθητη, συγκινητική ιστορία σε μια ταινία που αξίζει να αγοραστεί από την ελληνική διανομή διότι έχει την προοπτική εισιτηρίων.
Ο Μάριος Πιπερίδης γεννήθηκε το 1975 στην Κύπρο και σπούδασε κινηματογράφο στην Αμερική, από την οποία επέστρεψε το 2002 και ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής AMP Filmworks. Η θεματολογία που χαρακτηρίζει γενικότερα τη δουλειά του είναι ο συνεχιζόμενος διαχωρισμός της πατρίδας του, θέμα που έχει διαχειριστεί και σε ντοκιμαντέρ. Ανθρωπος προσγειωμένος και συγκρατημένος, ο Πιπερίδης αντιμετωπίζει με σεμνότητα το γεγονός ότι το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Tribeca στη Νέα Υόρκη όπου και διακρίθηκε. Βρίσκει θετικό που πολλές ελληνικές ταινίες ταξιδεύουν και διακρίνονται στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, αλλά φυσικά γνωρίζει τα τεράστια προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουν ώστε αυτές οι ταινίες να υλοποιηθούν, πόσω μάλλον με τους εξαιρετικά χαμηλούς προϋπολογισμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.
ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. Μιλώντας πάντως για αγορά, την Τρίτη είχε την τιμητική της εδώ στο Φεστιβάλ. Κατ’ αρχάς εγκαινιάστηκε το Crossrroads – Φόρουμ συμπαραγωγών, ένα τμήμα που επιλέγει κινηματογραφικά σχέδια με βάση την ποιότητα του σεναρίου, τη δημιουργική ομάδα και την πιθανότητα παραγωγής τους. Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν έξι projects. Aνάμεσά τους, το συμπαραγωγής Ελλάδας / Γερμανίας / Γαλλίας σχέδιο «40 Days» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου, το «Barbarossa» του Σωτήρη Γκορίτσα, το ελληνορουμανικό σχέδιο «Mignon» της Σοφίας Γεωργοβασίλη και το «Vortex» του Χρύσανθου Μαργκώνη. Από φέτος όμως το Τμήμα Αγοράς καθιερώνει και την Ημέρα Εκπαίδευσης, τη δράση Training Day, η οποία απευθυνόμενη σε νέους κινηματογραφιστές τούς δίνει ευκαιρία να μάθουν από έμπειρους επαγγελματίες πώς να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της διεθνούς αγοράς.