Ηταν λίγο μετά τις 9 χθες το πρωί, όταν στο κτίριο τέσσερα των δικαστηρίων της Ευελπίδων άρχισε η συζήτηση της αγωγής που έχει καταθέσει η εταιρεία Taxibeat κατά του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου. Οι πληρεξούσιοι δικηγόροι του εναγομένου, ο πρώην πρόεδρος του ΔΣΑ Γιάννης Αδαμόπουλος και ο πρώην υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος, μόλις έχουν παραδώσει στην πρόεδρο του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών το έγγραφο με τα στοιχεία του μάρτυρα που θα υπερασπίσει την πλευρά Λυμπερόπουλου.
Το πρόσωπο αυτό, όπως είχε γίνει γνωστό εδώ και μέρες, δεν ήταν άλλος από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Λίγα λεπτά αργότερα ένα παρατεταμένο χειροκρότημα που ακούστηκε έξω από το κατάμεστο ακροατήριο σηματοδοτούσε την άφιξη του υπουργού στη δικαστική αίθουσα. Εκεί, από την αρχή της διαδικασίας, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή οι αντίδικοι, δηλαδή ο Θύμιος Λυμπερόπουλος και ο ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δανδράκης, ενώ μέσα και έξω από την αίθουσα ήταν συγκεντρωμένοι δεκάδες αυτοκινητιστές ταξί που έφτασαν μέχρι την Ευελπίδων για να συμπαρασταθούν στη δικαστική μάχη του προέδρου του Σωματείου τους.
Η ΦΗΜΗ. Με την αγωγή της η Τaxibeat διεκδικεί αποζημίωση ύψους 260.000 ευρώ, με αφορμή μία σειρά δηλώσεων του Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα κατά την ενάγουσα εταιρεία, «έχει προχωρήσει σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς και αναληθείς ειδήσεις, που αμαύρωσαν τη φήμη της εταιρείας, θέτοντας σε κίνδυνο την εμπορική πίστη, την επαγγελματική υπόσταση και το εμπορικό μας μέλλον».
Μεταξύ των δηλώσεων που αποδίδονται στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ είναι ο ισχυρισμός του ότι από το 2011 η Taxibeat φοροδιαφεύγει, λειτουργεί παράνομα και ότι διατηρεί offshore σε νησιά, όπου και καταλήγουν τα έσοδα της εταιρείας. Ο υπουργός Μεταφορών όταν ανέβηκε στο βήμα να καταθέσει υπέρ του Λυμπερόπουλου αναφέρθηκε στην απόφαση που έχει εκδοθεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η οποία ουσιαστικά έχει «καταδικάσει» τις πρακτικές καταστρατήγησης συγκοινωνιών, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη θέσπιση νέου νομοθετικού πλαισίου από τον Μάρτιο του 2018, που έγινε προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα νομικής αταξίας, να καλυφθεί το κενό νόμου και οι παραβάσεις της νομοθεσίας που είχαν καταγγελθεί.
«Ενα εξάμηνο πριν την ψήφιση του νέου νόμου τον Μάρτιο του 2018, υπήρξαν ανώνυμες αναφορές στο υπουργείο σε σχέση με τον τρόπο πληρωμής της εταιρείας. Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές οι οδηγοί λάμβαναν χρήματα με εμβάσματα από το εξωτερικό, άρα χρήματα έφευγαν από τη χώρα» κατέθεσε στο δικαστήριο ο Χρήστος Σπίρτζης. Οταν όμως ρωτήθηκε από παράγοντες της δίκης απάντησε πως δεν γνωρίζει αν έχουν υπάρξει έλεγχοι των αρμοδίων Αρχών. Οταν ο υπουργός έφτασε στο κεφάλαιο που αφορούσε το περιεχόμενο των επίμαχων δηλώσεων Λυμπερόπουλου που προκάλεσαν τη δικαστική διαμάχη με την εταιρεία Taxibeat, σχολίασε πως ως πρόεδρος του ΣΑΤΑ είχε «καθήκον να υπερασπιστεί τον κλάδο σε θεσμικό πλαίσιο».
ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ. Από την αντίθετη πλευρά, στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε η οικονομική διευθύντρια της Taxibeat, η οποία αναφέρθηκε στα αναληθή δημοσιεύματα όπου μεταξύ άλλων γινόταν λόγος για φοροδιαφυγή και φορολογικούς παραδείσους. Σύμφωνα με τη μάρτυρα, η εταιρεία ελέγχεται τακτικά από τις φορολογικές Αρχές, χωρίς να έχει βρεθεί οτιδήποτε μεμπτό, ενώ, όπως εξήγησε, η επιχείρηση δεν καταβάλλει φόρο εισοδήματος καθώς είναι ελλειμματική.
Τα όσα είπε δημόσια ο Λυμπερόπουλος, όπως πρόσθεσε η μάρτυρας, έπληξαν την εταιρεία, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ληφθούν μία σειρά από πρόσθετα μέτρα, όπως η πρόσληψη συμβούλων διαχείρισης και διαφημιστική καμπάνια, που κόστισαν στην εταιρεία 270.000 ευρώ. Οσο για τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, η μάρτυρας υποστήριξε πως «ακολουθεί αναχρονιστικά πρότυπα. Δεν αγκαλιάζει την καινοτομία που φέρνουμε, δεν την αναγνωρίζει. Θέλει να αφήσει τον κλάδο όπως ήταν πριν από 20 χρόνια». Το δικαστήριο, αφού άκουσε τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών, επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του, που αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.