Hλεκτρικά μοντέλα, ταχυφορτιστές, αυτονομία, μπαταρίες λιθίου, φόρτιση, plug-in (επαναφορτιζόμενα) ηλεκτρικά. Οι λέξεις που θα απασχολούν τους αγοραστές του μέλλοντος, κυρίως, την επόμενη δεκαετία. Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξες. Πάνω από ένα στα τρία μοντέλα αρκετών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έως το 2025 θα προέρχονται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόσφατα, η Ευρώπη συμπλήρωσε το ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της και μέχρι τον Μάιο του 2019 οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε 1,3 εκατομμύρια. Από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων είναι η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Κίνα. Τα ηλεκτρικά μοντέλα αλλάζουν την «παλέτα» των μοντέλων που προσφέρουν οι αντιπροσωπείες με ταχύτατους ρυθμούς. H BMW διαθέτει στην γκάμα της εδώ και πέντε χρόνια ηλεκτρικά μοντέλα, αρχής γενομένης από την BMW ι3, που λανσαρίστηκε στην αγορά το 2013. Η Mercedes-Benz μέσω της smart προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο fortwo, ενώ έως το 2020, η φίρμα θα προσφέρει όλα τα μοντέλα της μόνο με ηλεκτρικούς κινητήρες. Το 2019 θα κυκλοφορήσει σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το Mercedes-Benz EQC, το πρώτο μοντέλο που λανσάρει η γερμανική φίρμα που κινείται αμιγώς με ηλεκτροκινητήρα. H Nissan προσφέρει ήδη στην αγορά το δεύτερης γενιάς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Leaf, ενώ σε τροχιά ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκονται και η Peugeot, η Citroen και η DS. H VW προσφέρει σήμερα στην αγορά – μεταξύ αυτών και η ελληνική – το ηλεκτροκίνητο e-Up! καθώς και το ηλεκτρικό Golf. Ο γερμανικός κολοσσός αναμένεται να πλημμυρίσει την γκάμα του με ηλεκτρικά μοντέλα. Οπως ανακοίνωσε και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, έως το 2022 η ηλεκτροκίνηση θα δεσπόζει κάτω από τα καπό 27 νέων μοντέλων. Και η Seat κάνει στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Mε μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται στα τέλη του 2019 και η ηλεκτρική εκδοχή του Skoda Citigo, που θα προσφέρει μεγάλα αποθέματα αυτονομίας. Στον αντίποδα της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται η χώρα μας, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων να μην ξεπερνούν ούτε το 1% επί του συνόλου των πωλήσεων. Η απουσία κινήτρων (μπόνους ή έκπτωση για την αγορά οικολογικού μοντέλου) και η έλλειψη υποδομών (ταχυφορτιστές σε δημόσιους χώρους κ.ά.) αποτελούν τους δύο βασικούς παράγοντες που φρενάρουν την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην Ελλάδα, σε αντίθεση με πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Mini, BMW και Seat
Η Mini θα έχει έτοιμο το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την ώρα που ετοιμάζεται το πρώτο να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2019. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της βρετανικής εταιρείας στην Οξφόρδη της Αγγλίας και η αυτονομία του αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα. Εως τα τέλη του 2020 θα έχουμε δει την έκδοση παραγωγής του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της BMW, που φέρει το όνομα iNext. Η αυτονομία που θα εξασφαλίζει με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών του θα υπερβαίνει τα 500 χλμ. Με ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να εμπλουτιστεί η γκάμα της Seat από το 2020. Θα είναι ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, με αυτονομία 500 χιλιομέτρων.