Ο χειμώνας στους ελληνικούς δρόμους απαιτεί την προσοχή των οδηγών, μιας και το ελληνικό οδηγικό μας προφίλ είναι εξοικειωμένο με την καλοκαιρία και σίγουρα δεν έχουμε την εμπειρία των Βορειοευρωπαίων που «παίζουν στα δάχτυλα τους» τα μόνιμα ολισθηρά οδοστρώματα. Ο νούμερο ένα εχθρός είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Είναι το φαινόμενο αυτό που η πρόσφυση των ελαστικών μειώνεται αισθητά, όταν ανάμεσα στο ελαστικό και τον δρόμο δημιουργηθεί ένα «φιλμ» νερού και ο έλεγχος απώλειας του αυτοκινήτου είναι πλέον γεγονός. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι σε περίπτωση υδρολίσθησης θα πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητα, ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση. Κατά μέσο όρο ένα ελαστικό ενός μικρομεσαίου ΙΧ καλείται να αποβάλει έως και 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο. Αν αυτό «παραβιαστεί», όπως σε περίπτωση υψηλών ταχυτήτων, τότε χάνεται κάθε επαφή του ελαστικού με τον δρόμο. Εξίσου σημαντικό, η κατάσταση των ελαστικών. Τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν την απόσταση ακινητοποίησής σας έως και 10 μέτρα με ταχύτητα 80 χιλιόμετρα την ώρα σε βρεγμένο δρόμο σε σχέση με ένα καινούργιο ελαστικό. Ετσι, αν ένα καινούργιο ελαστικό απαιτεί 29,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, τότε, ένα φθαρμένο ελαστικό (με βάθος πέλματος 1,6 χιλιοστά, δηλαδή το πιο ελάχιστο) απαιτεί 39,5 μέτρα. Σε περίπτωση βροχής αυτομάτως θα πρέπει να αυξήσουμε και την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται και σχεδόν διπλασιάζεται. Τη νύχτα η οδήγηση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, ιδιαίτερα αν το αυτοκίνητό μας έχει «καμένες» λάμπες, βρώμικα εσωτερικά παρμπρίζ και χαλασμένους υαλοκαθαριστήρες.
Αυτοκινητόδρομος: Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδροµοι έχουν εξασφαλίσει τα τελευταία χρόνια στους χρήστες αυτών ασφαλείς και φυσικά άνετες µετακινήσεις. Σαφώς και στους κλειστούς αυτοκινητόδροµους θα πρέπει να ακολουθούµε τους κανόνες. Δυστυχώς, σε πρόσφατη έρευνα, διαπιστώνεται ότι οι Ελληνες δεν διστάζουν να παραδεχθούν πως συµπεριφέρονται σε µεγάλο βαθµό ανεύθυνα όταν βρίσκονται στον δρόµο. Ειδικότερα, είµαστε πρωταθλητές στις άνω των ορίων ταχύτητες (92% έναντι 89% στην Ευρώπη), στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ άνω του επιτρεπτού (28% έναντι 11% για τους Ευρωπαίους) αλλά και στην παραβίαση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (1 στους 3, έναντι 1 στους 10 στην Ευρώπη).
Τούνελ: Ενα µεγάλο µέρος των οδηγών – ακόµη και σήµερα – δεν χρησιµοποιεί τα φώτα πορείας όταν βρίσκεται στα τούνελ. Για αυτόν τον λόγο πρέπει να έχουµε πάντα αναµµένα τα φώτα πορείας µέσα στα τούνελ. Επίσης πρέπει σε περίπτωση ακινητοποίησης µέσα σε ένα τούνελ, σε περίπτωση παρατεταµένης στάσης, να σβήνουµε τον κινητήρα. Επίσης, πριν από την είσοδο µας σε σήραγγα θα πρέπει να ελέγχουµε τους φωτεινούς σηµατοδότες που είναι τοποθετηµένοι πάνω από κάθε λωρίδα. Τηρούµε τα όρια µέσα στα τούνελ, οδηγούµε πάντα δεξιά και η αριστερή λωρίδα είναι µόνο για τις προσπεράσεις.
ΛΕΑ: Η οδήγηση στη ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης) απαγορεύεται για όλα τα οχήµατα, πλην της Τροχαίας, του ΕΚΑΒ και των οχηµάτων που διαχειρίζονται την εκάστοτε Οδό (οδική βοήθεια, οχήµατα συντήρησης αυτοκινητοδρόµων). Mόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης σταθµεύουµε το αυτοκίνητό µας στη ΛΕΑ, ενώ θα πρέπει αµέσως να καλέσουµε την υπηρεσία του αυτοκινητόδροµου.