Πάντοτε είχαν τη σημασία τους – μήπως και την τιμητική τους; – οι υποσημειώσεις, οι επεξηγήσεις και οι παρενθέσεις στα τεύχη του θεσσαλονικιώτικου «Εντευκτηρίου». Να, για παράδειγμα, στη σελίδα 31 του τρέχοντος τεύχους («30 + 1 χρόνια» γράφει ο πλαγίως επετειακός τίτλος του εξωφύλλου), η σημείωση στο κείμενο του Γιάννη Ευσταθιάδη προσφέρεται στον αναγνώστη: «Στα λόγια του μετεωρολόγου, η πρώτη φράση με πλάγιους χαρακτήρες προέρχεται από τον “Ερωτα στα χιόνια” του Παπαδιαμάντη και οι δύο στίχοι του Γιάννη Βαρβέρη από το “Ακυρο θαύμα”». Αλλά και στη σελίδα 91 η λεζάντα της φωτογραφίας – δύο σάρωθρα πλαγιασμένα σε δύο σταυρούς – μάς πληροφορεί ότι την τράβηξε ο Κυριάκος Συφιλτζόγλου, που υπογράφει το κείμενο «Ενα επί δύο», με μαρτυρίες για την ιερόσυλη εκταφή κρανίων: «Γεντί Πιρέ λεγόταν το χωριό, ξες τι πά’ να πει, εφτά ψείρες. Μετά έδωσαν τ’ όνομα Νεροφράχτης. Βάλτες παντού. Οι πιο πολλοί Θρακιώτες, κάτι λίγοι Πόντιοι και μερικές οικογένειες Καραμανλήδων. Του Ζαπλακά ο πατέρας ήταν Θρακιώτης, η μάνα Πόντια. Αυτός ήταν το στερνοπαίδι. Τ’ άλλα δύο κατέβηκαν Αθήνα, μπογιατζήδες. Ναι, έχει χρόνια, μικρά τα θυμάμαι. Ούτε παιδιά ούτε σκυλιά, γεροντοπαλίκαρο. Αν ήταν για κάνα θέλημα, κάνα μερεμέτι, τον φώναζα. Δεύτερη κουβέντα δεν χρειαζότανε. Οχι, δεν το περίμενα, αλλά και πάλι…».

Λεπτομέρειες, θα αναφωνήσει ο ανυποψίαστος αναγνώστης – και ίσως έχει δίκιο. Αλλά σ’ αυτές κρύβεται η τεχνογνωσία που έχει κατακτήσει επί τρεις δεκαετίες ο Γιώργος Κορδομενίδης που υπερασπίζεται την έκδοση του «λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού» περιοδικού σε μια πόλη που αν αφηνόταν στα κλισέ της δεν θα έπρεπε να διαθέτει λογοτεχνικό περιοδικό. Σταχυολογώντας μόνο περνάμε από άλλες σελίδες: από το «Τριάντα» του Αχιλλέα Κυριακίδη, το «Μεσημέρι» της μιας ασθματικής πρότασης του Ακη Παπαντώνη, τη φωτογραφία με τους Σάκη Παπαδημητρίου, Μανόλη Ξεξάκη, Νίκο Μπακόλα, Ντίνο Χριστιανόπουλο και Γ. Κορδομενίδη (επάνω, από τη συνέντευξη Τύπου για το πρώτο τεύχος του «Εντευκτηρίου» το 1987), το φωτογραφικό 16σέλιδο «Η ελάχιστη προσοχή» του Δημήτρη Ζωγράφου (σε επιμέλεια του Αρι Γεωργίου).