Το Ράλι Ακρόπολις, ο εθνικός μας αγώνας στο μηχανοκίνητο σπορ, βάζει άνω τελεία, μιας και πλέον δεν θα προσμετράται ούτε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, σύμφωνα με το νέο καλεντάρι του θεσμού για το 2019. Οι πιο σκληρές ειδικές διαδρομές, τα ατελείωτα γκάζια, τα καλύτερα ευρωπαϊκά πληρώματα θα «προσπεράσουν» τη φετινή διοργάνωση του Ράλι Ακρόπολις, με τη διοργανώτρια εταιρεία να προσβλέπει στον επόμενο αγώνα, του 2020.
Η ανακοίνωση της ΟΜΑΕ, που είναι και υπεύθυνη για τη διοργάνωση του θεσμού, αναφέρει ότι το 2019 θα είναι έτος ανασύνταξης για το Ράλι Ακρόπολις, μια απόφαση που αποτελούσε επιτακτική ανάγκη ώστε να τεθούν υγιείς βάσεις τόσο για τον αγώνα όσο και για να επιστρέψει με πιο δυναμικό τρόπο το 2020 ξανά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι.
Ετσι, ο πιο γνωστός αγώνας, που προσείλκυε κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες – όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από ολόκληρο τον κόσμο -, μπαίνει στον πάγο για έναν χρόνο, με την ελπίδα να δούμε το 2020 μια διοργάνωση υψηλού επιπέδου, με ανανεωμένη σχεδίαση, πιστή στο σκληροτράχηλο DNA των ειδικών διαδρομών, και με συμμετοχές οδηγών που θα κάνουν το Ακρόπολις πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο – έστω και μέσα από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Το 1951 έκανε τον γύρο του κόσμου!
Ιστορικά, το θρυλικό, πρώτο Ράλι Ακρόπολις πήρε σάρκα και οστά το 1951. Τα τολμηρά πληρώματα ξεκινούσαν από την Αθήνα, ανηφόριζαν προς τη Βόρεια Ελλάδα, περνούσαν από τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες και άλλες πόλεις, για να καταλήξουν – οδηγώντας πολλές φορές ακόμη και νύχτα – και πάλι στην Αθήνα. Είχε μήκος 2.000 χιλιόμετρα.
Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλήφθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1993. Για περισσότερο από 20 χρόνια, οι ειδικές διαδρομές στη Στερεά Ελλάδα έγιναν πασίγνωστες χάρη στην αφρόκρεμα των οδηγών όλου του κόσμου, που περνούσαν μέσα από τα ελληνικά βουνά αφήνοντας το στίγμα τους κάθε χρόνο με τις νίκες τους. Ο Κόλιν ΜακΡέι, ο Κάρλος Σάινθ, ο Σεμπαστιάν Λεμπ και άλλοι θρύλοι των τεσσάρων τροχών διακρίθηκαν στις πιο σκληρές ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, έχοντας κερδίσει τον αγώνα δίνοντας μάχη με τον χρόνο, το χώμα και τη ζέστη.
Το 1995 ο Αρης Βωβός με συνοδηγό τον Κωστή Στεφανή είχαν κερδίσει τον συγκεκριμένο αγώνα, όντας και οι μοναδικοί Ελληνες που έχουν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου από το 1995 έως και σήμερα. Οι θεατές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αυτοκίνητα στα οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες πόνταραν πολλές φορές και την εμπορική τους επιτυχία. Ανάμεσα σε αυτά, τα Toyota Celica, Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza, Ford Focus WRC, αλλά και το Citroën με το θηριώδες Xsara και πρόσφατα το Skoda με το ασυναγώνιστο Fabia R5.
Το 2014, το Ράλι Ακρόπολις βγήκε εκτός του προγράμματος του WRC και από τότε υπολογιζόταν στον πλέον αναβαθμισμένο θεσμό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Συγκεκριμένα, το 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που ο συγκεκριμένος θεσμός ανήκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος.