Η Toyota παραμένει η εταιρεία που ηγείται των πωλήσεων νέων μοντέλων στην ελληνική αγορά, με το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της, το Toyota Yaris, να κερδίζει τα τελευταία χρόνια τους έλληνες αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται πλέον η VW, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Peugeot. Και οι δύο φίρμες κατάφεραν το τελευταίο δεκάμηνο να σημειώσουν σημαντική αύξηση των μεριδίων τους επί των συνολικών πωλήσεων χάρη στη νέα γκάμα των μοντέλων τους, όπως η VW με το νέο T-Roc, το νέο Polo και το διαχρονικό Golf, ενώ η Peugeot «χτίζει» τα δύο τελευταία χρόνια ένα νέο κοινό, με όπλο την ευρεία γκάμα των SUV της, κατηγορία που πλέον βρίσκεται στην υψηλότερη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών πανευρωπαϊκώς. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι εταιρικές πωλήσεις – και αφορούν και αυτές των λίζινγκ – συνεχίζουν να έχουν τη μερίδα του λέοντος, με το 60% από την πίτα των συνολικών πωλήσεων, αν και πλέον παρατηρούνται ανοδικές τάσεις και στην αγορά των πωλήσεων λιανικής με τους ιδιώτες να βγαίνουν πλέον με μια παραγγελία αγοράς νέου ΙΧ από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Επίσης, όσον αφορά τις ταξινομήσεις του Oκτωβρίου, σημείωσαν άνοδο 13% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς (7.125 μονάδες, έναντι 6.306 το 2017), ενώ το δεκάμηνο του 2018 (Ιανουάριος – Οκτώβριος) οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων άγγιξαν τις 91.201 μονάδες.
Μεγάλη ανατροπή έχει γίνει στην αγορά των ντίζελ – βενζίνης, τους τελευταίους μήνες, όπου πλέον οι έλληνες αγοραστές καινούργιου μοντέλου έχουν επιστρέψει στα βενζινοκίνητα. Ειδικότερα, το δεκάμηνο του 2018 το ποσοστό των μοντέλων βενζίνης που πρωτοκυκλοφόρησαν άγγιξε το 60,4% ενώ η αγορά των ντίζελ έχει συρρικνωθεί στο 35,7%! Ανεμικές παραμένουν οι πωλήσεις των πράσινων μοντέλων, δηλαδή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, των υβριδικών και των οχημάτων διπλού καυσίμου, φυσικού αερίου – βενζίνης. Mόνο τον περασμένο μήνα, από τα 7.125 νέα μοντέλα που ταξινομήθηκαν, μόλις τα 494 ήταν υβριδικά (6,9%), τα 54 διπλού καυσίμου (0,8%), τα πέντε φυσικού αερίου (0,1%) και επίσης μόνο πέντε ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (0,1%). Οι λόγοι είναι η έλλειψη κρατικών κινήτρων, οι ελάχιστοι δημόσιοι ταχυφορτιστές που θα παρέσυραν ίσως μεγαλύτερο μερίδιο ελλήνων αγοραστών στα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές των συγκεκριμένων μοντέλων, που παραμένουν απαγορευτικές για τον αγοραστή. Στη λίστα των πιο καλοπουλημένων μοντέλων, πρώτο στις προτιμήσεις είναι το Toyota Yaris, δεύτερο το Fiat Panda και τρίτο το VW Polo. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν πάνω από 80% των ελλήνων αγοραστών προτιμούν ένα αυτοκίνητο της μικρής, μικρομεσαίας κατηγορίας, με τον κυβισμό του να μην ξεπερνά τα 1.400 κ.εκ.