Εξτραβαγκάντζα εκατομμυρίων δολαρίων, διάρκειας μιας ώρας για σόου μόδας στη Σαγκάη, ακυρώθηκε από τους Ντόλτσε και Γκαμπάνα. Ενα δραματικό 48ωρο ανταλλαγής προσωπικών μηνυμάτων στην περιοχή του Instagram έλαβε διαστάσεις πολιτισμικού διασυρμού και έκφρασης ρατσισμού, με συνέπειες κοινωνικής κατακραυγής, μαζικής διαμαρτυρίας, οικονομικού-εμπορικού αποκλεισμού και προληπτικών μέτρων αστυνόμευσης για την ασφάλεια κινέζων πολιτών και ιταλικών αγαθών.
Είναι η περίληψη μιας σύγχρονης ιστορίας της μόδας που συνέβη παραμονές της μεγαλύτερης φαντασμαγορίας που επρόκειτο να παρουσιάσει στην Κίνα ο οίκος Dolce & Gabbana για να γοητεύσει τους κατοίκους αυτής της καταναλωτικής υπερδύναμης. Ομως οι ιταλοί σχεδιαστές Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Γκαμπάνα – φορείς ενός μείγματος ποπ αισθητικής και υψηλής υπεροψίας που διατρέχει το σύνολο των συλλογών τους – χάθηκαν στην εικονολογική μετάφραση των συμβόλων που παρουσίασε το βίντεό τους στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η κινέζα καλλονή ντυμένη με Dolce & Gabbana, που προσπαθεί χαμογελώντας να φάει με τσόπστικ ένα γιγάντιο κανόλι (είδος ιταλικής πίτσας) γεμισμένο με ζυμαρικά, προσέβαλε τους ευαισθητοποιημένους χρήστες του κινεζικού Διαδικτύου.
Οι ιταλοί σχεδιαστές θεωρούσαν ότι το βίντεο ήταν μία ιδιάζουσα φιλοφρόνηση προς την Κίνα. Οι κινέζοι καταναλωτές «διάβασαν» μία νεο-ρατσιστική προσέγγιση και γρήγορα η ιντερνετική παρεξήγηση ανέβηκε βαθμίδα. Από σχολιαστική είδηση των παρασκηνίων της μόδας εξελίχθηκε σε διπλωματικό επεισόδιο μεταξύ κινεζικής κυβέρνησης και ιταλικής πρεσβείας και το σόου στη Σαγκάη αναβλήθηκε. Στο μεταξύ η υπερδύναμη της κατανάλωσης, που έχει αποκτήσει ισχυρή ατομική «φωνή», κατέκλυσε το κινεζικό Ιντερνετ (κλειστό για όσους βρίσκονται εκτός συνόρων) με βίντεο χρηστών με τις προσωπικές τους αντιδράσεις. Σε αυτά φαίνονται ρούχα και αξεσουάρ του ιταλικού διδύμου σχεδιαστών να σκίζονται, να καίγονται και να μετατρέπονται σε ξεσκονόπανα. Η μαζικότητα της κινεζικής ανταπάντησης κινητοποίησε τις διεθνείς ηλεκτρονικές μπουτίκ και ανακοίνωσαν ότι αποσύρουν από τις πωλήσεις τους κάθε προϊόν της ιταλικής αυτής φίρμας. Το σχεδιαστικό δίδυμο προέβη σε δηλώσεις ύστερης μεταμέλειας. Όμως ήδη κινέζοι αστυνομικοί φυλάνε τις μπουτίκ των ιταλών σχεδιαστών στο Πεκίνο και τη Σαγκάη. Η λατρεία γύρισε σε αποστροφή.