Η Ούρσουλα Μερτς αναρωτιέται στη γερμανική εφημερίδα «Zeit» εάν το ιστορικό μυθιστόρημα της Βαλερί Τριερβελέρ «Η κυρία στα χρυσά» είναι δείγμα λογοτεχνικού κιτς. Εάν δηλαδή η πρώην ερωμένη του Φρανσουά Ολάντ πείθει τους αναγνώστες κατά την απόδοση του φανταστικού (;) έρωτα του ζωγράφου Γκούσταφ Κλιμτ με την Αντέλε Μπλοχ Μπάουερ, το μοντέλο του για τον πίνακα «Χρυσή Αντέλε». «Μεταξύ του διασκεδαστικού ύφους και του κιτς υπάρχει μια μικρή διαφορά» γράφει η κριτικός. «Και το κιτς αυτού του μυθιστορήματος δεν ανιχνεύεται εύκολα, επειδή αφορά τον αναχρονισμό που το χαρακτηρίζει. Είναι σαν να αποφάσισε η Τριερβελέρ όχι να διαχειριστεί το υλικό της για ένα ιστορικό μυθιστόρημα, αλλά να μπει στον ρόλο μιας συγγραφέως που γράφει στις αρχές του 20ού αιώνα».